Ile białka potrzebuje nasz organizm? Obalamy mity

Mówi się, że bez białka w diecie nasz organizm nie będzie w stanie prawidłowo funkcjonować. Bez niego mięśnie nie będą silne, odporność spadnie, a my nie zrzucimy kilogramów. Jak się jednak okazuje, naukowcy mają na ten temat inne zdanie. Spożywamy go w zbyt dużych ilościach. W rezultacie zamiast nas wzmacniać, wpływa na nas negatywnie.

Rola białka w diecie

Rola białka w diecie (123rf)

Ten artykuł ma 5 stron:

W organizmie znajduje się ok. 10 tys. odmian białka. To one budują mięśnie, tworzą tkankę łączną. Inne są przeciwciałami, hormonami bądź umożliwiają proces trawienia. Wokół białek krąży wiele mitów. Obalamy te najpopularniejsze.

Organizm potrzebuje dużych ilości białka

W XIX wieku mówiono, że osoby umiarkowanie aktywne fizycznie powinny przyjmować 150 g białka dzienne. Dzisiaj już wiemy, że organizm nie potrzebuje go w takich ilościach.

Instytut Żywności i Żywienia zaleca, by dorośli przyjmowali dziennie 0,9 g białka na każdy kilogram ciała. Zdaniem WHO wystarczy 0,83 g. Jeżeli osoba waży 70 kg, dziennie powinna spożywać więc 60 g białka. Gdzie znajdziemy taką ilość? W 300 g mięsa, sera bądź ryby. Proteiny znajdują się także w innych artykułach spożywczych. W rezultacie normy są przekraczane.

Inaczej ma się sprawa ze sportowcami, którzy codziennie odbywają intensywny wysiłek fizyczny. Tu dzienna zalecana norma spożycia białka wynosi 1,2–1,7 g na kilogram.

Zobacz również: Jak wybrać dobry jogurt. Tego nie powinien mieć w składzie

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? Hummus z awokado, który przygotujesz w 5 minut 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal 3 napary oczyszczające nerki — z mniszka lekarskiego, ze skrzypu polnego, z pietruszki Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Fioletowy chleb - nowe super food Przepis na koktajl proteinowy 7 naturalnych sproszkowanych substancji dobrych dla jelit Śmiertelna trucizna może czaić się w domowych przetworach Na odbudowę energii najlepsza jest kawowa drzemka Przepis na dietetyczne kopytka bez ziemniaków Nie jedz tego na kolację Sprawdzamy batoniki typu musli. Zdrowa przekąska czy sztuczka marketingowa? Dlaczego nie należy jeść banana na śniadanie?

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Dietetyczny koktajl witaminowy Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Bananowy chleb Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Przepis na koktajl proteinowy Korzyści wynikające z picia ciepłej wody z cytryną. Zacznij to robić już dziś!