Sery, których należy unikać

Ser jest jedną z najpopularniejszych przekąsek. Dodajemy go do ciast, dań wytrawnych i na słodko, jemy na kanapkach, posypujemy nim makaron. Kupując ser kierujemy się niestety częściej ceną niż jego właściwościami odżywczymi. Nie zawsze zwracamy też uwagę na gatunek.

Ten artykuł ma 2 strony:

A to błąd, ponieważ nie każdy ser jeść warto. O ile powinniśmy dość często spożywać goudę czy twaróg, mascarpone i cheddara – powinniśmy raczej unikać. Oto kilka gatunków sera, których lepiej nie kupować.

Mascarpone

Ser, który najczęściej używany jest jako dodatek do serników. Smaczny, o słodkawym smaku. Doskonały do deserów oraz jako naturalny zagęszczacz w pikantnych potrawach. Niestety, mascarpone ma jedną ogromną wadę. Zawiera ogromną dawkę tłuszczu: ok. 50 proc.

Mascarpone unikać powinny osoby, które mają problemy z wątrobą oraz sercem. Już jedna łyżka tego gatunku sera dostarcza organizmowi 10 proc. dziennej porcji cholesterolu. Regularne jego spożywanie może stwarzać ryzyko zachorowania na miażdżycę.

Z każdej sytuacji jest jednak wyjście. Zastąp mascarpone ricottą lub jogurtem greckim.

Cheddar

Cheddar to ser angielski, produkowany z krowiego mleka. Zalicza się go do serów podpuszczkowych, dojrzewających, twardych. Gatunek ten jest bardzo charakterystyczny – ma żółtopomarańczową barwę oraz kwaskowaty i orzechowy smak. Zawiera sporo tłuszczu – ok. 25 proc.

Mimo że cheddar jest źródłem witaminy A, beta-karotenu oraz wapnia. Niestety – zawiera bardzo dużo soli. Eksperci zalecają, by nie spożywać go zbyt często, właśnie ze względu na jej wysoki poziom.

Brytyjska organizacja "Consensus Action on Salt and Health" przeanalizowała składy różnych gatunków sera. Stwierdziła, że najwięcej soli zawiera właśnie cheddar.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Przepisy na zdrowe desery bez cukru Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Zjadłeś to przed seksem? Będziesz tego żałować Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Jedzenie, które wspomaga seks Racuszki z jabłkiem Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Woda – nie uwierzysz, że pijąc wodę, szybciej schudniesz! Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia