Przestała robić kardio i... schudła 17 kg!

Dieta i aktywność fizyczna to recepta na zdrowie i idealną figurę – to wie każdy. Od kilku lat prym wiedzie bieganie. Biegają wszyscy, nawet ci, którzy nienawidzą tego typu aktywności. Dlaczego? Bo to modne, a jak uważają niektórzy, także skuteczne. Ta kobieta się zbuntowała – zrezygnowała z treningu cardio i... schudła 17 kg.

Instagram

Bez przyjemności, bez efektów

Wstajesz rano, przebierasz się i idziesz biegać. Biegniesz i biegniesz, a żeby nie było zbyt nudno – nakładasz na uszy słuchawki. Jeśli taki trening cię nie nudzi i wykonujesz go kilka razy w tygodniu, jednocześnie widząc na wadze spadające kilogramy, to wszystko w porządku. Co jednak, jeśli bieganie śmiertelnie cię nudzi, a waga stoi jak zaczarowana? Przed tym samym dylematem stanęła Alice Fields.

"Wstawałam codziennie rano i przebiegałam 5 km. To tortury. Nie było to czymś, co mi się podobało, ale biegałam, żeby schudnąć" - przyznaje Alice. Kobieta opowiada, że biegała do momentu, w którym brakowało jej tchu. Intensywny wysiłek sprawiał, że po dotarciu do domu prawie w ogóle nie miała apetytu. Dzięki temu traciła 5 kg tygodniowo. Jednak kiedy jadła normalnie i nie trenowała, na wadze pojawiało się 7 dodatkowych kilogramów. Klasyczny efekt jo-jo.

IIFYM

Wtedy 24-latka zdecydowała się na zamianę treningu cardio na wysiłek na siłowni oraz odpowiednio dobraną dietę, według metody IIFYM (if it fits your macro). O co w niej chodzi? O to, że każdego dnia musisz dostarczać organizmowi określoną ilość kalorii. Bez różnicy jest to, skąd będą pochodzić. Bezkarnie można więc jeść białe pieczywo lub czekoladę, o ile nie zostanie przekroczony dobowy limit kaloryczny.

Kiedy Alice zaczęła stosować dietę i wylewać siódme poty na siłowni zauważyła, że tłuszcz w jej ciele dosłownie się topi. Kobieta przyznaje jednak, że nie był to łatwy proces, ale było warto. "Widziałam, że moje ciało zmienia się pozytywnie nawet, jeśli waga zostaje taka sama, ponieważ w niektórych miejscach tracę więcej tłuszczu, a w innych nabieram więcej mięśni" - mówi Alice.

Jednocześnie kobieta podkreśla, że żeby trening fizyczny był efektywny, należy znaleźć aktywność, którą się lubi. Bieganie, którego nienawidzisz nie sprawi, że zmuszając się do porannego wstawania, zaczniesz tracić kilogramy. To co robisz musi sprawiać ci przyjemność – wtedy kilogramy będą znikały szybciej.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Co pić po treningu? Oto shaki regeneracyjne polecane przez Annę Lewandowską Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Rozgrzewka z Ewą Chodakowską - rola, ćwiczenia Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Trening na lepszą kondycję i spalenie tkanki tłuszczowej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Niedziela na Bemowie pod znakiem 11. Bieg po Nowe Życie