Orzeźwia i odchudza. Prosty koktajl idealny na lato

Skutecznie gasi pragnienie i pomaga pozbyć się tkanki tłuszczowej. To idealny koktajl w okresie letnim, kiedy temperatury powietrza są wysokie, a my nosimy ubrania, które więcej odsłaniają, niż zakrywają, więc chcemy prezentować się dobrze. Do jego przygotowania potrzebujemy tylko 5 składników, które gwarantują orzeźwienie. Koktajl ten jest niskokaloryczny i podkręca metabolizm, dzięki czemu przyspiesza proces spalania tłuszczu. Dobrze nawadnia organizm. To zasługa m.in. obecności ogórka, który w 96 proc. składa się z wody.

Orzeźwiająco-odchudzający koktajl

Orzeźwiająco-odchudzający koktajl (123rf)

Lista składników:

Składniki:
2 l wody,
ogórek,
4 limonki,
korzeń imbiru,
liście świeżej mięty (około 10 sztuk).

Sposób przygotowania:

Obieramy ogórka ze skórki i kroimy w cienkie plasterki. Z trzech limonek wyciskamy sok, czwartą kroimy na grube plastry. Do kielicha blendera wlewamy wodę, dodajemy pozostałe składniki. Miksujemy do momentu aż zostaną rozdrobnione.

Tak przygotowany koktajl wkładamy do lodówki na 6 godzin. Po tym czasie możemy cieszyć się orzeźwiającym smakiem napoju, który pomoże nam schudnąć. To idealna propozycja dla osób, które nie przepadają za wodą.

Właściwości ogórka i mięty

Ogórek — 50 gramów tego warzywa dostarcza jedynie 14 kcal. Sprzyja utracie zbędnych kilogramów, ponieważ daje uczucie sytości (jest bogaty w błonnik pokarmowy).
Ponadto wykazuje właściwości detoksykujące — działa moczopędnie, dzięki czemu płyny nie są zatrzymywane w organizmie, a toksyny są usuwane wraz z uryną. Należy do warzyw przeczyszczających — pomaga oczyścić jelita. Co ważne, nie zaleca się go osobom zmagającym się z biegunką lub zapaleniem żołądka.

Mięta — ziele to poprawia trawienie (mentol zawarty w roślinie zwiększa wydzielanie żółci). Po spożyciu pokarmów ciężkostrawnych zaleca się pić herbatę miętową. Ponadto w medycynie naturalnej jest stosowana w leczeniu schorzeń układu oddechowego i krążenia. Napój z dodatkiem mięty nie tylko orzeźwia, ale i gasi pragnienie.

Imbir — roślina ta nie tylko wzbogaca smak potraw, ale przeciwdziała uszkodzeniom komórkowym, które mogą wywoływać wolne rodniki. To zasługa obecności w jej składzie aminokwasów i przeciwutleniaczy. Korzeń imbiru reguluje trawienie, pobudzając wydzielanie soku żołądkowego i śliny. Ponadto dostarcza witamin, składników mineralnych i olejków eterycznych. Natomiast olejek z tej przyprawy ma zastosowanie w preparatach antycellulitowych. Dzięki temu, że pobudza krążenie i przyspiesza spalanie tłuszczu, pomaga walczyć z tym problemem.

Limonka — to bogactwo witamin C oraz B1. Dostarcza też ważnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu składników mineralnych, np. magnezu, wapnia, fosforu i żelaza. Pomaga eliminować toksyczne substancje i obniża poziom glukozy we krwi. Sok z jednej limonki (ok. 44 g) dostarcza jedynie 11 kcal.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? Hummus z awokado, który przygotujesz w 5 minut 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal 3 napary oczyszczające nerki — z mniszka lekarskiego, ze skrzypu polnego, z pietruszki Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Fioletowy chleb - nowe super food Przepis na koktajl proteinowy Dlaczego nie należy jeść banana na śniadanie? Omlet z płatków owsianych Daktylowa tarta z kremem kokosowym Domowe pralinki Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej LOW CARBOWA BOMBA SMAKOWA! :):) Dietetyczna pizza w 10 minut

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Dietetyczny koktajl witaminowy Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Bananowy chleb Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Przepis na koktajl proteinowy Korzyści wynikające z picia ciepłej wody z cytryną. Zacznij to robić już dziś!