Joga może być bardziej niebezpieczna niż wcześniej sądzono

Badania wykazały, że joga jest bardziej niebezpieczna niż dotychczas sądzono. Okazuje się, że powoduje tyle samo urazów, co inne sporty. Joga poprawia fizyczne i psychiczne samopoczucie. Do grona jej zwolenników należą m.in. Beyonce, Lady Gaga, brazylijska supermodelka Gisele Bundchen, a także David i Victoria Beckham.

Joga

Joga (123rf)

Jednak w ostatnim badaniu wykazano, że joga powoduje ból mięśniowo-szkieletowy, głównie w ramionach. Tego rodzaju skutki uboczne widoczne były u więcej niż jednej osoby na dziesięć.

Naukowcy zajmujący się badaniami opublikowanymi w "Journal of Bodywork and Movement Therapies" odkryli również, że joga nasilała istniejące urazy u ¼ osób.

Profesor Evangelos Pappas z Uniwersytetu w Sydney powiedział, że joga może być nieco bardziej niebezpieczna niż wcześniej sądzono. Badania wykazały, że częstość występowania bólu spowodowanego przez jogę wynosi ponad 10 proc. Można to porównać do stopnia wszystkich urazów sportowych wśród fizycznie aktywnej części populacji.

JOGA OD A DO Z


Choć ludzie uważają jogę za bardzo bezpieczną formę aktywności, wskaźnik urazów jest do 10 razy wyższy niż wcześniej sądzono. Jego zespół ocenił ponad 350 osób uczestniczących w zajęciach tego typu w dwóch studiach w Nowym Jorku.

Joga jest coraz częściej wybieraną terapią zaburzeń układu mięśniowo-szkieletowego. Obecnie wykonują ją miliony ludzi na całym świecie.

Prof. Pappas powiedział, że choć joga może mieć korzystny wpływ na ból mięśniowo-szkieletowy, podobnie jak każda forma ćwiczeń może też szkodzić. Dodał także, że joga może zaostrzać wcześniejsze urazy. Z kolei 21 proc. już istniejących pogorszyło się w wyniku jogi. Dotyczy to szczególnie wcześniej istniejącego bólu ramion.

Ponad jedna trzecia przypadków bólu spowodowanego przez jogę była na tyle poważna, że uniemożliwiała wykonywanie tego rodzaju sportu i utrzymywała się dłużej niż 3 miesiące.

Joga jest fontanną młodości. Jesteś tak młody, jak elastyczny jest twój kręgosłup.

Bob Harper, trener personalny

Badanie wykazało, że większość nowych bóli związanych z jogą dotyczyło górnych kończyn, np. ramion, łokci, nadgarstków czy rąk.

W przeprowadzonym badaniu poproszono uczestników o wypełnienie elektronicznego kwestionariusza na początku projektu, a potem rok później. Wyniki obejmowały m.in. występowanie i częstotliwość bólu spowodowanego przez jogę.

Jednocześnie prof. Pappas podkreśla, że nie jest to jedyna informacja płynąca z badania. 74 proc. uczestników badania zgłosiło, że istniejący ból został złagodzony dzięki jodze, podkreślając złożoną relację pomiędzy bólem mięśniowo-szkieletowym a praktykowaniem jogi.

Ustalenia te mogą być przydatne dla osób aktywnych w celu porównania zagrożeń wynikających z jogi oraz innych ćwiczeń, umożliwiając im podejmowanie świadomych decyzji dotyczących rodzajów aktywności.

Bólu można uniknąć dzięki starannym ćwiczeniom. Uczestnicy zawsze muszą zgłaszać swoim nauczycielom jogi istniejące urazy, jakie nabyli przed rozpoczęciem ćwiczeń.

Zaleca się również, aby nauczyciele jogi rozmawiali z uczestnikami zajęć o ryzyku urazów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Co pić po treningu? Oto shaki regeneracyjne polecane przez Annę Lewandowską Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Rozgrzewka z Ewą Chodakowską - rola, ćwiczenia Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Trening na lepszą kondycję i spalenie tkanki tłuszczowej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Niedziela na Bemowie pod znakiem 11. Bieg po Nowe Życie