Wody smakowe

Przepisy na wody orzeźwiające na wiosnę i lato.

Wody smakowe

Wody smakowe (123rf)

Ten artykuł ma 2 strony:

Wiosna

WODY SMAKOWE ORZEŹWIAJĄCE
Woda + kawa + grejpfrut+ limonka + mięta

2 łyżeczki czarnej świeżo mielonej kawy zaparzamy w kawiarce o pojemności 250 ml, studzimy i zamrażamy w kostkach lodu, następnie cztery kawowe kostki wrzucamy do dzbanka z wodą średnio zmineralizowaną. Myjemy grejpfruta pod bieżącą wodą i bez obierania ze skórki kroimy go w plastry. Tak samo przygotowujemy limonkę i dodajemy pokrojone owoce do dzbanka. Na koniec dodajemy listki mięty i całość mieszamy drewnianą łyżką, rozgniatając owoce i miętę. Po dziesięciu minutach woda smakowa jest już gotowa.

  • KAWA (2 łyżeczki mielonych ziaren)
  • GREJPFRUT (1/3 sztuki – 90 g)
  • LIMONKA (1 sztuka – 100 g)
  • MIĘTA CYTRYNOWA (10 świeżych listków)
  • WODA (2 szklanki – 500 ml)

Kawa
Kawa znalazła się w mojej wodzie smakowej nie tylko ze względu na zawartość kofeiny. Oczywiście jej właściwości pobudzające są najbardziej znane, co nie oznacza, że kawa nie może się też pochwalić innymi. Pozwólcie, że wymienię niektóre jeszcze przed wypiciem mojej wody smakowej: poprawia perystaltykę jelit, wzmacnia pamięć, przyspiesza metabolizm. Nie wymieniając dodatkowo zalet grejpfruta, limonki i mięty, czyli reszty składników mojej mieszanki, zapewniam, że jest to woda smakowa bardzo zdrowa.

Zobacz też: Wody smakowe, które odchudzają

Lato

WODY SMAKOWE NAWILŻAJĄCE
Woda + wiśnie + ogórek + melon + rozmaryn

Melona myjemy pod bieżącą wodą i obieramy ze skórki, kroimy go w plastry, a następnie w drobną kostkę. Wiśnie myjemy i drylujemy. Myjemy i obieramy ogórki i z gałązkami rozmarynu, melonem i wiśniami dodajemy do wody średniozmneralizowanej. Całość dokładnie mieszamy drewnianą łyżką, rozgniatając melona, ogórki i wiśnie. Po 10 minutach woda smakowa będzie gotowa.

  • WIŚNIE (1 garść – 70 g)
  • OGÓREK GRUNTOWY (2 sztuki – 80 g)
  • MELON GALIA (1 plaster – 100 g)
  • ROZMARYN (2 gałązki)
  • WODA (2 szklanki – 500 ml)

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Wiśnia
Wiśnie jako składnik letniej wody smakowej to dla mnie tak naturalne, że tym razem nie musiałam długo się zastanawiać, który owoc wybrać. Skoro woda smakowa ma skutecznie nawilżać i pozytywnie wpływać na gospodarkę wodną organizmu, wybór okazał się jeszcze prostszy. Owoc wiśni składa się w ponad 80 proc. z wody, a reszta to spore ilości witaminy C, potasu i błonnika.

Szczególnie potas jest w tym przypadku istotny, ponieważ nie dość że obniża ciśnienie, to działa moczopędnie, co ma istotny wpływ na regulację gospodarki wodnej. Jedzenie wiśni, za sprawą zawartej w nich melatoniny, może też ułatwiać zasypianie, dlatego polecam przed snem napić się mojej wody smakowej, a na koniec wyjeść łyżeczką pozostałe wisienki.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Substancje, których powinniśmy unikać po 30 roku życia Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Przepisy na zdrowe desery bez cukru Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Zjadłeś to przed seksem? Będziesz tego żałować Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia