5 sposobów, aby spalić więcej kalorii podczas chodzenia

Nie jesteś fanem biegania? Mamy dobre wieści – eksperci z Laboratorium w Berkeley w Kalifornii twierdzą, że szybkie marsze są tak samo dobre dla zdrowia i kondycji, jak jogging. Spacery to najprostsza forma aktywności fizycznej o wielu właściwościach dla zdrowia i figury. Wystarczy 10 tys. kroków dziennie, aby zachować formę i zadbać o sylwetkę. Chcesz podkręcić swój trening? Poznaj skuteczne sposoby, aby przy każdym marszu spalić więcej kalorii.

Spalanie kalorii podczas chodzenia

Spalanie kalorii podczas chodzenia (123rf)

Zwiększ tempo

Spacery są niezwykle relaksujące, ale jeśli zależy ci na schudnięciu i poprawie kondycji, zapomnij o leniwych przechadzkach. Tempo chodzenia to klucz do skutecznego treningu. Jak zwiększyć prędkość chodzenia? W tym przypadku sprawdzi się metoda małych kroków – każdego dnia staraj się iść trochę szybciej. Sprawdzaj, ile kroków przeszedłeś i jakie miałeś tempo za pomocą krokomierza.

Kolejnego dnia postaraj się iść trochę szybciej i kontynuuj zwiększanie prędkości przy każdym treningu. Spróbuj również wydłużać czas chodzenia, a na pewno po kilku tygodniach zauważysz, że masz lepsze wyniki i twoje ciało zaczyna się zmieniać.

Liczysz kalorie? Przeczytaj


Ile kalorii można spalić w czasie chodzenia? Przy powolnym spacerze spalasz ok. 200 kcal w ciągu godziny, a szybki marsz to już nawet ok. 500–600 kcal!

Trzymaj postawę

Prawidłowa postawa przy chodzeniu to klucz do sukcesu. Dzięki temu twoje mięśnie będą pracować intensywniej, a ty spalisz więcej kalorii. Ważne, aby ściągnąć ramiona, wyprostować plecy i szyję, a wzrok skierować dokładnie na wprost.

Łokcie zegnij pod kątem 90 stopni i ruszaj nimi energicznie. Pamiętaj, by ciężar ciała przenosić z pięty na palce. Dobra postawa sprawi, że będzie ci się lepiej chodziło, a przy okazji twój trening będzie bardziej efektywny.

Wypróbuj interwały

Trening interwałowy, czyli ćwiczenie w bardzo szybkim tempie przeplatane z okresami ćwiczeń o normalnej intensywności. To świetny sposób, aby spalić jeszcze więcej kalorii w tym samym czasie. Połączenie marszu z truchtem to pogromca tkanki tłuszczowej, dlatego warto od czasu do czasu zwiększyć trochę tempo i uzyskać lepsze efekty chodzenia.

Zobacz również: Nie lubisz biegać? Zacznij chodzić

Jak to zrobić? Na początek spróbuj biec sprintem przez 30 sekund, a następnie wróć do normalnego chodu. W kolejnych dniach staraj się zrobić kilka takich biegów, a z czasem wydłużaj je do 45 czy 60 sekund.

Szukaj ciekawego terenu

Chodzenie po różnie ukształtowanym terenie ma same plusy. Po pierwsze, jest świetnym urozmaiceniem codziennych treningów. Po drugie, pagórki i dołki pozwalają pracować nad mięśniami nóg i pośladków. Po trzecie, nieregularny teren sprawia, że spalasz więcej kalorii.

Szukaj ciekawych miejsc do chodzenia, a twoje treningi nie będą monotonne i dadzą lepsze efekty w postaci mocnych, wyrzeźbionych mięśni.

Kilka dobrych rad, gdy lada dzień biegniesz swój pierwszy półmaraton

Dodaj kije

Na pewno nieraz widziałeś grupki osób, które maszerują z kijami. Nordic walking przestaje być domeną seniorów i zaczyna być cenionym sposobem na odchudzanie dla osób w każdym wieku.

Jeśli lubisz szybki marsz, to na pewno spodoba ci się chodzenie z kijkami. Co ważne, przy takich marszach możesz spalić nawet do 45 proc. kalorii więcej niż przy zwyczajnym chodzeniu. Dlaczego? Prawidłowa technika chodzenia z kijami aktywuje nawet 90 proc. naszych mięśni. Pracują nogi, uda, pośladki, brzuch, ramiona, barki, plecy. Nordic walking to skuteczny sposób na utratę nadmiaru kilogramów i poprawę kondycji.

Chodzenie to świetny sposób na odchudzanie i poprawę zdrowia. Wcale nie musisz wylewać potów na siłowni ani zmuszać się do uprawiania sportów, za którymi nie przepadasz. Wystarczy, że codziennie będziesz energicznie spacerować przez co najmniej 45 minut. Jeśli spróbujesz zastosować kilka powyższych trików, to przy każdym treningu spalisz jeszcze więcej kalorii. Powodzenia!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej 6 produktów, które najlepiej jeść przed treningiem Lubisz pić kawę? Popraw dzięki niej swoje osiągnięcia podczas ćwiczeń! 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Psychologia sportu - podstawowe credo warte powtarzania Ćwicz dla wspaniałego seksu! Rowerowy Maj 2017 – czekamy na wyniki końcowe! Co to jest burpees? Rozgrzewka z Ewą Chodakowską - rola, ćwiczenia Co pić po treningu? Oto shaki regeneracyjne polecane przez Annę Lewandowską Brzuszki - prawidłowe wykonanie Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Posiłek przedtreningowy Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej Kręć kilometry po technologię i rozpocznij rowerową rewolucję w Polsce Jak powinien nawadniać się biegacz? Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Odbyły się pierwsze treningi Women’s Run w tym sezonie Zaskocz Swoje Pośladki - Skuteczny trening Pupy Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Sposoby na zakwasy: jak złagodzić ból mięśni?

Popularne w tym tygodniu:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Forma Anny Lewandowskiej po ciąży - motywuje czy denerwuje? Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! 7 momentów, w których powinnaś uprawiać seks Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Żyj i pracuj na zdrowie, ergonomia w pracy Najlepsze Ćwiczenia na Pośladki - Pupa Poradnik Booty Trainer