Ogórkowe smoothie dla dzieci i dorosłych

Sezon na ogórki trwa. Te małe, zielone warzywa aż w 97 procentach składają się z wody, dlatego są w stanie skutecznie ugasić pragnienie. A do tego jak smakują! Spróbuj ogórkowego smoothie - posmakuje zarówno dzieciakom, jak i dorosłym.

Zielone smoothie z ogórka

Zielone smoothie z ogórka (123rf)

Zielony, słodki, pachnący i soczysty. Taki jest dobry ogórek. Choć to warzywo jest dość powszechne, nie zawsze go doceniamy. To błąd, ponieważ ogórki są bardzo zdrowe.

Przede wszystkim zawierają witaminę C, która wspomaga odporność i jest niezbędna w procesach tworzenia krwi. Za lekko gorzki smak ogórków odpowiadają substancje zwane kukurbitacynami — mają one jednak właściwości przeciwnowotworowe. Dowiedli tego naukowcy w badaniach opublikowanych na łamach „Cancer Letter” w 2014 roku.

Proste przepisy na zdrowe smoothie


W trakcie upalnego dnia powinniśmy docenić zwłaszcza wysoką zawartość potasu w ogórkach. Pierwiastek ten jest jednym z najważniejszych elektrolitów w organizmie. Nawadnia, orzeźwia i odpowiada za prawidłową pracę serca i innych mięśni. Reguluje też ciśnienie krwi.

Dlatego ogórek będzie idealny i dla dzieci, i dla dorosłych. Świetnie ugasi pragnienie i zapobiegnie odwodnieniu podczas słonecznych dni. Przyrządź zatem z niego pyszne smoothie. Oto dwie wersje: dla rodziców i dla dzieci.

Oczyszczający koktajl Gwyneth Paltrow

Ogórkowe smoothie dla dzieci:

  • pół szklanki wody,
  • pół ogórka,
  • sok z połowy cytryny,
  • pół jabłka,
  • pół kiwi,
  • kilka liści szpinaku lub jarmużu,
  • połowa banana,
  • lód.

Przygotowanie:

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Ogórka obierz i wydrąż nasiona, pokrój. Do blendera wlej wodę, sok i wsyp resztę składników. Zmiksuj. Jeśli chcesz, możesz dodać lód. Podaj udekorowane np. malinami lub innymi owocami. Jeśli twoje dziecko woli rzadszą konsystencję – dodaj wody.

Smoothie dla dorosłych

Smoothie z ogórkiem, awokado i chia
  • 2 szklanki wody,
  • sok z połowy cytryny,
  • pół awokado bez skórki,
  • kilka liści szpinaku lub jarmużu,
  • łyżeczka startego imbiru,
  • pół łyżeczki nasion chia,
  • ogórek bez skórki,
  • lód.

Przygotowanie:
Z ogórka wydrąż nasiona i pokrój go w kostkę. Do blendera wlej wodę i sok z cytryny, włóż resztę składników (oprócz nasion chia) i zblenduj. Teraz dodaj nasiona i odstaw koktajl na pół godziny do lodówki. Po tym czasie wyjmij i dokładnie wymieszaj. Podaj z lodem.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy 6 zdrowych składników do koktajli, których jeszcze nie próbowałaś Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane?

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy