12 sposobów na odchudzanie bez diety

Nastaw minutnik na 20 minut, aby jeść potrawy powoli. To jeden z podstawowych nawyków w drodze do szczuplejszej sylwetki bez skomplikowanego planu żywieniowego. Rozkoszuj się każdym kawałkiem jedzenia i skończ posiłek, jak zadzwoni alarm.

Fotolia

Ten artykuł ma 3 strony:

Powolne posiłki to przyjemność czerpana z mniejszej porcji, która pozwala ciału uwolnić hormony sytości. Kiedy jesz w pośpiechu, żołądek nie ma czasu, aby wysłać do mózgu sygnały o uczuciu najedzenia, co prowadzi do spożywania zbyt dużych porcji.

Śpij więcej i miej szczuplejszą sylwetkę

Według badań przeprowadzonych na osobach spożywających 2500 kalorii dziennie, dodatkowa godzina snu pomogła stracić 6 kg w ciągu roku.

Dzieje się tak, ponieważ sen zastępuje bezczynnie spędzony czas i związane z tym bezmyślne przekąski, co oznacza, że bez wysiłku można o 6 proc. zmniejszyć przyjmowaną ilość kalorii. Co więcej, mniej niż 7 godz. snu sprawia, że mamy wyostrzony apetyt i częściej czujemy głód.

Jedz więcej warzyw

Zjedz trzy warzywa do obiadu zamiast jednego – jedzenie większej ilości warzyw to świetny sposób, aby zgubić zbędne kilogramy. Wysoka zawartość błonnika i wody daje uczucie sytości i mniejszą ilość kalorii.

Gotuj je bez dodatkowego tłuszczu, a następnie skrop cytryną oraz przyprawami, zamiast topić je w wysokotłuszczowych sosach czy dressingach.

Zupa jest dobra dla figury

Dodaj zupę na bazie rosołu do menu, a zapełnisz żołądek mniejszą ilością kalorii. Zupy minestrone czy tortilla są dobrym wyborem. Zupa jest szczególnie pomocna jako pierwsze danie, ponieważ spowolni jedzenie i zaspokoi apetyt.

Uważaj natomiast na te ze śmietaną, gdyż mogą zawierać dużo tłuszczu i kalorii.

Produkty pełnoziarniste

Brązowy ryż, jęczmień, owies czy mąka gryczana lub razowa to również dobre wybory, jeśli chcemy stracić na wadze, gdyż zaspokajają one głód za pomocą mniejszej ilości kalorii i cholesterolu.

Na rynku jest teraz duży wybór produktów z pełnego ziarna: chlebów, ciasta na pizzę, makaronu i innych.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Koktajl oczyszczający z pieprzem, który spala tłuszcz Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Sok oczyszczający wątrobę, którym należy rozpocząć odchudzanie Schudła 50 kilogramów, żeby dać nauczkę mężowi. Metamorfoza Betsy Ayala 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Domowej produkcji sok, który oczyszcza jelita i pomaga schudnąć Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała Tygodniowy jadłospis Chodakowskiej w ramach przygotowań sylwetki do lata Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 6 wieczornych nawyków, które powodują, że rano budzisz się grubsza Przekąska z awokado i pestek słonecznika na utratę wagi Napój oczyszczający wątrobę Zdrowy napój z marchewki i spiruliny Sylwestrowa zupa wyszczuplająca brzuch Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Dieta selfie Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Fioletowe lody mogą pomóc spalać tłuszcz Mikstura oczyszczająca przewód pokarmowy. Tania i prosta kuracja Przekąski, które spalają tłuszcz Na czym polega detoks jaglany? Zalety spożywania papryczek jalapeno Metamorfoza Agaty Netter prowadzącej kanał Bic&Cyc

Popularne w tym tygodniu:

Schudła 30 kilogramów. Metamorfoza Justyny Rolki Koktajl oczyszczający z pieprzem, który spala tłuszcz Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Odpowiednia dieta odmładza skórę. Codziennie spożywanie rzeżuchy może zredukować zmarszczki nawet o 40 proc. Zobacz, co dietetycy jedzą na lunch Zalety wody bakłażanowej. Zrób samodzielnie w domu Jak dopasować strój kąpielowy do sylwetki? Gdzie podziewa się twój tłuszcz, gdy chudniesz? Wygląd brzucha może świadczyć o konkretnej chorobie Przepisy w diecie na trądzik Kolor bananów a odchudzanie Dlaczego po obiedzie mamy ochotę na słodycze?