Substancje, których powinniśmy unikać po 30 roku życia

Przede wszystkim chodzi o zmianę stylu życia. Po 30 roku życia metabolizm zaczyna zwalniać przez co nietrudno o dodatkowe kilogramy, które ciężko później zrzucić. Ponadto obniża się produkcja kolagenu, przez co skóra staje się wiotka. Niestety, to właśnie po 30 roku życia zwiększa się ryzyko wielu chorób – łatwiej wówczas o wrzody żołądka, wysokie ciśnienie, miażdżycę, atak serca czy udar. W menu trzydziestolatka powinny znaleźć się warzywa, owoce, chude ryby, drób i pieczywo pełnoziarniste. A czego powinniśmy unikać, aby po trzydziestce zachować dobre zdrowie i szczupłą sylwetkę?

Biały chleb

Biały chleb (123rf)

Ten artykuł ma 3 strony:

Rafinowane węglowodany

Węglowodany rafinowane to przetworzona żywność, która obfituje w cukry proste. W momencie kiedy są trawione, w organizmie człowieka dochodzi do gwałtownego wzrostu poziomu insuliny we krwi.

Pomijając fakt, że po zjedzeniu posiłku obfitującego w rafinowane węglowodany znowu szybko stajemy się głodni, to tego typu żywność zwiększa ryzyko zachorowania na cukrzycę, a także nasila trądzik, który nie jest już tylko domeną nastolatek, ale coraz częściej dotyka kobiety po 30. roku życia.

Wyeliminuj z diety białe pieczywo, płatki kukurydziane, rogale i ciastka. Uwaga! Wyrzut insuliny wywołany przez nadmiar węglowodanów zahamuje się, jeżeli do posiłku dodasz białko lub coś kwaśnego np. cytrynę.

Zobacz też: Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb?

Rtęć

Rtęć kojarzy nam się przede wszystkim z termometrami, które jeszcze tak niedawno były w niemal każdej domowej apteczce. Chociaż Unia Europejska zakazała w 2009 r. ich sprzedaży, to o rtęci coraz więcej mówi się w kontekście diety.

Ten metal ciężki jest szczególnie niebezpieczny dla kobiet w ciąży, ponieważ zwiększa ryzyko przedwczesnego porodu i może wpłynąć na uszkodzenie systemu nerwowego płodu. Powinny go unikać także osoby, które starają się o dziecko. Rtęć wpływa na płodność (u mężczyzn obniża poziom testosteronu i produkcję nasienia).

W jakich pokarmach może znajdować się rtęć? Metal ten kumuluje się głównie w zanieczyszczonym morzu, dlatego powinniśmy unikać przede wszystkim oleistych ryb. Niestety, mimo iż tuńczyk to świetne źródło białka, osoby po 30. roku życia powinny na niego uważać.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy 6 zdrowych składników do koktajli, których jeszcze nie próbowałaś Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane?

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy