Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady?

Lubisz czekoladę? Warto wiedzieć, że spożywanie 2-3 kostek dziennie pozytywnie wpływa na organizm i samopoczucie. Pod jednym warunkiem - czekolada musi zawierać minimum 70 proc. kakao. Sprawdź, do jakich reakcji dochodzi w organizmie po zjedzeniu czekolady.

Tabliczka czekolady

Tabliczka czekolady (123rf)

W ciągu 10 minut:

  • Tryptofan zawarty w czekoladzie wspomaga produkcję serotoniny.
  • Poprawia się humor i odczuwasz zastrzyk energii, jesteś pobudzony.
  • Rozszerzają się naczynia krwionośne w mózgu, co pozytywnie wpływa na zdolności intelektualne. Warto więc zjeść kostkę przed pracą umysłową.
  • Obniża się ciśnienie krwi — to zasługa rozszerzających się naczyń krwionośnych.
  • Kakao pokrywa zęby ochronną warstwą, co utrudnia rozwój bakterii.

Czekolada w diecie osoby odchudzającej się

Po 30 minutach:

  • Kaszel staje się mniej nasilony. Teobromina znajdująca się w czekoladzie wykazuje działanie lepsze od kodeiny — składnika leków na kaszel.
  • W organizmie zaczynają się przyswajać składniki znajdujące się w czekoladzie: witaminy B1, B2, B3 oraz wapń, magnez, sód, krzem, potas i żelazo.

Po kilku dniach regularnego jedzenia czekolady:

  • W organizmie obniża się poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu.
  • Zmniejsza się ochota na słodycze — to zasługa magnezu, w który obfituje kakao.

Zobacz też: Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe

Regularna konsumpcja

Regularna konsumpcja gorzkiej czekolady redukuje ryzyko zaburzeń pracy serca. Flawonoidy i antyoksydanty oczyszczają żyły ze złogów, w dodatku opóźniają procesy starzenia (neutralizują działanie wolnych rodników). Przeciwutleniacze wzmacniają też odporność organizmu oraz chronią przed poważnymi chorobami, takimi jak nowotwory czy cukrzyca.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Tygodniowy jadłospis od Ewy Chodakowskiej 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20 Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Przepis na koktajl proteinowy Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów ŹRÓDŁO BIAŁKA W DIECIE WĘGLOWODANY I ICH ŹRÓDŁA W DIECIE NIE ZAPOMNIJ O PRAWIDŁOWYM NAWODNIENIU ORGANIZMU Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Domowe batoniki musli (bez pieczenia) Koktajl orzechowy Koktajl z kapusty 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów 4 migdały dziennie mogą poprawić zdrowie Domowe pralinki

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Co się stanie, jeżeli będziesz pić lampkę wina dziennie? Co znajdziemy w wędlinach sklepowych? Powody, dla których wakacje all inclusive są niezdrowe Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? 9 rzeczy, których nie powinno się robić przed seksem Najdziwniejsze trendy zdrowotne ostatnich lat Co znajdziesz w drinkach spalających tłuszcz? Wody smakowe