Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek?

Prozdrowotne właściwości wody pitej na czczo poznały już Japonki. Szklanka tego napoju wypita rano to dla nich niemal rytuał. Japonki słyną ze smukłej sylwetki oraz dobrej kondycji cery. Choć naukowcy przypisują to genom, nie negują również, że picie wody tuż po przebudzeniu pomaga zachować zdrowie i ładny wygląd.

Kobieta pije wodę

Kobieta pije wodę (123rf)

Nasze ciało w ok. 70 proc. składa się z wody. Znajduje się m.in. w mięśniach, mózgu, kościach. Jest niezbędna, by nasz organizm funkcjonował poprawnie. Dziennie powinniśmy pić przynajmniej 1,5 litra wody, zależnie od masy ciała oraz od aktywności fizycznej.

Jeżeli pijemy rzadko i w małych ilościach, narażamy się na przykre dolegliwości zdrowotne. Grożą nam zaparcia, bóle głowy i zaburzenia oddychania. Czujemy się zmęczeni fizycznie i psychicznie. Nasza skóra i błony śluzowe wysuszają się. Im mniej pijemy, tym mniej wydalamy moczu, a z nim szkodliwych toksyn.

Zobacz też: 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody

Kilka szklanek rano

Eksperci przekonują, że dzień powinniśmy zacząć od wody. Na czczo należy wypić nawet kilka szklanek. Pierwszy posiłek jemy dopiero po 45 minutach.

Możemy zacząć od jednej szklanki i stopniowo, każdego dnia starać się wypijać więcej. Można dodać kilka kropel cytryny dla smaku. Używajmy wody mineralnej niegazowanej albo z czajnika. Kuracja powinna trwać minimum 30 dni. Jakich efektów można się spodziewać?

POZBĄDŹ SIĘ TOKSYN Z ORGANIZMU

 

Usuwanie toksyn z organizmu

Woda wypita na czczo to doskonały sposób na szybsze usuwanie z organizmu nagromadzonych toksyn. Wypicie szklanki wody na czczo neutralizuje także szkodliwe działanie alkoholu czy ciężkostrawnych pokarmów.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Poprawia metabolizm

Picie wody na pusty żołądek zwiększa tempo przemiany materii o co najmniej 24 proc. — tak wynika z badań amerykańskich naukowców. To szczególnie dobra informacja dla osób, które są na diecie. Woda wspomaga także prawidłowe trawienie, a wypita po przebudzeniu oczyszcza jelito grube. Dzięki temu lepiej wchłaniają się substancje odżywcze.

Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia?


Pomaga "oszukać" głód

Woda wypita na czczo pomaga spalić kalorie. Wypijając kilka szklanek rano, mamy znacznie mniejszy apetyt. Nie grożą nam ataki głodu w ciągu dnia.
 
Warto pić także szklankę wody pół godziny przed każdym posiłkiem. Badania pokazują, że osoby, które wypijają dziennie 1,5 litra wody, szybciej tracą kalorie. Woda pomaga "oszukać" głód.

Zobacz też: Tyle wody powinieneś pić, jeśli chcesz schudnąć

Piękna cera i włosy

Picie zbyt małej ilości wody powoduje przedwczesne powstawanie zmarszczek i przyspiesza procesy starzenia się. Amerykanie dowiedli, że picie 500 ml wody na czczo zwiększa przepływ krwi w skórze, dzięki czemu jest bardziej napięta i elastyczna, promienna i oczywiście odpowiednio nawilżona. Picie dużych ilości wody odżywia także włosy i zmniejsza łamliwość.

Dobra na zgagę

Niestrawność i zgaga spowodowane są nadmierną ilością kwasów w żołądku. Woda świetnie je neutralizuje i łagodzi dolegliwości trawienne. Wypita o poranku wspomaga również prawidłową pracę układu limfatycznego i krwionośnego. Pobudza do działania jelita i zapobiega zaparciom.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Przepisy na zdrowe desery bez cukru Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy 6 zdrowych składników do koktajli, których jeszcze nie próbowałaś Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia