Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych

Profil facebookowy Ewy Chodakowskiej to skarbnica informacji na temat zdrowego stylu życia — zestawów ćwiczeń na poszczególne partie ciała i racjonalnej diety. Trenerka fitness publikuje przepisy na zdrowe koktajle, tygodniowe jadłospisy dla osób, które chcą schudnąć oraz niskokaloryczne desery.

Krem bananowy

Krem bananowy (123rf)

Ten artykuł ma 2 strony:

Podstawą wielu z nich jest mleko zwierzęce i jego pochodne. Tym razem Chodakowska przygotowała słodkości dla swoich fanów, którzy nie mogą pić i jeść produktów nabiałowych pochodzenia zwierzęcego.

O osobach, których organizm źle reaguje na spożycie mleka pochodzenia zwierzęcego, mówi się, że mają uczulenie, alergię na ten napój. Nie musi to oznaczać nietolerancji laktozy (to zjawiska o innej patogenezie). Na skutek kontaktu z tym alergenem (mlekiem) borykają się one z infekcją układu trawiennego jako reakcją obronną organizmu.

Zobacz też: Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału?

Typowymi objawami alergii na mleko krowie są:

  • wymioty,
  • biegunka z domieszką krwi,
  • refluks żołądkowo-jelitowy,
  • zmiany na skórze,
  • brak przyrostu wagi,
  • alergiczny nieżyt nosa.

Sprawdź, co Ewa Chodakowska przygotowała z myślą o osobach z alergią na mleko zwierzęce.

Krem owocowo-kokosowy

Lista składników:

  • średniej wielkości banan,
  • 50 gramów truskawek,
  • ⅓ szklanki mleka migdałowego,
  • pół łyżeczki oleju kokosowego,
  • 2 łyżeczki wiórków kokosowych,

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Sposób przygotowania:
Obieramy banana ze skórki. Wrzucamy do kielicha miksera składniki stałe, wlewamy te płynne. Miksujemy je do uzyskania kremu o gładkiej konsystencji. Krem owocowo-kokosowy dostarcza 227 kcal.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Płatki jaglane – właściwości, wartości odżywcze, zastosowanie Fit ciasto marchewkowe Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Jak wybrać dobre płatki śniadaniowe? Wesoła sałatka 6 zdrowych składników do koktajli, których jeszcze nie próbowałaś AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Berberys zwyczajny, czyli polska cytryna Maj - sezon na botwinkę Właściwości maślanki Jak wybrać dobry ryż? Co się dzieje z organizmem, gdy spożywasz za dużo soli? Sok pomidorowy - składniki odżywcze, właściwości odchudzające, właściwości upiększające Dlaczego nie należy jeść banana na śniadanie? Gorąca woda – najtańszy lek świata 7 mitów o occie jabłkowym Co pić, żeby mieć płaski brzuch? Bądź trendy z OMEGĄ-3. Bierzemy pod lupę zalety oleju lnianego Dietetyczne ciasto – składniki, dodatki

Popularne w tym tygodniu:

Fit ciasto marchewkowe AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Zdrowe wegańskie "monte" Sok pomidorowy - składniki odżywcze, właściwości odchudzające, właściwości upiększające Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Najlepsze orzechy na utratę wagi Gorąca woda – najtańszy lek świata Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych Rabarbar- czy warto go jeść ? Właściwości maślanki 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery