6 zdrowych składników do koktajli, których jeszcze nie próbowałaś

Często miksujesz koktajle? Smoothie ze świeżych owoców i warzyw to dobra propozycja na śniadanie, przekąskę czy posiłek po treningu. Wystarczą ulubione składniki i kilka sekund, by błyskawicznie przygotować smaczny i pożywny posiłek. Na pewno próbowałaś już wielu dodatków, które sprawiają, że koktajl zyskuje większą wartość odżywczą. Hitem były nasiona chia oraz olej kokosowy. Poznaj zupełnie nowe składniki, dzięki którym twoje koktajle staną się smaczniejsze i zdrowsze.

Koktajl

Koktajl (123rf)

Nasiona konopi

Nasiona konopi to jeden z niewielu produktów pochodzenia roślinnego, który dostarcza kompletnego białka. Właśnie dlatego małe ziarenka stały się ulubionym produktem wegetarian i wegan. Nasiona konopi są nie tylko bogate w białko, ale również w kwasy omega-3 i omega-6, minerały (wapń, cynk, żelazo, magnez), witaminy z grupy B oraz witaminę młodości, czyli witaminę E. Pijąc koktajl z dodatkiem 2 łyżeczek tych nasion, dostarczysz sobie porcji energii i zdrowia.

Proste przepisy na zdrowe smoothie


Kombucza

Kombucza to nowy hit wśród entuzjastów zdrowego stylu życia. Kombucza, czyli inaczej grzybek japoński, to kultura bakterii i drożdży, którą dodaje się do herbaty, aby uzyskać orzeźwiający napój. Chociaż brzmi to dziwnie, napój z kombuczy ma wiele właściwości prozdrowotnych. Sfermentowana herbata działa jak probiotyk, wspomaga florę bakteryjną jelit i działa detoksykująco. Jeśli chcesz przygotować koktajl oczyszczający, to zamień wodę, mleko czy sok owocowy w swoim smoothie na kombuczę.

Ziele mniszka

Lubisz zielone koktajle? Dodając szpinak, jarmuż, natkę pietruszki czy kapustę do smoothie, serwujemy sobie porcję zdrowia i energii. Jeśli znudziły ci się popularne liście, to wypróbuj ziele mniszka lekarskiego. Liście mleczy są bogate w witaminy A i K, błonnik pokarmowy oraz polifenole, które naturalnie oczyszczają organizm z toksyn. Mlecze są bardzo popularne i znajdziesz je praktycznie wszędzie, ale zbieraj liście mniszka tylko z miejsc oddalonych od głównych dróg.

Miechunka peruwiańska

Inkowie nazwali ją „złotą jagodą”, ponieważ w małych owocach miechunki kryje się bogactwo witamin i minerałów. Jeśli chcesz dostarczyć organizmowi cennych składników o właściwościach przeciwzapalnych, to dorzuć egzotyczną miechunkę peruwiańską do swojego koktajlu. Te żółte jagody nie tylko są bardzo zdrowe, ale również apetyczne – smakują jak połączenie mango, kiwi i pomarańczy. Taki tropikalny miks smaków świetnie pobudza i dodaje energii, dlatego warto wykorzystać miechunkę przy miksowaniu smoothie na śniadanie.

Teff

Miłka abisyńska, czyli teff, to zboże pochodzące z Afryki o wielu wartościach odżywczych. Zawiera dużo żelaza, wapnia, magnezu i cynku, witamin z grupy B oraz błonnika. Miłka abisyńska jest zbożem bezglutenowym, co na pewno ucieszy osoby z celiakią. Ziarna teffu mogą mieć różne kolory (biały, czerwony, czarny). Na pewno przypadnie ci do gustu ich lekko orzechowy smak i zapach. Świetnie nadają się do blendowania z owocami i mlekiem.

Zobacz też: Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Zielona herbata

Jasne, zielona herbata to nic odkrywczego, bo pewnie pijesz ją każdego dnia. Ale czy próbowałaś kiedyś użyć jej do koktajlu? Zamiast mleka, wody kokosowej czy zwykłej wody mineralnej, możesz dodać napar z liści zielonej herbaty albo trochę zielonego proszku, czyli herbaty Matchy. Dzięki temu twój zielony koktajl stanie się prawdziwą bombą antyoksydantów, które niszczą wolne rodniki, zapobiegają starzeniu i chronią przed groźnymi chorobami.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Płatki jaglane – właściwości, wartości odżywcze, zastosowanie Fit ciasto marchewkowe AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Berberys zwyczajny, czyli polska cytryna Maj - sezon na botwinkę Właściwości maślanki Jak wybrać dobry ryż? Co się dzieje z organizmem, gdy spożywasz za dużo soli? Sok pomidorowy - składniki odżywcze, właściwości odchudzające, właściwości upiększające Dlaczego nie należy jeść banana na śniadanie? Gorąca woda – najtańszy lek świata 7 mitów o occie jabłkowym Co pić, żeby mieć płaski brzuch? Bądź trendy z OMEGĄ-3. Bierzemy pod lupę zalety oleju lnianego Dietetyczne ciasto – składniki, dodatki Właściwości orzechów makadamia Uważaj na warzywne chipsy! To prawdziwa bomba kaloryczna Zdrowe wegańskie "monte" 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery

Popularne w tym tygodniu:

Fit ciasto marchewkowe AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Zdrowe wegańskie "monte" Sok pomidorowy - składniki odżywcze, właściwości odchudzające, właściwości upiększające Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Najlepsze orzechy na utratę wagi Gorąca woda – najtańszy lek świata Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych Rabarbar- czy warto go jeść ? Właściwości maślanki 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery