Sok pomidorowy - składniki odżywcze, właściwości odchudzające, właściwości upiększające

Sok pomidorowy znany jest z tego, że zawiera szereg cennych dla naszego organizmu składników odżywczych. Zaczęto go produkować dopiero w XX wieku we Francji, gdzie wyciśnięty sok z pomidorów połączony z cukrem stał się kulinarnym przebojem.

Sok pomidorowy

Sok pomidorowy (123rf)

Sok pomidorowy — składniki odżywcze

Sok pomidorowy to źródło likopenu, substancji, która znana jest ze swoich właściwości przeciwnowotworowych. Likopen pomaga również stymulować krążenie krwi, a także obniża ciśnienie.

Warto wiedzieć, że likopen rozpuszcza się w tłuszczach, dlatego poleca się wypicie soku pomidorowego po zjedzeniu obiadu - to poprawi wchłanianie cennego składnika. Sok pomidorowy działa również hamująco na proces krzepnięcia płytek krwi, przez co zapobiega chorobom serca.

Sok pomidorowy jest źródłem cennego potasu, który jest składnikiem koniecznym dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Związek ten przeciwdziała obrzękom, nadciśnieniu i arytmii serca — dolegliwości te mogą być oznaką niedoboru potasu. Również skurcze nóg mogą świadczyć o deficycie. Potas tracimy głównie podczas wysiłku fizycznego i upałów, ponieważ wydalamy go z potem. Szklanka soku pomidorowego zawiera około 500 miligramów potasu.

Sok pomidorowy jest bogaty w witaminę C, która wspomaga odporność i przeciwdziała chorobom serca. Co ciekawe, naukowcy odkryli także dobroczynne właściwości soku pomidorowego w leczeniu zatrucia alkoholem, co dowodzi, że sok pomidorowy na kaca może pomóc nam szybciej uporać się z uciążliwymi symptomami.

Sok z pomidora poprawia także perystaltykę jelit i pracę wątroby. Jest on pomocny w przeciwdziałaniu zaparciom i innym dolegliwościom żołądkowym.

Podkręć metabolizm!

Sok pomidorowy — właściwości odchudzające

Sok pomidorowy w diecie jest bardzo cennym dodatkiem, ponieważ zawiera antyoksydanty, które oczyszczają nasz organizm z toksyn i przyspieszają metabolizm. Dzięki usunięciu toksyn z organizmu czujemy się lżej i mamy więcej energii. Jest niskokaloryczny i dowiedziono, że jego działanie przyspiesza nasz metabolizm, przez co szybciej spalamy tłuszcze i zrzucamy zbędne kilogramy.

Sok pomidorowy powinniśmy pić na śniadanie, gdyż dzięki temu przez cały dzień możemy odczuwać jego zdrowotne właściwości. Pomidory bogate są w błonnik, który pomoże nam oczyścić jelita z resztek pokarmowych i usprawni działanie tego narządu, co pomoże ciału lepiej przetwarzać pokarm na energię i składniki odżywcze.

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Sok pomidorowy — właściwości upiększające

Sok pomidorowy spożywany każdego ranka na śniadanie pomaga nam uzyskać zdrową cerę i pozbyć się zanieczyszczeń skórnych. Odpowiedzialny za to jest likopen oraz antyoksydanty w nim zawarte.

Zobacz też: Zdrowe produkty spożywcze o działaniu anti-aging

Przeciwutleniacze znane są ze swojego działania przeciw starzeniu się skóry, ponieważ zwalczają wolne rodniki odpowiedzialne za starzenie się komórek i występowanie zmarszczek. Sok pomidorowy pomoże nam zachować gładką, młodzieńczą skórę bez oznak upływającego czasu i niedoskonałości.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Dlaczego nie należy jeść banana na śniadanie? Gorąca woda – najtańszy lek świata 7 mitów o occie jabłkowym Co pić, żeby mieć płaski brzuch? Bądź trendy z OMEGĄ-3. Bierzemy pod lupę zalety oleju lnianego Dietetyczne ciasto – składniki, dodatki Właściwości orzechów makadamia Uważaj na warzywne chipsy! To prawdziwa bomba kaloryczna Zdrowe wegańskie "monte" 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery Granat i jego właściwości lecznicze Wegańskie ciasteczka Naukowcy opracowali tabletkę, która pomoże osobom z nietolerancją glutenu Pięć oznak przedawkowania kofeiny Jak wybrać dobry jogurt naturalny? Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Zdrowa sałatka z makaronem – jakie składniki powinny się w niej znaleźć? 16 niecodziennych produktów, które możesz grillować

Popularne w tym tygodniu:

Fit ciasto marchewkowe AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Zdrowe wegańskie "monte" Sok pomidorowy - składniki odżywcze, właściwości odchudzające, właściwości upiększające Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Najlepsze orzechy na utratę wagi Gorąca woda – najtańszy lek świata Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych Rabarbar- czy warto go jeść ? Właściwości maślanki 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery