Dietetyczne ciasto – składniki, dodatki

Czy osoby przebywające z różnych przyczyn na diecie mogą sobie pozwolić na deser? Oczywiście, że tak. Chcąc zredukować zbędną tkankę tłuszczową warto omijać czekoladę, lody czy inne desery, ale każdy przepis można zmodyfikować. Dieta stanie się przyjemniejsza, jeśli włączymy do niej niskokaloryczne ciasto.

Ciasto z dyni

Ciasto z dyni (123rf)

Dietetyczne ciasto – składniki

Z czego można wykonać dietetyczne ciasto? Oczywiście to kwestia gustu i aktualnych potrzeb. Jedną z propozycji na dietetyczne ciasto jest biszkopt, który stanowi podstawę do wielu ciast. Biszkopt wykonywany jest z mąki pszennej, ale czy zawsze tak musi być? Dietetyczną wersją biszkoptu będzie ciasto wykonane z kaszy jaglanej jedna porcja takiego ciasta to jedynie 100 kalorii. Dodatkiem do biszkoptu mogą być dla przykładu świeże owoce.

Dietetyczne ciasta mogą zawierać także warzywa dla przykładu idealnym dodatkiem może być marchewka. Do ciasta marchewkowego nie trzeba dodawać cukru, ponieważ warzywo samo w sobie posiada naturalną słodycz.

MAŁE CO NIECO

Idealny cheat meal na diecie

Innym składnikiem dietetycznego ciasta może być cukinia. Szarlotka też może być dietetyczna, w przepisie cukier może zastąpić miód, mąkę otręby owsiane, mleko należy dodać odtłuszczone. Taka wersja ciasta z jabłkami jest równie smaczna jak tradycyjna, ale za to mniej kaloryczna.

Zobacz też: Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami

Dietetyczne ciasto może być nie tylko niskokaloryczne, ale też może zawierać składniki wpływające na nasze zdrowie. Przykładem może być dietetyczne ciasto z amarantusem. Jest udowodnione, że ta roślina nie tylko opóźnia proces starzenia się, ale też obniża ryzyko chorób układu krążenia. Nawet ciasto piernikowe może stać się ciastem dietetycznym, kiedy zamiast mąki zostaną użyte np. płatki owsiane czy płatki pszenne.

Idealnym dietetycznym deserem może być połączenie dyni i brzoskwiń, czyli dietetyczny torcik dyniowo – brzoskwiniowy. Jest to pomysł na dietetyczne ciasto nie tylko lekkostrawne, ale też bezglutenowe, bez użycia jajek, czyli ciasto wegańskie. Jest to idealny pomysł dla osób, które cierpią na alergię pokarmową i niestety muszą stale kontrolować każdy swój posiłek.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Dietetyczna może być też wuzetka, do której zamiast cukru dodanie będzie skruszony słodzik, a mąkę zastąpią otręby. Inne składniki, które mogą zastąpić te wysokokaloryczne to dla przykładu odtłuszczony ser, śmietana, naturalny słodzik roślinny, czyli stewia.

Dietetyczne ciasto – dodatki

Każde dietetyczne ciasto może mieć dodatki, które również będą niskokaloryczne. Idealnie sprawdzą się owoce, jeśli jest na nie sezon dla przykładu truskawki, jabłka, borówki, porzeczki. Dobrym dodatkiem do dietetycznego ciasta będzie też dżem owocowy bez cukru.

Warto też pomyśleć o czymś do picia, a tu dopełnieniem będzie przykładowo kompot domowej roboty, naturalny sok owocowy czy koktajl owocowy czy mleczny. Dietetyczne ciasto może być elementem diety dla osób cierpiących na cukrzycę, ponieważ w większości mają niski indeks glikemiczny.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Przepis na wrap z grillowanym kurczakiem i warzywami

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy