Dlaczego powinniśmy pić czystą, ciepłą wodę?

Picie ciepłej wody przyczynia się do wzrostu temperatury ciała, co łączy się z podkręceniem metabolizmu. Kolejną jej zaletą jest fakt, że nie ma kalorii, jednak z każdym kolejnym łykiem uczucie głodu będzie malało.

Przygotowanie wody do gotowania

Przygotowanie wody do gotowania (123RF)

Ciepła woda pomoże schudnąć

Nie musimy spędzać wielu godzin na siłowni, by przemiana materii pracowała w szybszym tempie. Warto wiedzieć, że wypicie ciepłej wody po ćwiczeniach fizycznych wspomoże proces spalania kalorii.

Zapobiega starzeniu się

Picie ciepłej wody wpływa pozytywnie na skórę. Wspomaga regenerację naskórka, czyni cerę elastyczną, jędrną i gładką. Dzięki odpowiedniemu nawilżeniu znikają zmarszczki, przebarwienia oraz inne oznaki starzenia się skóry. Regularne picie ciepłej wody sprawi, że unikniemy nieestetycznie wyglądających, suchych i szorstkich plam na ciele.

Zobacz też: Zdrowe produkty spożywcze o działaniu anti-aging

Uspokaja przyszłe mamy

Picie ciepłej wody wpływa oczyszczająco na cały organizm. Napój wypłukuje szkodliwe toksyny za pośrednictwem potu oraz moczu. Mocniejszy efekt uzyskamy, dodając do wody miód oraz sok z cytryny.

Kubek ciepłej wody pomoże się także zrelaksować i ukoić nerwy, dlatego kobiety w ciąży powinny go zawsze pić przed snem. Warto nauczyć tego także dzieci. To najzdrowsza metoda na ugaszenie pragnienia i odzwyczajenie malucha od słodyczy.

Łagodzi objawy przeziębienia

Ciepła woda pomaga na bóle gardła oraz katar. Jej picie przyniesie ulgę zatkanemu nosowi oraz załagodzi kaszel. Domowym sposobem, stosowanym od lat przez nasze babcie jest wdychanie pary z wrzącej wody.

Przy takich inhalacjach warto nałożyć na głowę ręcznik, by para nie uciekała zbyt szybko. Ale również picie wody z dodatkiem soli zadziała odkażająco na gardło i pomoże pozbyć się bakterii, a to znacznie skróci czas trwania infekcji.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Pomaga w trawieniu

Picie ciepłej wody, zwłaszcza podczas jedzenia posiłków, usprawnia cały proces trawienia. Dzięki niej utrzymuje się także równowaga pomiędzy elektrolitami a minerałami w organizmie. Kubek ciepłej wody zamiast kawy pobudzi jelita do pracy, przyczyniając się do regulacji wypróżnień. Niweluje także problemy z zaparciami.

Łagodzi ból

Ciepła woda wpłynie kojąco na mięśnie, ponieważ jej ciepło zwiększa przepływ krwi. Często już jedna szklanka wody wypita po treningu, wystarczy zamiast tabletek przeciwbólowych, ponieważ szybko poprawi krążenie.

Picie ciepłej wody łagodzi także objawy reumatyzmu oraz miażdżycy. Wypicie szklanki ciepłej wody pomoże także w zmniejszeniu podwyższonej temperatury ciała.

Zobacz też: Gorąca woda – najtańszy lek świata

Wpływa na zmiany skórne

Picie 8 szklanek ciepłej wody dziennie to zasada, której powinna przestrzegać każda osobę cierpiącą na trądzik, mająca problem z błyszczącą, tłustą cerą oraz zaskórnikami. Woda odmładza komórki skóry, odtruwa ją i oczyszcza pory. Picie ciepłego płynu nawilży także organizm i uniemożliwi powstawanie nowych zmian trądzikowych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Przepisy na zdrowe desery bez cukru Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Przepis na wrap z grillowanym kurczakiem i warzywami

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia