Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb?

Ciepły, jeszcze pachnący chleb z masłem to dla wielu wspomnienie dzieciństwa. Okazuje się jednak, że białe pieczywo wcale nie jest takie zdrowe, jak nam się wydawało. Nadmiar węglowodanów sprawia, że tyjemy i czujemy się ociężali. Sprawdź zatem, co się stanie, jeśli przestaniesz jeść chleb.

Bochen chleba

Bochen chleba (123RF)

Schudniesz

Jeden z najbardziej oczekiwanych efektów pod odstawieniu pszennego pieczywa – utrata wagi. Wyeliminowanie węglowodanów z diety pomoże ci zrzucić kilka kilogramów bez ćwiczeń. Weź jednak pod uwagę, że będą to kilogramy pochodzące z nadmiaru wody w organizmie, a nie tłuszczu.

Będziesz bardziej ospały

Złe samopoczucie, zbliżone do objawów grypy lub przeziębienia – to kolejny skutek rezygnacji z węglowodanów. Nieprzyjemne dolegliwości pojawiają się, ponieważ substancje te są podstawowym źródłem energii dla ludzkiego organizmu.

Diety odchudzające


Jeśli więc przestaniemy je dostarczać, straci on paliwo do działania i zacznie pobierać zgromadzone zapasy glikogenu. Te jednak szybko się kończą, a wtedy organizm doznaje szoku. Jego objawami mogą być: osłabienie, zawroty głowy, drażliwość.

Twój humor będzie się wahać

Wahania nastroju to bardzo często występujący objaw. Dietetycy są pewni: podczas trawienia węglowodanów dochodzi do wzrostu produkcji aminokwasu o nazwie tryptofan.

Substancja ta przyczynia się do wydzielania serotoniny, czyli hormonu szczęścia. Jeśli więc nie dostarczysz organizmowi węglowodanów, hormon będzie wydzielany w mniejszych ilościach, a ty zaczniesz odczuwać smutek lub przygnębienie.

Chleb

Możesz mieć problemy z tarczycą

Problemy z tym gruczołem są kolejnym efektem wyeliminowania z diety węglowodanów. Pojawia się wtedy nietolerancja na zimno i zwiększone wypadanie włosów. Większość cierpiących na niedoczynność tarczycy boryka się także z problemami trawiennymi i ciągłym zmęczeniem. Niestety, część osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że ich problemy wynikają właśnie z ograniczonego spożycia węglowodanów.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Narażasz się na niedobór witaminy C

Witamina C nazywana jest królową wśród witamin. Wspomaga odporność, działa krwiotwórczo, walczy z wolnymi rodnikami. Jej odpowiedni poziom jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Niestety, dieta oparta na niskiej zawartości węglowodanów może prowadzić do poważnych konsekwencji, w tym właśnie niedoboru tej ważnej witaminy. Dzieje się tak nawet w przypadku suplementacji. Dlaczego? Obniżona odporność, stres i niski poziom insuliny powodują, że witamina C nie podlega utylizacji, a co za tym idzie, nie jest wchłaniana do organizmu.

Zabraknie ci energii

Naukowcy i dietetycy są zgodni. Węglowodany są najlepszym źródłem energii dla organizmu. Niczym ich nie zastąpimy. Ograniczając podaż tego składnika, tracimy zbędne kilogramy, ale również energię. Istnieje również ryzyko, że poczujemy się słabiej i chęć do ćwiczeń fizycznych spadnie niemalże do zera. Czy warto więc rezygnować z chrupiącego pieczywa z masłem?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Jak przyjaciele sabotują nasz cel związany z utratą wagi? Kawa z awokado, która odchudza i podkręca metabolizm Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! 10 superfoods i napojów, które redukują cellulit Dwa przepisy na detoks w pięć minut Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? Piperyna - suplement pomagający schudnąć 5 przypraw, które warto dodawać do koktajli. Poleca Ewa Chodakowska Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała Metamorfoza Karoliny Dudek - od anoreksji do trenera personalnego Koktajl oczyszczający jelito grube na bazie soku z jabłek Ptasie mleczko z czerwonej fasoli MASŁO ORZECHOWE na SMUKŁĄ TALIĘ! Czarna lemoniada. Przepis i właściwości superfood Przepis na udaną majówkę Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? “Aby schudnąć, trzeba jeść!”. Wywiad z trenerką personalną Sylwią Szostak na temat roli cheat meal w odchudzaniu

Popularne w tym tygodniu:

Kawa z awokado, która odchudza i podkręca metabolizm Jak omijanie śniadania może zmienić Twoje życie i ciało? Dieta Intermittent Fasting (IF) w teorii i praktyce Proste ciasto z burakami Odchudzający koktajl z selera Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Chlorella – multiwitamina natury Schudła 15 kilogramów. Metamorfoza Darii Stręk Co podjadać, aby nie przytyć? Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Sassy water – odchudzający napój, który przygotujesz w domu Schudła 10 kilogramów w 5 miesięcy. Metamorfoza Elizy Wydrych-Strzeleckiej, autorki bloga Fashionelka Tiramisu dietetyczne