Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej

Jest wielu zwolenników ćwiczeń wieczorami. Tę porę poleca się zwłaszcza tym, którzy wykonują ćwiczenia siłowe. W godzinach wieczornych uaktywnia się bowiem na nowo metabolizm, a siła i wytrzymałość mięśni wzrastają. Co więcej, trening o tej porze pomaga się odprężyć i zredukować stres. Należy jednak pamiętać, by nie przesadzić z intensywnością ćwiczeń, co może skutkować problemami ze snem.

Kanapki z serem wiejskim, rzodkiewką i szczypiorkiem

Kanapki z serem wiejskim, rzodkiewką i szczypiorkiem (123RF)

Wiele osób ma wątpliwości odnośnie do spożywania posiłku po wieczornym treningu. Można powiedzieć, że budzi on kontrowersje. Dlaczego? Osoby, które kończą ćwiczenia na przykład około godziny 22:00, zastanawiają się, czy o tak późnej porze powinny jeszcze coś zjeść.

Ewa Chodakowska na swoim jednym ze swoich profili w mediach społecznościowych zamieściła listę przykładowych posiłków, które warto spożywać przed i po treningu wykonywanym w godzinach wieczornych. Jak przekonuje trenerka fitness, odpowiedź na powyższe pytanie brzmi: tak, ale pod jednym warunkiem, że nie będzie to duży pod względem objętości i ciężkostrawny posiłek.

Zobacz też: Tygodniowy trening Ewy Chodakowskiej — wyzwanie bikini

Organizm potrzebuje składników do prawidłowej regeneracji po ćwiczeniach, których dostarczymy mu wraz z pożywieniem. Jednakże należy pamiętać, że metabolizm po wieczornych ćwiczeniach spada, dlatego organizm nie będzie spalać zbędnej tkanki tłuszczowej. W związku z tym posiłek powinien być niewielki i lekkostrawny.

Ponadto zapewni on energię o poranku, sprawi, że mięśnie będą miały możliwość się regenerować. Jak podkreśla Ewa Chodakowska, osoby ćwiczące wieczorami powinny pamiętać o tym, by jeść pełnowartościowe śniadania (bogate w węglowodany złożone, białko i witaminy). Z kolei w trakcie komponowania wieczornego posiłku potreningowego należy wykorzystać źródła białka. Co ważne, lepiej unikać jedzenia dużych porcji węglowodanów przed snem.

Treningowa dieta

Ewa Chodakowska: propozycje posiłków przed wieczornym treningiem

  • truskawki z dodatkiem migdałów, miodu i płatków zbożowych,
  • dwie kromki chleba razowego z miodem,
  • chrupki chleb posmarowany masłem orzechowym,
  • mus z mango z dodatkiem siemienia lnianego.

Ewa Chodakowska: propozycje posiłków po wieczornym treningu

  • omlet białkowy z dodatkiem jarmużu i pomidorów,
  • serek wiejski z rzodkiewką i kiełkami,
  • twaróg wymieszany z jogurtem i świeżymi ziołami plus marchewka,
  • cykoria z tuńczykiem i oliwkami,
  • rollsy przygotowane z papieru ryżowego nadziewane łososiem wędzonym, sałatą i mango.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Trening na lepszą kondycję i spalenie tkanki tłuszczowej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Niedziela na Bemowie pod znakiem 11. Bieg po Nowe Życie