Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej

Jest wielu zwolenników ćwiczeń wieczorami. Tę porę poleca się zwłaszcza tym, którzy wykonują ćwiczenia siłowe. W godzinach wieczornych uaktywnia się bowiem na nowo metabolizm, a siła i wytrzymałość mięśni wzrastają. Co więcej, trening o tej porze pomaga się odprężyć i zredukować stres. Należy jednak pamiętać, by nie przesadzić z intensywnością ćwiczeń, co może skutkować problemami ze snem.

Kanapki z serem wiejskim, rzodkiewką i szczypiorkiem

Kanapki z serem wiejskim, rzodkiewką i szczypiorkiem (123RF)

Wiele osób ma wątpliwości odnośnie do spożywania posiłku po wieczornym treningu. Można powiedzieć, że budzi on kontrowersje. Dlaczego? Osoby, które kończą ćwiczenia na przykład około godziny 22:00, zastanawiają się, czy o tak późnej porze powinny jeszcze coś zjeść.

Ewa Chodakowska na swoim jednym ze swoich profili w mediach społecznościowych zamieściła listę przykładowych posiłków, które warto spożywać przed i po treningu wykonywanym w godzinach wieczornych. Jak przekonuje trenerka fitness, odpowiedź na powyższe pytanie brzmi: tak, ale pod jednym warunkiem, że nie będzie to duży pod względem objętości i ciężkostrawny posiłek.

Zobacz też: Tygodniowy trening Ewy Chodakowskiej — wyzwanie bikini

Organizm potrzebuje składników do prawidłowej regeneracji po ćwiczeniach, których dostarczymy mu wraz z pożywieniem. Jednakże należy pamiętać, że metabolizm po wieczornych ćwiczeniach spada, dlatego organizm nie będzie spalać zbędnej tkanki tłuszczowej. W związku z tym posiłek powinien być niewielki i lekkostrawny.

Ponadto zapewni on energię o poranku, sprawi, że mięśnie będą miały możliwość się regenerować. Jak podkreśla Ewa Chodakowska, osoby ćwiczące wieczorami powinny pamiętać o tym, by jeść pełnowartościowe śniadania (bogate w węglowodany złożone, białko i witaminy). Z kolei w trakcie komponowania wieczornego posiłku potreningowego należy wykorzystać źródła białka. Co ważne, lepiej unikać jedzenia dużych porcji węglowodanów przed snem.

Treningowa dieta

Ewa Chodakowska: propozycje posiłków przed wieczornym treningiem

  • truskawki z dodatkiem migdałów, miodu i płatków zbożowych,
  • dwie kromki chleba razowego z miodem,
  • chrupki chleb posmarowany masłem orzechowym,
  • mus z mango z dodatkiem siemienia lnianego.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Ewa Chodakowska: propozycje posiłków po wieczornym treningu

  • omlet białkowy z dodatkiem jarmużu i pomidorów,
  • serek wiejski z rzodkiewką i kiełkami,
  • twaróg wymieszany z jogurtem i świeżymi ziołami plus marchewka,
  • cykoria z tuńczykiem i oliwkami,
  • rollsy przygotowane z papieru ryżowego nadziewane łososiem wędzonym, sałatą i mango.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu Dlaczego ćwiczenia na pusty żołądek pozwalają spalić więcej tłuszczu? 10-minutowy trening wzmacniający organizm TOP 5 ćwiczeń na pośladki, część 1 Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Skazani na trening Wspaniały „Rowerowy Maj” zainaugurowano w Gdańsku FIT WEEKEND - najważniejsze wydarzenie branży fitness i kulturystyki w Polsce Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Wywiad z Prezesem Polskiego Związku Kulturystyki, Fitness i Trójboju Siłowego - Pawłem Fillebornem

Popularne w tym tygodniu:

Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej Jak powinien nawadniać się biegacz? Kręć kilometry po technologię i rozpocznij rowerową rewolucję w Polsce