Jak odchudzić wielkanocne menu?

Święta Wielkiej Nocy dla osób na diecie odchudzającej i tych, które dbają o to, by nie przybrać na wadze, nie są czasem łatwym. Na stole czyha bowiem wiele pokus, m.in.: jaja z majonezem, wędliny, ciasta. Tradycyjne potrawy wielkanocne są kaloryczne, bogate w sól i tłuszcze zwierzęce. Jednakże w prosty sposób można obniżyć ich wartość energetyczną, dzięki czemu będziemy mogli cieszyć się ich smakiem bez wyrzutów sumienia.

Wielkanocny stół

Wielkanocny stół (123RF)

Ten artykuł ma 4 strony:

Jak odchudzić majonez?

Majonez

Produktem spożywczym, który dominuje na wielkanocnym stole, jest majonez. To składnik m.in. sałatek i dodatek do jaj (jedno jajko z majonezem dostarcza 160 kcal). Produkt ten znacząco podnosi kaloryczność potraw, których jest składnikiem. Jedynie 100 gramów majonezu dostarcza prawie 700 kcal, a łyżka — 166 kcal (żeby je spalić, trzeba prasować przez prawie 40 minut!).

Zamiast gotowego produktu pełnego konserwantów, barwników i stabilizatorów warto wykorzystać majonez domowej produkcji, do którego przygotowania będziemy potrzebować następujących składników:

  • żółtka,
  • ¾ szklanki oleju rzepakowego,
  • łyżki soku wyciśniętego z cytryny,
  • łyżki musztardy,
  • szczypty soli.

Zobacz też: Trzymaj linię na Wielkanoc

Sposób przygotowania:
Wbijamy żółtko do miski, dodajemy sok z cytryny i sól. Następnie łączymy składniki za pomocą metalowej trzepaczki. Jednocześnie powoli wlewamy olej. Mieszamy do momentu, aż powstanie gęsty sos. Na koniec dodajemy musztardę do smaku.

Innym sposobem na obniżenie kaloryczności majonezu jest łączenie go z chudym jogurtem naturalnym. Można to zrobić w proporcji 1:1 lub, żeby istotnie zmniejszyć jego wartość energetyczną, dodać jedynie 1–2 łyżki majonezu do produktu mlecznego.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz! Sok z pokrzywy - naturalny detoks Deser wspomagający odchudzanie Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? 5 innych sposobów na detoks niż picie oczyszczających soków Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Makaron bez kalorii? Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Chlorella – multiwitamina natury Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie Co gorsze na diecie odchudzającej: alkohol czy słodycze? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole Żółty shot na lepsze trawienie Głód o tej porze nam nie służy Przepisy na napary odchudzające z ziół, owoców i warzyw 10 zmian w kuchni, które pomogą zachować sylwetkę Nie możesz schudnąć? To może być powód Kilka prostych sposobów na wsparcie procesu odchudzania

Popularne w tym tygodniu:

Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Deser wspomagający odchudzanie Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie “Aby schudnąć, trzeba jeść!”. Wywiad z trenerką personalną Sylwią Szostak na temat roli cheat meal w odchudzaniu Żółty shot na lepsze trawienie Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe Chlorella – multiwitamina natury Śniadanie białkowo-tłuszczowe. Zalety