Jak odchudzić wielkanocne menu?

Święta Wielkiej Nocy dla osób na diecie odchudzającej i tych, które dbają o to, by nie przybrać na wadze, nie są czasem łatwym. Na stole czyha bowiem wiele pokus, m.in.: jaja z majonezem, wędliny, ciasta. Tradycyjne potrawy wielkanocne są kaloryczne, bogate w sól i tłuszcze zwierzęce. Jednakże w prosty sposób można obniżyć ich wartość energetyczną, dzięki czemu będziemy mogli cieszyć się ich smakiem bez wyrzutów sumienia.

Wielkanocny stół

Wielkanocny stół (123RF)

Ten artykuł ma 4 strony:

Jak odchudzić majonez?

Majonez

Produktem spożywczym, który dominuje na wielkanocnym stole, jest majonez. To składnik m.in. sałatek i dodatek do jaj (jedno jajko z majonezem dostarcza 160 kcal). Produkt ten znacząco podnosi kaloryczność potraw, których jest składnikiem. Jedynie 100 gramów majonezu dostarcza prawie 700 kcal, a łyżka — 166 kcal (żeby je spalić, trzeba prasować przez prawie 40 minut!).

Zamiast gotowego produktu pełnego konserwantów, barwników i stabilizatorów warto wykorzystać majonez domowej produkcji, do którego przygotowania będziemy potrzebować następujących składników:

  • żółtka,
  • ¾ szklanki oleju rzepakowego,
  • łyżki soku wyciśniętego z cytryny,
  • łyżki musztardy,
  • szczypty soli.

Zobacz też: Trzymaj linię na Wielkanoc

Sposób przygotowania:
Wbijamy żółtko do miski, dodajemy sok z cytryny i sól. Następnie łączymy składniki za pomocą metalowej trzepaczki. Jednocześnie powoli wlewamy olej. Mieszamy do momentu, aż powstanie gęsty sos. Na koniec dodajemy musztardę do smaku.

Innym sposobem na obniżenie kaloryczności majonezu jest łączenie go z chudym jogurtem naturalnym. Można to zrobić w proporcji 1:1 lub, żeby istotnie zmniejszyć jego wartość energetyczną, dodać jedynie 1–2 łyżki majonezu do produktu mlecznego.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Proste ciasto z burakami Jak przyjaciele sabotują nasz cel związany z utratą wagi? Kawa z awokado, która odchudza i podkręca metabolizm Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! 10 superfoods i napojów, które redukują cellulit Dwa przepisy na detoks w pięć minut Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz! Sok z pokrzywy - naturalny detoks Deser wspomagający odchudzanie Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? 5 innych sposobów na detoks niż picie oczyszczających soków Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie

Popularne w tym tygodniu:

Kawa z awokado, która odchudza i podkręca metabolizm Owsianka z nasionami chia - śniadanie na płaski brzuch Proste ciasto z burakami Jak omijanie śniadania może zmienić Twoje życie i ciało? Dieta Intermittent Fasting (IF) w teorii i praktyce Odchudzający koktajl z selera Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Schudła 15 kilogramów. Metamorfoza Darii Stręk Co podjadać, aby nie przytyć? Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Sassy water – odchudzający napój, który przygotujesz w domu Schudła 10 kilogramów w 5 miesięcy. Metamorfoza Elizy Wydrych-Strzeleckiej, autorki bloga Fashionelka Tiramisu dietetyczne