Co jeść na kolację, by schudnąć?

Jeśli jesteśmy na diecie, z pewnością z uwagą przyglądamy się temu, co znajduje się na naszym talerzu. Czasem jednak możemy zaprzepaścić całodzienny trud, zjadając tuż przed snem coś, co nie sprzyja szczupłej sylwetce.

123RF

Nawet będąc na diecie odchudzającej, nie warto rezygnować z kolacji. Nikt przecież nie lubi uczucia głodu. Ważne jest jednak to, co sobie wówczas zaserwujemy. Kromka białego chleba z plastrem żółtego sera nie będzie dobrym pomysłem. Co zatem jeść, by schudnąć… nocą?

Jogurt typu greckiego

W dobrej jakości jogurcie typu greckiego obecne są duże ilości białka. A ten, jak dowodzą naukowcy, może znacznie przyspieszyć metabolizm.

Badacze z Uniwersytetu Stanowego na Florydzie odkryli, że mężczyźni spożywający podwieczorek zawierający 30 g białka, następnego dnia rano mieli szybsze tempo przemiany materii niż te osoby, które nie zjadły nic. Do jogurtu dodać można nasiona lnu lub ziarna słonecznika.

Masło orzechowe na kromce chleba pełnoziarnistego

Masło orzechowe, ale tylko to wartościowe, bez dodatków, jest nie tylko smaczne, ale i zdrowe. I choć trudno w to uwierzyć, istnieją wiarygodne badania naukowe potwierdzające tezę, iż omawiany przysmak może stanowić element diety odchudzającej.

Badania w tym zakresie przeprowadzili naukowcy z bostońskiego Harvard School of Public Health. Zgodnie z uzyskanymi wynikami, kobiety które dwa lub więcej razy w tygodniu jadły masło orzechowe, szybciej pozbywały się nadwyżki kilogramów. Zdecydowanie rzadziej miały one ochotę na słone i kaloryczne przekąski.

Masło orzechowe to również źródło cennych dla zdrowia składników, by wspomnieć choćby o witaminach z grupy B i witaminie A. Dostarcza ponadto lekkostrawnego białka roślinnego, którego istotną rolą jest budowanie masy mięśniowej.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Twaróg

Białko zawarte w twarogu organizm trawi powoli, stopniowo uwalniając aminokwasy. To sprawia, że uczucie sytości towarzyszy nam przez długi czas.

Co więcej, dieta bogata w produkty nabiałowe wspomaga redukcję tłuszczu. Warto więc jeść je w trakcie odchudzania.

Banany

Banan to dobra propozycja pożywnej i smacznej kolacji. Owoc ten zawiera tryptofan, aminokwas, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Jego niedobory skutkują spadkiem nastroju, złym samopoczuciem.

Zobacz także: Trzy dni, tydzień, miesiąc z bananem. Japońska dieta bananowa

O tryptofanie często mówi się również w kontekście diety odchudzającej, pomaga bowiem kontrolować apetyt na węglowodany. Należy jednak pamiętać, że banany nie powinny być w diecie redukcyjnej spożywane codziennie. Zawierają duże ilości cukru i mają wysoki indeks glikemiczny.

Kefir

Kefir, jeden z fermentowanych produktów mlecznych, stymuluje metabolizm i wspomaga perystaltykę jelit. Dzięki temu spalanie tkanki tłuszczowej jest szybsze i efektywniejsze. Pomaga również przywrócić jelitom prawidłową florę bakteryjną i działa antybakteryjnie.

Podkręć metabolizm!

W Polsce coraz większą popularnością cieszy się dieta kefirowa, która nie tylko redukuje nadmiar kilogramów, ale i działa oczyszczająco.

Bogate w błonnik ziarna zbóż

Błonnik to bardzo ważne element diety odchudzającej. Wchłania wodę, pęcznieje w żołądku, dzięki czemu zapewnia uczucie sytości na dłużej. Ma przy tym mało kalorii i wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn.

Tuż przed snem warto zjeść małą porcję płatków owsianych lub otrąb pszennych dodanych do jogurtu naturalnego bez dodatku cukru. Poleca się jeść ponadto gruboziarniste kasze i pieczywo razowe.

Koktajl wysokobiałkowy

Osoby odchudzające się, jak również te dbające o umięśnioną sylwetkę, często sięgają przed snem po koktajl wysokobiałkowy. Powoli uwalniane aminokwasy wpływają pozytywnie na wzrost mięśni.

Należy jednak pamiętać, że samo sięganie po odżywkę nic nie da. Ich stosowanie ma sens jedynie wtedy, gdy trening przebiega właściwie. Ćwiczenia i ich intensywność muszą być dobrze zaplanowane i wykonane. Równie ważny jest odpoczynek, zdrowa i dobrze zbilansowana dieta. Niebagatelne znacznie ma również picie odpowiedniej ilości wody.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Bezpieczne oszukiwanie na diecie 13 produktów na odchudzanie wszech czasów 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Nowe rośliny wspomagające odchudzanie 3 proste kroki do ograniczenia apetytu Domowej produkcji sok, który oczyszcza jelita i pomaga schudnąć 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała Kakao. 6 powodów dlaczego to najzdrowszy pokarm na świecie. Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 6 wieczornych nawyków, które powodują, że rano budzisz się grubsza Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Dieta a somatotyp — ektomorfik, mezomorfik, endomorfik Schudła 24 kilogramy. Metamorfoza Ilony Pęcherek Mroźne Specjały marki Netto Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Najdziwniejsze diety świata - HCG, biblijna, tasiemcowa Jak mierzy się zawartość kalorii w produktach spożywczych? Skąd wiadomo, ile ich jest? Czy producent ma rację? Jak podkręcić metabolizm? Dieta pudełkowa zamiast „śmieciowego” jedzenia Cukier – słodkie uzależnienie Trendy żywieniowe, które mogą Ci przypaść do gustu w 2017 roku ze względu na znak zodiaku 10 naparów na odchudzanie Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Domowej produkcji sok, który oczyszcza jelita i pomaga schudnąć Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Schudła 24 kilogramy. Metamorfoza Ilony Pęcherek Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Schudła 40 kilogramów w 10 miesięcy, jedząc zupy. Metamorfoza Moniki Honory Kakao. 6 powodów dlaczego to najzdrowszy pokarm na świecie. Co jeść na kolację, by schudnąć? 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi