Co jeść na kolację, by schudnąć?

Jeśli jesteśmy na diecie, z pewnością z uwagą przyglądamy się temu, co znajduje się na naszym talerzu. Czasem jednak możemy zaprzepaścić całodzienny trud, zjadając tuż przed snem coś, co nie sprzyja szczupłej sylwetce.

123RF

Nawet będąc na diecie odchudzającej, nie warto rezygnować z kolacji. Nikt przecież nie lubi uczucia głodu. Ważne jest jednak to, co sobie wówczas zaserwujemy. Kromka białego chleba z plastrem żółtego sera nie będzie dobrym pomysłem. Co zatem jeść, by schudnąć… nocą?

Jogurt typu greckiego

W dobrej jakości jogurcie typu greckiego obecne są duże ilości białka. A ten, jak dowodzą naukowcy, może znacznie przyspieszyć metabolizm.

Badacze z Uniwersytetu Stanowego na Florydzie odkryli, że mężczyźni spożywający podwieczorek zawierający 30 g białka, następnego dnia rano mieli szybsze tempo przemiany materii niż te osoby, które nie zjadły nic. Do jogurtu dodać można nasiona lnu lub ziarna słonecznika.

Masło orzechowe na kromce chleba pełnoziarnistego

Masło orzechowe, ale tylko to wartościowe, bez dodatków, jest nie tylko smaczne, ale i zdrowe. I choć trudno w to uwierzyć, istnieją wiarygodne badania naukowe potwierdzające tezę, iż omawiany przysmak może stanowić element diety odchudzającej.

Badania w tym zakresie przeprowadzili naukowcy z bostońskiego Harvard School of Public Health. Zgodnie z uzyskanymi wynikami, kobiety które dwa lub więcej razy w tygodniu jadły masło orzechowe, szybciej pozbywały się nadwyżki kilogramów. Zdecydowanie rzadziej miały one ochotę na słone i kaloryczne przekąski.

Masło orzechowe to również źródło cennych dla zdrowia składników, by wspomnieć choćby o witaminach z grupy B i witaminie A. Dostarcza ponadto lekkostrawnego białka roślinnego, którego istotną rolą jest budowanie masy mięśniowej.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Twaróg

Białko zawarte w twarogu organizm trawi powoli, stopniowo uwalniając aminokwasy. To sprawia, że uczucie sytości towarzyszy nam przez długi czas.

Co więcej, dieta bogata w produkty nabiałowe wspomaga redukcję tłuszczu. Warto więc jeść je w trakcie odchudzania.

Banany

Banan to dobra propozycja pożywnej i smacznej kolacji. Owoc ten zawiera tryptofan, aminokwas, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Jego niedobory skutkują spadkiem nastroju, złym samopoczuciem.

Zobacz także: Trzy dni, tydzień, miesiąc z bananem. Japońska dieta bananowa

O tryptofanie często mówi się również w kontekście diety odchudzającej, pomaga bowiem kontrolować apetyt na węglowodany. Należy jednak pamiętać, że banany nie powinny być w diecie redukcyjnej spożywane codziennie. Zawierają duże ilości cukru i mają wysoki indeks glikemiczny.

Kefir

Kefir, jeden z fermentowanych produktów mlecznych, stymuluje metabolizm i wspomaga perystaltykę jelit. Dzięki temu spalanie tkanki tłuszczowej jest szybsze i efektywniejsze. Pomaga również przywrócić jelitom prawidłową florę bakteryjną i działa antybakteryjnie.

Podkręć metabolizm!

W Polsce coraz większą popularnością cieszy się dieta kefirowa, która nie tylko redukuje nadmiar kilogramów, ale i działa oczyszczająco.

Bogate w błonnik ziarna zbóż

Błonnik to bardzo ważne element diety odchudzającej. Wchłania wodę, pęcznieje w żołądku, dzięki czemu zapewnia uczucie sytości na dłużej. Ma przy tym mało kalorii i wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn.

Tuż przed snem warto zjeść małą porcję płatków owsianych lub otrąb pszennych dodanych do jogurtu naturalnego bez dodatku cukru. Poleca się jeść ponadto gruboziarniste kasze i pieczywo razowe.

Koktajl wysokobiałkowy

Osoby odchudzające się, jak również te dbające o umięśnioną sylwetkę, często sięgają przed snem po koktajl wysokobiałkowy. Powoli uwalniane aminokwasy wpływają pozytywnie na wzrost mięśni.

Należy jednak pamiętać, że samo sięganie po odżywkę nic nie da. Ich stosowanie ma sens jedynie wtedy, gdy trening przebiega właściwie. Ćwiczenia i ich intensywność muszą być dobrze zaplanowane i wykonane. Równie ważny jest odpoczynek, zdrowa i dobrze zbilansowana dieta. Niebagatelne znacznie ma również picie odpowiedniej ilości wody.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Sok z pokrzywy - naturalny detoks Deser wspomagający odchudzanie Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? 5 innych sposobów na detoks niż picie oczyszczających soków Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Makaron bez kalorii? Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Chlorella – multiwitamina natury Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie Co gorsze na diecie odchudzającej: alkohol czy słodycze? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole Żółty shot na lepsze trawienie Przepisy na napary odchudzające z ziół, owoców i warzyw 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć 10 superfoods i napojów, które redukują cellulit Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Słodka prawda o gorzkiej czekoladzie Sok oczyszczający wątrobę, którym należy rozpocząć odchudzanie

Popularne w tym tygodniu:

Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Deser wspomagający odchudzanie Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć Sok z pokrzywy - naturalny detoks Twoja własna Przemiana, czyli dzień z Moniką Honory Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie Żółty shot na lepsze trawienie Poznajcie historię trenera Przemka, który schudł 20 kilogramów Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe