Trener personalny przytył 32 kilogramy, by zmotywować podopieczną do ćwiczeń

Zazwyczaj trener personalny to osoba wysportowana. Jego umięśniona sylwetka jest efektem regularnych ćwiczeń i punktem odniesienia dla osób, które trenują pod jego skrzydłami. Nie inaczej było w przypadku Adonisa Hilla, amerykańskiego trenera, jednak tylko do czasu. Przybrał on na wadze ponad 30 kilogramów, żeby utożsamić się ze swoimi klientami.

Instagram A.Hilla

Dlaczego warto korzystać z usług trenera personalnego?

Trener osobisty układa plan treningowy dopasowany indywidualnie do potrzeb i możliwości osoby ćwiczącej (jej wieku, stanu zdrowia i kondycji), aby uniknęła ona urazu lub kontuzji (to tak zwany trening „szyty na miarę”). Pomaga ustalić dietę (zapotrzebowanie energetyczne, jadłospis), cele i czas ich realizacji.

Zobacz też: Trening personalny — czy tylko dla wybranych?

Czuwa nad prawidłowym wykonaniem ćwiczeń, zmienia ich harmonogram i stopień intensywności oraz monitoruje postępy. Co więcej, jego zadaniem jest motywowanie podopiecznego do wysiłku fizycznego i wspieranie w momentach zwątpienia we własne możliwości.

Trener idealny?

Mówi się, że „szczupły grubego nie zrozumie”, więc co wysportowany trener, który bez problemu wykonuje najtrudniejsze ćwiczenia, może wiedzieć o tym, jak czuje się osoba z nadwagą, która ma trudności z poprawnym wykonaniem przysiadu?

Tak jak w przypadku innych problemów (na przykład związanych z wychowywaniem dzieci, gdzie jedynie inna matka zrozumie rozterki rodzica), tak w odniesieniu do walki o lepszą sylwetkę nić porozumienia zawiązuje się między osobami, które startują z tej samej pozycji (co można zaobserwować m.in. na Facebooku w grupach wsparcia osób odchudzających się).

Zobacz też: Były zawodnik jako trener personalny – czy to w ogóle ma sens?

Adonis Hill, trener personalny z Nowego Jorku o pseudonimie „Bez Wymówek”, połączył te cechy, to znaczy wiedzę na temat diety i sportu z problemami, z którymi borykają się otyłe osoby w trakcie dążenia do utraty wagi. Jak? Przytył 32 kilogramy, aby zbliżyć się do podopiecznych pod względem wyglądu i
uzmysłowić sobie ich trudności.

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Chciał udowodnić klientom, że wie, z czym się zmagają. W tym celu zwiększył liczbę przyjmowanych wraz z pożywieniem kalorii do 7000 dziennie i przestał ćwiczyć. Co ciekawe, zanim został trenerem, nie wyobrażał sobie życia bez kalorycznych i tłustych potraw. Jako 25-latek ważył 140 kilogramów i zmagał się z depresją. Jednak udało mu się zrzucić 45 kilogramów i zaczął uprawiać kulturystykę.

Zobacz też: Schudła 36 kilogramów w rok! Metamorfoza Mariki Matusiak

Razem do celu

Gdy przybrał na wadze ponad 30 kilogramów (zajęło mu to 3 miesiące), powrócił do aktywności fizycznej i prowadzenia zajęć z podopiecznymi. Chciał, aby jego doświadczenia stały się motywacją do zmian w życiu innych osób. Jego pierwszą klientką była Alissa Kane.

Proces chudnięcia trenera i podopiecznej (praca zespołowa) został udokumentowany w programie „Fit to fat to fit”. Wspólne ćwiczenia i stosowanie odpowiedniej diety (odżywianie to 70 proc. sukcesu) sprawiły, że Alissa i Adonis stracili razem 50 kilogramów (ona — 26, on — 24 kilogramy), ale jeszcze nie powiedzieli w tej kwestii ostatniego słowa.

W przypadku Adonisa problemem nie było wykonywanie ćwiczeń, ale powrót do zdrowego odżywiania. Żeby schudnąć, wprowadził do jadłospisu większe ilości białek i tłuszczów, a ograniczył węglowodany.

Tym samym trener zmotywował Alissę Kane do dalszej pracy nad swoją sylwetką. Kobieta, mimo utraty zbędnych kilogramów, nadal prowadzi aktywny tryb życia. — W trakcie tych kilku miesięcy wspólnej pracy nad ciałem byłem jej trenerem, przyjacielem i zmorą w jednym — powiedział Adonis.

Teraz wyznaczył sobie kolejny cel — walkę z otyłością w Stanach Zjednoczonych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 10-minutowy trening wzmacniający organizm Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni

Popularne w tym tygodniu:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Forma Anny Lewandowskiej po ciąży - motywuje czy denerwuje? Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Zarządzanie przez cele, czyli marketing w karierze sportowca. Bądź SMARTER! 7 momentów, w których powinnaś uprawiać seks Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Żyj i pracuj na zdrowie, ergonomia w pracy