5 weekendowych nawyków, które sprawiają, że przybierasz na wadze

Badanie opublikowane w 2014 roku w tytule „Obesity Facts” dowiodło, że nasza waga waha się w zależności od dnia tygodnia: najmniej ważymy piątkowy poranek, a najwięcej w niedzielę i poniedziałek. Co powoduje przyrost wagi w trakcie weekendu? Eksperci zdradzają 5 złych nawyków, które są odpowiedzialne za dodatkowe kilogramy.

123RF

Ten artykuł ma 5 stron:

Za dużo węglowodanów

Naleśniki

Jeśli rozpoczynamy weekend od kanapek z białego pieczywa, a kończymy go naleśnikami z syropem klonowym, prawdopodobnie to spożyte węglowodany odpowiadają za przyrost masy ciała. Dlaczego? Kiedy je przyjmujemy w nadmiarze z nieprawidłowych źródeł, na przykład w postaci żywności wysoko przetworzonej (a dodatkowo nie ćwiczymy), glukoza jest magazynowana w postaci materiału zapasowego, czyli glikogenu (zarezerwowanego paliwa).

Zobacz też: Jakie węglowodany jeść na diecie?

Wówczas mniej sprawnie przebiega proces spalania, a tłuszcz jest rzadziej wykorzystywany w procesach energetycznych. To dlatego zwiększenie przyjmowania węglowodanów podczas weekendu może być powodem wzrostu wagi w poniedziałek.

Co ważne, wielu dietetyków zaleca obniżenie podaży węglowodanów na rzecz białka i tłuszczów w celu szybszego spalania tkanki tłuszczowej.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała Kakao. 6 powodów dlaczego to najzdrowszy pokarm na świecie. Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 6 wieczornych nawyków, które powodują, że rano budzisz się grubsza Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Dieta a somatotyp — ektomorfik, mezomorfik, endomorfik Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Najdziwniejsze diety świata - HCG, biblijna, tasiemcowa Jak podkręcić metabolizm? 10 naparów na odchudzanie Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Przyspiesz swój metabolizm po zimie Naturalne spalacze tłuszczu Deser wspomagający odchudzanie Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki 7 Największych błędów odchudzania, które popełniają klienci przychodząc do trenera Detoksykujące latte z buraka Wywary, które oczyszczają z toksyn i pomagają schudnąć 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Jaglany jabłecznik bezglutenowy (bez nabiału i bez cukru) Sok oczyszczający wątrobę, którym należy rozpocząć odchudzanie Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Deser wspomagający odchudzanie Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Mikstury z 3 składników oczyszczające wątrobę z toksyn 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Schudła 24 kilogramy. Metamorfoza Ilony Pęcherek Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Dlaczego należy uważać na wafle ryżowe? Kakao. 6 powodów dlaczego to najzdrowszy pokarm na świecie.