Domowe zielone smoothies, które oczyszczają organizm

Picie zielonych smoothies to smaczny sposób na oczyszczenie ciała z toksyn. Oprócz tego, że pomagają usunąć szkodliwe substancje z organizmu, dostarczają cennych witamin i składników mineralnych, które są niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania.

Zielone koktajle

Zielone koktajle (123RF)

Kokosowe smoothie z jarmużu

Jarmuż

Jarmuż to roślina należąca do rodziny kapustnych. Ma postać długich zielonych liści o kędzierzawej strukturze. Jest niskokaloryczny (100 gramów dostarcza jedynie 30 kalorii), nie zawiera tłuszczu, a jest źródłem błonnika pokarmowego.

Lista składników:

Sposób przygotowania:
W pierwszej kolejności należy usunąć twarde części jarmużu (które znajdują się w środkowej i dolnej części liści), aby ułatwić urządzeniu elektrycznemu zmiksowanie warzywa. Następnie myjemy go, jabłko również (możemy pozostawić je w skórce i nie usuwać gniazda nasiennego — pestki dostarczają witaminy B17). Wrzucamy warzywo i owoc do blendera, wlewamy wodę i miksujemy do uzyskania masy o gładkiej konsystencji. Gotowe!

Smoothie z jarmużu dostarcza witaminy K, C i A (zatem wzmacnia odporność i poprawia stan cery). Jest źródłem związków fitochemicznych (karotenoidów), które wspomagają walkę z nowotworami. Oprócz tego warzywo to jest bogate w składniki mineralne — potas, wapń (zawiera go więcej niż mleko) i żelazo.

Szpinakowe smoothie z imbirem

Szpinak

Imbir pobudza kubki smakowe i sprawia, że koktajl dodaje energii, jest orzeźwiający — idealny o poranku. Po połączeniu go z cynamonem otrzymujemy miksturę o właściwościach przeciwzapalnych.

Lista składników:

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

  • kawałek korzenia imbiru (jego wielkość uzależniona od naszych preferencji co do jego smaku),
  • łyżka stołowa cynamonu w proszku,
  • garść szpinaku,
  • szklanka wody.

Sposób przygotowania:
Im drobniej posiekamy imbir przed dodaniem go do malaksera, tym krócej będziemy przygotowywać koktajl. Warzywa i przyprawy umieszczamy w naczyniu urządzenia, dolewamy wodę i miksujemy do uzyskania smoothie o jednolitej konsystencji. Gotowe!

Wśród zalet imbiru wskazuje się działanie oczyszczające na układ pokarmowy, łagodzenie wzdęć i gazów oraz rozbijanie zatorów w całym organizmie. Imbir był używany od wieków w leczeniu różnych zaburzeń ze względu na właściwości przeciwzapalne, przeciwbólowe, przeciwwymiotne i przeciwutleniające. To doskonały dodatek do napojów detoksykujących.

Smoothie z awokado

Awokado

Dodatek awokado sprawia, że koktajl jest bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe, które regulują poziom nawilżenia skóry, usprawniają pracę układu odpornościowego i poprawiają przemianę materii. Nie dostarcza ono cukru i nie podnosi poziomu cholesterolu we krwi. Za sprawą tego składnika smoothie staje się bardziej kremowe.

Lista składników:

  • ¼ ogórka,
  • pół garści szpinaku,
  • pół awokado,
  • łodyga selera,
  • 2 gałązki świeżej mięty,
  • kiwi,
  • szklanka wody,
  • pół jabłka,
  • sok z cytryny.

Sposób przygotowania:
Po umyciu wszystkie składniki umieszczamy w blenderze (jeśli używamy ogórków organicznych, co jest zalecane, możemy je pozostawić ze skórką dla podniesienia wartości odżywczej koktajlu). Miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Gotowe!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Przekąska z awokado i pestek słonecznika na utratę wagi Sprawdź, czy... nie zajadasz swoich emocji! Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał Sposoby oczyszczania organizmu z toksyn 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Schudła 50 kilogramów, żeby dać nauczkę mężowi. Metamorfoza Betsy Ayala Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała 6 wieczornych nawyków, które powodują, że rano budzisz się grubsza Jak ograniczyć liczbę kalorii w codziennym menu? Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe!

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Odchudzający napój – działa, gdy śpisz Pijesz sok z cytryny? To musisz wiedzieć, jeśli chcesz zrzucić wagę Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić 5 rzeczy, które się z nami dzieją, gdy jesteśmy głodni