10-minutowy trening wzmacniający organizm

Ten 10-minutowy trening wzmacnia ramiona, górną część pleców, kręgosłup, pośladki i nogi. Jest krótki, ale intensywny. Do jego przeprowadzenia nie potrzebujemy sprzętu sportowego. Można go zrealizować w domu bez asysty drugiej osoby.

Pompka tricepsowa - wykonanie

Pompka tricepsowa - wykonanie (popsugar.com)

Trzy poniższe ćwiczenia wykonujemy w obwodzie przez 5 minut. Po tym czasie robimy 2-minutową przerwę. Następnie powtarzamy ten zestaw przez kolejne 5 minut. Żeby uczynić trening trudniejszym, można ćwiczyć bez pauzy, nieustannie przez 10 minut.

Zestaw ćwiczeń

  • 5 pompek tricepsowych (wariant klasycznych pompek o wyższym stopniu trudności, który wzmacnia barki i modeluje tricepsy),
  • 10 diamentowych siadów,
  • 15 przysiadów (wpływają pozytywnie na stawy, ujędrniają pośladki i kształtują mięśnie brzucha).

Jak zrobić pompkę tricepsową?

Rozpoczynamy od pozycji wysokiej deski (ramiona proste w łokciach, nogi również wyprostowane, oparte na palcach stóp), barki nad nadgarstkami (biodra powinny stanowić jedną linię z grzbietem). Zginamy łokcie i (z wdechem) obniżamy klatkę piersiową do podłogi.

Trzymamy ramiona blisko do ciała. Następnie prostujemy ramiona i powracamy do pozycji wyjściowej (z wydechem). Wykonujemy 5 powtórzeń (obniżenie ciała i jego uniesienie to jedno powtórzenie). Dopuszcza się możliwość wykonania tego ćwiczenia w podporze na kolanach.

Jak wykonać diamentowy siad?

Diamentowy siad - wykonanie

Kładziemy się na plecach na macie do ćwiczeń. Zginamy nogi w kolanach (rozkładamy je szeroko), przyciągamy je do tułowia i łączymy stopy (podeszwy). Kończyny dolne powinny utworzyć kształt rombu.

Następnie unosimy tułów do góry, by przyjąć pozycję siedzącą. Jeśli jest to zbyt trudne, podnieśmy plecy na niewielką odległość od podłogi, tak wysoko, jak to możliwe w naszym przypadku. Dalej powoli powracamy do pozycji wyjściowej. Wykonujemy 10 powtórzeń.

Jak zrobić przysiad?

Przysiad - wykonanie

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Rozpoczynamy od pozycji stojącej z nogami rozstawionymi szerzej, niż wskazuje na to szerokość bioder (palce stóp skierowane lekko na zewnątrz). Unosimy ramiona do momentu, aż staną się przedłużeniem tułowia. Następnie obniżamy biodra i wysuwamy je w tył do głębokiego przysiadu.

Należy zwrócić uwagę, czy kolana nie wykraczają poza linię palców stóp. Mięśnie brzucha powinny być cały czas napięte. Po pogłębieniu przysiadu powracamy do pozycji wyjściowej. Wykonujemy łącznie 15 powtórzeń.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów

Popularne w tym tygodniu:

Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Przestała robić kardio i... schudła 17 kg! Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Julia Dutkiewicz: do działania motywuje mnie porażka Uprawianie seksu spowalnia proces starzenia Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Kocha czekoladę, nie stroni od alkoholu. Oto dlaczego zachowuje perfekcyjną sylwetkę Instagramowy Fitness