3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej

Ewa Chodakowska w mediach społecznościowych zasypuje fanów propozycjami koktajli spalających tłuszcz i pomysłami na zdrowe posiłki. Na jednym ze swoich profili opublikowała przepisy na 3 różne obiady, które przygotujemy na podstawie jednej listy składników.

Co ważne, koszt jednego posiłku z podanych poniżej porcji to jedynie 8 złotych. Tym samym Chodakowska udowadnia, że racjonalne odżywianie nie wymaga ponoszenia dużych kosztów finansowych. Każde z zaproponowanych przez trenerkę fitness dań obiadowych dostarcza 553 kalorii.

Lista składników:

  • 2 jaja „0”,
  • garść rukoli,
  • łyżka oleju rzepakowego,
  • 10 pomidorków koktajlowych,
  • garść pestek słonecznika,
  • ½ kuli sera mozzarella,
  • łyżka otrębów gryczanych,
  • szczypta pieprzu,
  • 2 szczypty bazylii.

Pomysł na obiad — sałatka z jajkiem, pomidorkami i serem

Sposób przygotowania:
Gotujemy jajka na twardo. Kroimy pomidory na połówki, a ser na mniejsze kawałki. Te oraz pozostałe składniki wrzucamy do dużego naczynia. Skrapiamy olejem, posypujemy pestkami, otrębami i przyprawami. Mieszamy. Gotowe!

Pomysł na obiad — frittata z pomidorami

Sposób przygotowania:
Kroimy 5 pomidorków na połówki. Dodajemy je do sera i otrębów wymieszanych z roztrzepanymi jajkami. Przyprawiamy i dokładnie mieszamy. Smarujemy olejem naczynie żaroodporne. Wlewamy do niego masę jajeczną i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni do momentu, gdy się zetnie. To danie można przygotować również na patelni (zapiekając powoli z każdej strony). Frittatę podajemy z sałatką z rukoli, reszty pomidorów i pestek słonecznika.

Pomysł na obiad — szakszuka z rukolą

Sposób przygotowania:
Dzielimy pomidorki na mniejsze części, (wraz z sokiem) wrzucamy je na patelnię. Dodajemy rukolę, kilka łyżek wody, przyprawy i dusimy na niedużym ogniu. Następnie dodajemy olej i otręby. Mieszamy. Kiedy warzywa staną się miękkie, wbijamy jajka. Zmniejszamy płomień i przykrywamy patelnię. Czekamy, aż jajka się zetną. Dalej na talerzu układamy plastry sera, na którym wykładamy zawartość naczynia do smażenia. Posypujemy słonecznikiem.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Gorąca woda – najtańszy lek świata Granat i jego właściwości lecznicze Wegańskie ciasteczka Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Zdrowe produkty spożywcze o działaniu anti-aging Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać? Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Sałatka z fasolką mung Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) SZPARAGI Z SOSEM KAPAROWYM

Popularne w tym tygodniu:

Fit ciasto marchewkowe AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Zdrowe wegańskie "monte" Granat i jego właściwości lecznicze Sok pomidorowy - składniki odżywcze, właściwości odchudzające, właściwości upiększające Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Gorąca woda – najtańszy lek świata Najlepsze orzechy na utratę wagi Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych Rabarbar- czy warto go jeść ? Właściwości maślanki