Przygotuj się na wiosnę

Wiosna to pora roku, w której wszystko budzi się do życia. Niestety zazwyczaj wchodzimy w nią zmęczeni zimą, zaniedbani, osłabieni, bez pomysłu na tę piękną porę roku. Warto już teraz zadbać o przygotowanie organizmu na nadejście wiosny.

Bomba witaminowa

Suplementy diety są co prawda wygodne, ale nie są w stanie zastąpić witamin i minerałów pochodzących z naturalnych źródeł. Chociaż w zimie ciężko o świeże owoce rodzimego pochodzenia, można śmiało korzystać z owoców egzotycznych. Awokado, mango, melony, granaty, papaje świetnie uzupełnią wszystkie braki w organizmie. O właściwościach poszczególnych owoców można przeczytać na naturapluszdrowie.pl. Do kompletu nie zawadzi sięgnąć po staropolskie kiszonki – ogórki, kapusta, buraki – uzupełnią niedobory witaminy C i wzmocnią odporność na infekcje.

Woda zdrowia doda

Być może brzmi jak banał, ale to właśnie woda powinna być podstawowym elementem codziennej diety. Właśnie woda, a nie napoje przyrządzone na bazie wody. Kawa, herbata czy nawet soki nie nawodnią organizmu tak skutecznie, jak woda mineralna bądź źródlana. Regularne spożywanie wody uzupełnia niedobory elektrolitów, co bezpośrednio przekłada się na kondycję fizyczną i umysłową.

Sportowo, czyli zdrowo (i szczupło)

Zima nie sprzyja uprawianiu sportów na świeżym powietrzu. Pozostają siłownie, kluby fitness i baseny, ale nie oszukujmy się, trzeba nie lada samozaparcia, by pojawiać się w takich miejscach regularnie. Nie każdy ma ochotę wyjść z domu w ciemne, zimowe popołudnie. Zamiast stawiać sobie nierealne cele, lepiej rozpocząć od małych kroczków. Nie powinno być problemu z wygospodarowaniem wolnego kwadransa na gimnastykę w domu. A że apetyt rośnie w miarę jedzenia, kwadrans szybko może zamienić się w godzinę. Z kolei godzina gimnastyki to realny ubytek centymetrów z talii. O innych sposobach domowego odchudzania można przeczytać tutaj.

Zdrowe nawyki

Kawa, chociaż stawia na nogi, w dłuższej perspektywie robi więcej złego niż dobrego. Jeśli potrzebujemy zastrzyku energii lepiej postawić na zieloną lub czerwoną herbatę. Do słodzenia, zamiast cukru zdrowiej jest użyć miodu. A jeszcze lepiej – całkiem zrezygnować ze słodzenia. Słodkie przekąski, chipsy czy czekoladę rozsądniej będzie zastąpić bakaliami i świeżymi owocami. W zasięgu wzroku i ręki powinna znajdować się butelka z wodą.

Piękni wiosną

W tę piękną porę roku my też chcemy olśniewać urodą. Niestety – zima sprawia, że nasze włosy są matowe, cera ziemista, oczy tracą blask. Warto zadbać o siebie nie tylko wewnętrzną bombą witaminową, ale i z zewnątrz. Najlepszy nawet krem do twarzy potrzebuje czasu, by efektywnie zadziałać. Nie wystarczy kupić go pod koniec marca, trzeba to zrobić już teraz. Przynajmniej raz w tygodniu przydałoby się położyć maseczkę na twarz i włosy. Kiedy zima pozwoli zdjąć czapki, warto wybrać się do fryzjera.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Granola - sprzymierzeniec odchudzania czy przyczyna otyłości? Wegański fast food - tortilla Brownie z batatem i rodzynkami Chcesz schudnąć? Włącz do menu te superprodukty Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Dietetyczne kulki owsiane Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Zdrowe produkty spożywcze o działaniu anti-aging Przepis na „witaminowego shota” 5 fit śniadań z płatków owsianych Przekąski i desery dla sportowców Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Dietetyczny makaron z wędzonym łososiem Omlet z płatków owsianych Czekoladowe raw cake Chipsy z warzyw – pomysł na zdrową przekąskę WRAP ze SZPINAKU - zielone przyspieszenie metabolizmu Dietetyczna pizza w 10 minut Przepis na poranny napój oczyszczający z toksyn 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji

Popularne w tym tygodniu:

5 fit śniadań z płatków owsianych Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Omlet z płatków owsianych Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Pyszne i Zdrowe Naleśniki Kokosowe Chcesz schudnąć? Włącz do menu te superprodukty Czekoladowe raw cake