Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji

Sałatka z quinoa, truskawek, awokado i pestek słonecznika to propozycja dania lunchowego, które zapewni uczucie sytości na długi czas. Po jej spożyciu nie będziemy głodni aż do czasu kolacji i nie będziemy borykać się z ochotą na niezdrowe przekąski. Dodatkową jej zaletą jest niskokaloryczność. Sałatka dostarcza około 170 kalorii.

Sałatka

Sałatka (123RF)

Jeżeli często zdarza się, że już godzinę po zjedzonym posiłku znów czujemy się głodni, warto rozważyć zmianę menu i wprowadzić dania przygotowane z produktów, które wypełnią żołądek na dłużej. Przykład? Niskokaloryczna 4-składnikowa sałatka.

Zobacz też: Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii

Lista składników:

  • ¼ szklanki komosy ryżowej,
  • ¼ awokado,
  • ¼ szklanki ulubionych owoców, na przykład truskawek,
  • łyżka orzechów lub nasion słonecznika.

Sposób przygotowania:
Płuczemy quinoa na sitku pod bieżącą wodą (usuwamy gorzki posmak). Wlewamy do garnka wodę, wsypujemy kaszę i doprowadzamy do wrzenia (płyn można lekko posolić). Zmniejszamy płomień i gotujemy jeszcze przez 2 minuty, następnie wyłączamy gaz i pozostawiamy quinoa pod przykryciem, żeby napęczniała. Dobrze ugotowana komosa ryżowa jest sypka.

Awokado kroimy w kostkę, truskawki dzielimy na ćwiartki. W naczyniu łączymy wszystkie składniki. Po wyłożeniu na talerz sałatkę posypujemy pestkami słonecznika.

Sałatki na diecie


Zobacz również: Wiosenny detoks

Wartości odżywcze składników sałatki:

  • ćwierć szklanki quinoa: 56 kalorii, 9,9 g węglowodanów, 1,3 g błonnika pokarmowego i 2 gramy białka,
  • ćwierć awokado: 57 kalorii, 2,9 g węglowodanów, 2,3 g błonnika i 7 gramów białka,
  • ćwierć szklanki truskawek: 12 kalorii, 2,9 g węglowodanów, 0,8 g błonnika pokarmowego i 3 gramów białka,
  • łyżka pestek słonecznika: 46 kalorii, 1,9 g węglowodanów, 0,7 g błonnika i 1,5 grama białka.

Zobacz też: Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy

Błonnik, którego dostarczają składniki tej niskokalorycznej sałatki, zapewnia uczucie sytości. Dzięki niemu dłużej czujemy się pełni (zmniejsza apetyt), więc jemy rzadziej i mniej. Z kolei obecność białka ma szczególne znaczenie w przypadku osób, które intensywnie ćwiczą, by zredukować tkankę tłuszczową. Wspomaga bowiem metabolizm, zatem przyspiesza spalanie kalorii.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Czekoladowe raw cake Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać? Placki z niepalonej kaszy gryczanej Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Sałatka z fasolką mung Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) SZPARAGI Z SOSEM KAPAROWYM Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Ksylitol – dwie strony medalu Najprostsze ciastka Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Produkty, które powodują zmęczenie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Jak pozbyć się soli z potraw bez utraty smaku?

Popularne w tym tygodniu:

Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Jakie węglowodany jeść na diecie? Brownie z batatem i rodzynkami Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Desery z kaszy jaglanej Czekoladowe raw cake Jakie ryby jeść podczas odchudzania?