Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji

Sałatka z quinoa, truskawek, awokado i pestek słonecznika to propozycja dania lunchowego, które zapewni uczucie sytości na długi czas. Po jej spożyciu nie będziemy głodni aż do czasu kolacji i nie będziemy borykać się z ochotą na niezdrowe przekąski. Dodatkową jej zaletą jest niskokaloryczność. Sałatka dostarcza około 170 kalorii.

Sałatka

Sałatka (123RF)

Jeżeli często zdarza się, że już godzinę po zjedzonym posiłku znów czujemy się głodni, warto rozważyć zmianę menu i wprowadzić dania przygotowane z produktów, które wypełnią żołądek na dłużej. Przykład? Niskokaloryczna 4-składnikowa sałatka.

Zobacz też: Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii

Lista składników:

  • ¼ szklanki komosy ryżowej,
  • ¼ awokado,
  • ¼ szklanki ulubionych owoców, na przykład truskawek,
  • łyżka orzechów lub nasion słonecznika.

Sposób przygotowania:
Płuczemy quinoa na sitku pod bieżącą wodą (usuwamy gorzki posmak). Wlewamy do garnka wodę, wsypujemy kaszę i doprowadzamy do wrzenia (płyn można lekko posolić). Zmniejszamy płomień i gotujemy jeszcze przez 2 minuty, następnie wyłączamy gaz i pozostawiamy quinoa pod przykryciem, żeby napęczniała. Dobrze ugotowana komosa ryżowa jest sypka.

Awokado kroimy w kostkę, truskawki dzielimy na ćwiartki. W naczyniu łączymy wszystkie składniki. Po wyłożeniu na talerz sałatkę posypujemy pestkami słonecznika.

Sałatki na diecie


Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Wartości odżywcze składników sałatki:

  • ćwierć szklanki quinoa: 56 kalorii, 9,9 g węglowodanów, 1,3 g błonnika pokarmowego i 2 gramy białka,
  • ćwierć awokado: 57 kalorii, 2,9 g węglowodanów, 2,3 g błonnika i 7 gramów białka,
  • ćwierć szklanki truskawek: 12 kalorii, 2,9 g węglowodanów, 0,8 g błonnika pokarmowego i 3 gramów białka,
  • łyżka pestek słonecznika: 46 kalorii, 1,9 g węglowodanów, 0,7 g błonnika i 1,5 grama białka.

Zobacz też: Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy

Błonnik, którego dostarczają składniki tej niskokalorycznej sałatki, zapewnia uczucie sytości. Dzięki niemu dłużej czujemy się pełni (zmniejsza apetyt), więc jemy rzadziej i mniej. Z kolei obecność białka ma szczególne znaczenie w przypadku osób, które intensywnie ćwiczą, by zredukować tkankę tłuszczową. Wspomaga bowiem metabolizm, zatem przyspiesza spalanie kalorii.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Tygodniowy jadłospis od Ewy Chodakowskiej 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20 Domowe batoniki musli (bez pieczenia) 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Gorąca woda – najtańszy lek świata Granat i jego właściwości lecznicze Wegańskie ciasteczka Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać?

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Co się stanie, jeżeli będziesz pić lampkę wina dziennie? Co znajdziemy w wędlinach sklepowych? Powody, dla których wakacje all inclusive są niezdrowe Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? 9 rzeczy, których nie powinno się robić przed seksem Co znajdziesz w drinkach spalających tłuszcz? Wody smakowe Jak odkwasić organizm – objawy zakwaszenia, sposoby na odkwaszenie Kosmetyki, które możemy zjeść! Sok z arbuza nie tylko dla dzieci. Jakie ma właściwości?