Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji

Sałatka z quinoa, truskawek, awokado i pestek słonecznika to propozycja dania lunchowego, które zapewni uczucie sytości na długi czas. Po jej spożyciu nie będziemy głodni aż do czasu kolacji i nie będziemy borykać się z ochotą na niezdrowe przekąski. Dodatkową jej zaletą jest niskokaloryczność. Sałatka dostarcza około 170 kalorii.

Sałatka

Sałatka (123RF)

Jeżeli często zdarza się, że już godzinę po zjedzonym posiłku znów czujemy się głodni, warto rozważyć zmianę menu i wprowadzić dania przygotowane z produktów, które wypełnią żołądek na dłużej. Przykład? Niskokaloryczna 4-składnikowa sałatka.

Zobacz też: Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii

Lista składników:

  • ¼ szklanki komosy ryżowej,
  • ¼ awokado,
  • ¼ szklanki ulubionych owoców, na przykład truskawek,
  • łyżka orzechów lub nasion słonecznika.

Sposób przygotowania:
Płuczemy quinoa na sitku pod bieżącą wodą (usuwamy gorzki posmak). Wlewamy do garnka wodę, wsypujemy kaszę i doprowadzamy do wrzenia (płyn można lekko posolić). Zmniejszamy płomień i gotujemy jeszcze przez 2 minuty, następnie wyłączamy gaz i pozostawiamy quinoa pod przykryciem, żeby napęczniała. Dobrze ugotowana komosa ryżowa jest sypka.

Awokado kroimy w kostkę, truskawki dzielimy na ćwiartki. W naczyniu łączymy wszystkie składniki. Po wyłożeniu na talerz sałatkę posypujemy pestkami słonecznika.

Sałatki na diecie


Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Wartości odżywcze składników sałatki:

  • ćwierć szklanki quinoa: 56 kalorii, 9,9 g węglowodanów, 1,3 g błonnika pokarmowego i 2 gramy białka,
  • ćwierć awokado: 57 kalorii, 2,9 g węglowodanów, 2,3 g błonnika i 7 gramów białka,
  • ćwierć szklanki truskawek: 12 kalorii, 2,9 g węglowodanów, 0,8 g błonnika pokarmowego i 3 gramów białka,
  • łyżka pestek słonecznika: 46 kalorii, 1,9 g węglowodanów, 0,7 g błonnika i 1,5 grama białka.

Zobacz też: Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy

Błonnik, którego dostarczają składniki tej niskokalorycznej sałatki, zapewnia uczucie sytości. Dzięki niemu dłużej czujemy się pełni (zmniejsza apetyt), więc jemy rzadziej i mniej. Z kolei obecność białka ma szczególne znaczenie w przypadku osób, które intensywnie ćwiczą, by zredukować tkankę tłuszczową. Wspomaga bowiem metabolizm, zatem przyspiesza spalanie kalorii.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Przepis na wrap z grillowanym kurczakiem i warzywami Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia