6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20

Przekąski, które możemy chrupać późnym wieczorem, to m.in. migdały i nasiona dyni. Mimo że jedzenie posiłków po godzinie 20 jest zakazane na diecie odchudzającej, to spożycie tych pokarmów przynosi wiele korzyści dla zdrowia i kondycji psychicznej.

Ten artykuł ma 6 stron:

Gorzka czekolada

Ciemna czekolada

W przeciwieństwie do wyrobów czekoladopodobnych ciemna (gorzka) czekolada cechuje się niską obecnością cukru i tłuszczów. Poza tym jest bogata w kakao (wybierajmy tę o zawartości minimum 70%, a najlepiej — od 90 do 99%). Im więcej tego składnika, tym czekolada lepiej wspomaga przemianę materii i przyspiesza spalanie tłuszczu, a zatem odchudzanie.

Zobacz też: Słodka prawda o gorzkiej czekoladzie

Mimo że jest mniej słodka, gorzka czekolada dostarcza przeciwutleniaczy, które obniżają ciśnienie krwi, poprawiają wrażliwość na insulinę (ma niski indeks glikemiczny, dlatego następstwem jej zjedzenia jest wolne tempo wzrostu poziomu cukru we krwi), zwalczają stany zapalne i poprawiają nastrój (zwiększają produkcję hormonów szczęścia). Ponadto zaspokaja głód na długi czas i apetyt na potrawy tłuste, słodkie i słone.

Czekolada w diecie osoby odchudzającej się

Gorzka czekolada zawiera błonnik pokarmowy (około 10 gramów w 100 gramach czekolady), witaminy (A, E i z grupy B) i składniki mineralne (magnez, żelazo, wapń, potas). Jeżeli będziemy ją spożywać w rozsądnych dawkach, pomoże zrzucić zbędne kilogramy. To zasługa  epikatechiny (składnika kakao), substancji, która jest odpowiedzialna za wytwarzanie energii potrzebnej do spalania kalorii.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Przepis na wrap z grillowanym kurczakiem i warzywami Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Tygodniowy jadłospis od Ewy Chodakowskiej

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy