5 prostych wskazówek na utratę wagi dla świeżo upieczonych mam

Jak szybko schudnąć po ciąży? To pytanie zadaje sobie niejedna świeżo upieczona mama. Brak czasu i energii na wykonywanie ćwiczeń cardio i siłowych oraz niewystarczająca liczba godzin snu, sprawiają, że zrzucenie nadmiaru kilogramów może być trudne. Jednak nie jest to niemożliwe. Co zrobić, aby zredukować masę ciała? Oto 5 prostych, ale skutecznych wskazówek dietetyków.

Matka z dzieckiem

Matka z dzieckiem (123RF)

Ten artykuł ma 5 stron:

„Nie pomijaj żadnego posiłku w trakcie dnia”

Obiad - łosoś z fasolką szparagową

Jedzenie niewielkich objętościowo posiłków i przekąsek w ciągu dnia w regularnych odstępach czasu utrzymuje szybką przemianę materii i zapobiega napadom głodu. Często (ze względu na niedobór wolnego czasu związany z opieką nad dzieckiem) matki pomijają posiłki. Mimo że dostarczają organizmowi mniej kalorii, takie postępowanie utrudnia zredukowanie masy ciała, a nawet może przyczynić się do jej zwiększenia. Dlaczego?

Zobacz też: Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku?

Gdy przez wiele godzin organizm jest pozbawiony pożywienia, zaczyna oszczędzać energię i spala mniej kalorii, aby uchronić się przed głodem. Wówczas metabolizm zwalnia. Pomijanie posiłków skutkuje również spadkiem poziomu cukru we krwi, co z kolei sprawia, że kobiety borykają się z napadami głodu.

Zobacz też: Rola regularnych posiłków w odchudzaniu

O regularność posiłków szczególnie powinny zadbać matki karmiące piersią (ten sposób żywienia dziecka sprzyja utracie wagi; w trakcie tej czynności kobieta traci 200–500 kalorii dziennie), gdyż pożywienie jest niezbędne do produkcji mleka dla potomka. Pomiędzy śniadaniem, obiadem i kolacją warto sięgać po wartościowe i zdrowe przekąski. Pamiętajmy, że z momentem rozpoczęcia odchudzania warto zaczekać około 2 miesiące od porodu, by ciało się zregenerowało.

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał Sposoby oczyszczania organizmu z toksyn 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Schudła 50 kilogramów, żeby dać nauczkę mężowi. Metamorfoza Betsy Ayala Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 6 wieczornych nawyków, które powodują, że rano budzisz się grubsza Dziś o zajadaniu emocji słów kilka Jak ograniczyć liczbę kalorii w codziennym menu? Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! 10 superfoods i napojów, które redukują cellulit Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć?

Popularne w tym tygodniu:

Mikstury z 3 składników oczyszczające wątrobę z toksyn Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Tiramisu dietetyczne Dlaczego należy uważać na wafle ryżowe? Schudła 30 kilogramów. Metamorfoza Justyny Rolki Zdrowe słodkości z warzyw Co jeść na kolację, by schudnąć? Lody Bananowe. Wersja Fit Kolejny dzień z Moniką Honory, czyli: żeby schudnąć, trzeba jeść! 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał