6 wieczornych nawyków, które powodują, że rano budzisz się grubsza

Wśród nocnych rytuałów, które powodują przyrost masy ciała, wskazuje się m.in.: picie alkoholu, spożywanie kolacji przed telewizorem czy czytanie na iPadzie. Mimo że nawyki te sprzyjają wieczornemu relaksowi po długim dniu pracy, mogą stanowić również przyczynę nadmiaru tkanki tłuszczowej. Co jeszcze sprawia, że tyjemy?

Kobieta z nadwagą

Kobieta z nadwagą (123RF)

Ten artykuł ma 6 stron:

Picie alkoholu

Czerwone wino

Chociaż kieliszek czerwonego wina pomaga zrelaksować się po stresującym dniu w pracy, działa antydepresyjnie i ułatwia zasypianie, to alkohol ma negatywny wpływ na jakość snu. W jaki sposób? Uniemożliwia on całkowite wejście w fazę REM, czyli etap spokojnego snu i marzeń sennych. Ponadto sprawia, że sen staje się płytszy.

Zobacz też: Co gorsze na diecie odchudzającej: alkohol czy słodycze?

Wedle wyników badań spożywanie alkoholu przed snem może sprawić, że w nocy będziemy się budzić. W rezultacie rano wstaniemy mniej wypoczęci, co koresponduje z dokonywaniem nieprawidłowych wyborów żywieniowych. Konsekwencją jest również wyższy poziom hormonu głodu, czyli greliny, i niższy hormonu sytości, czyli leptyny, a ostatecznie wzrost tkanki tłuszczowej na brzuchu.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Fit lody z czerwonej fasoli Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! 10 superfoods i napojów, które redukują cellulit Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz! Sok z pokrzywy - naturalny detoks Deser wspomagający odchudzanie Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Makaron bez kalorii? Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Chlorella – multiwitamina natury Co gorsze na diecie odchudzającej: alkohol czy słodycze?

Popularne w tym tygodniu:

Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Deser wspomagający odchudzanie Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała “Aby schudnąć, trzeba jeść!”. Wywiad z trenerką personalną Sylwią Szostak na temat roli cheat meal w odchudzaniu MASŁO ORZECHOWE na SMUKŁĄ TALIĘ! Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Śniadanie białkowo-tłuszczowe. Zalety Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe Ptasie mleczko z czerwonej fasoli