6 wieczornych nawyków, które powodują, że rano budzisz się grubsza

Wśród nocnych rytuałów, które powodują przyrost masy ciała, wskazuje się m.in.: picie alkoholu, spożywanie kolacji przed telewizorem czy czytanie na iPadzie. Mimo że nawyki te sprzyjają wieczornemu relaksowi po długim dniu pracy, mogą stanowić również przyczynę nadmiaru tkanki tłuszczowej. Co jeszcze sprawia, że tyjemy?

Kobieta z nadwagą

Kobieta z nadwagą (123RF)

Ten artykuł ma 6 stron:

Picie alkoholu

Czerwone wino

Chociaż kieliszek czerwonego wina pomaga zrelaksować się po stresującym dniu w pracy, działa antydepresyjnie i ułatwia zasypianie, to alkohol ma negatywny wpływ na jakość snu. W jaki sposób? Uniemożliwia on całkowite wejście w fazę REM, czyli etap spokojnego snu i marzeń sennych. Ponadto sprawia, że sen staje się płytszy.

Zobacz też: Co gorsze na diecie odchudzającej: alkohol czy słodycze?

Wedle wyników badań spożywanie alkoholu przed snem może sprawić, że w nocy będziemy się budzić. W rezultacie rano wstaniemy mniej wypoczęci, co koresponduje z dokonywaniem nieprawidłowych wyborów żywieniowych. Konsekwencją jest również wyższy poziom hormonu głodu, czyli greliny, i niższy hormonu sytości, czyli leptyny, a ostatecznie wzrost tkanki tłuszczowej na brzuchu.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Sprawdź, czy... nie zajadasz swoich emocji! Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał Sposoby oczyszczania organizmu z toksyn 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Schudła 50 kilogramów, żeby dać nauczkę mężowi. Metamorfoza Betsy Ayala Jak ograniczyć liczbę kalorii w codziennym menu? Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! 10 superfoods i napojów, które redukują cellulit Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli

Popularne w tym tygodniu:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Napój, który usprawnia procesy trawienne i hamuje apetyt