7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty

Wystarczy wykonywać 12 ćwiczeń o wysokiej intensywności przez 7 minut, żeby osiągnąć rezultaty podobne do długotrwałych treningów. Do ich przeprowadzenia nie potrzeba żadnych specjalistycznych sprzętów — wystarczy krzesło i ściana.

Dipy na ławce

Dipy na ławce (123RF)

Ten artykuł ma 8 stron:

Od dawna wiemy, że nawet kilka minut treningu o wysokiej intensywności powoduje zmiany w obrębie mięśni porównywalne do tych uzyskanych po kilku godzinach biegania lub jazdy na rowerze. Przykładem jest HIITtrening interwałowy, który cechuje się okresami wzmożonego wysiłku i krótkim czasem na odpoczynek. Pozwala uzyskać maksymalne efekty w krótkim czasie.

Zobacz też: HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców

Poniższy zestaw ćwiczeń jest nieprzypadkowy, realizujemy naprzemiennie ćwiczenia na duże mięśnie górnej i dolnej części ciała. Umożliwia to odpoczynek poszczególnych partii mięśniowych, podczas gdy inne pracują, co sprawia, że trening jest bardziej skuteczny.

Ćwiczenia na różne partie ciała


W trakcie ich wykonywania wykorzystujemy jedynie masę własnego ciała. Można je przeprowadzić w zaciszu własnego domu celem poprawy stanu zdrowia i zredukowania tkanki tłuszczowej. Tego krótkiego, ale intensywnego treningu nie można praktykować codziennie. Należy zrobić choć jeden dzień przerwy i przeznaczyć go na odpoczynek.

Jeżeli będziemy trenować kilka dni w tygodniu, poprawie ulegnie nasza kondycja fizyczna i wygląd sylwetki. Pamiętajmy, żeby przed rozpoczęciem treningów o wysokim stopniu intensywności skonsultować stan zdrowia z lekarzem.

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Najgorsze ćwiczenia na brzuch Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank 15-minutowy trening całego ciała, który pozwala spalić 150 kalorii Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń

Popularne w tym tygodniu:

10 zalet jazdy na rowerze Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 10-minutowy trening wzmacniający organizm 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najczęstsze błędy po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Dlaczego ćwiczenia na pusty żołądek pozwalają spalić więcej tłuszczu? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej