Dietetyczne muffiny czekoladowe z kaszy gryczanej

Muffiny z kaszy gryczanej o smaku czekoladowym to zdrowsza wersja słodkości dostępnych w cukierniach czy supermarketach. Z podanych ilości składników otrzymamy 12 sztuk. Każda babeczka dostarcza około 60 kcal.

Muffinki czekoladowe

Muffinki czekoladowe (Instagram (zzuuziikk))

Składniki:

  • 200 gramów kaszy gryczanej (ugotowanej),
  • banan,
  • 2 białka,
  • 2 całe jajka,
  • 40 gramów kakao,
  • 30 gramów odzywki białkowej (o smaku mlecznej czekolady),
  • stewia (do smaku),
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia.

Zobacz także: Babeczki trójkolorowe bez pieczenia

Sposób przygotowania:

  1. Wrzucamy ugotowaną kaszę i banana do blendera, by dobrze połączyć składniki.

  2. Ubijamy białka na pianę, następnie dodajemy ją wraz z pozostałymi składnikami (kakao, proszkiem, jajkami i odżywką) do blendera. Całość należy dobrze wymieszać.

  3. Uzyskaną masę przekładamy do foremek na babeczki. Pieczemy je około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

  4. Po upieczeniu babeczki można posypać płatkami migdałów.

Przepisy z kaszą w roli głównej


Wartość odżywcza (całość):

  • energia: 732 kcal,
  • białko: 54 g,
  • tłuszcze: 18 g,
  • węglowodany: 88 g.

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Autor przepisu: Jakub Mościcki

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Domowe batoniki musli (bez pieczenia) 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Gorąca woda – najtańszy lek świata Granat i jego właściwości lecznicze Wegańskie ciasteczka Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać? Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Sałatka z fasolką mung

Popularne w tym tygodniu:

5 fit śniadań z płatków owsianych 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Co się stanie, jeżeli będziesz pić lampkę wina dziennie? 6 przekąsek poniżej 250 kcal – przygotuj dietetyczny poczęstunek dla swoich gości Oreo fit Co znajdziemy w wędlinach sklepowych? Sposób jedzenia zdradza twoją osobowość Powody, dla których wakacje all inclusive są niezdrowe Jedzenie, które uzależnia Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje?