Dietetyczne muffiny czekoladowe z kaszy gryczanej

Muffiny z kaszy gryczanej o smaku czekoladowym to zdrowsza wersja słodkości dostępnych w cukierniach czy supermarketach. Z podanych ilości składników otrzymamy 12 sztuk. Każda babeczka dostarcza około 60 kcal.

Muffinki czekoladowe

Muffinki czekoladowe (Instagram (zzuuziikk))

Składniki:

  • 200 gramów kaszy gryczanej (ugotowanej),
  • banan,
  • 2 białka,
  • 2 całe jajka,
  • 40 gramów kakao,
  • 30 gramów odzywki białkowej (o smaku mlecznej czekolady),
  • stewia (do smaku),
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia.

Zobacz także: Babeczki trójkolorowe bez pieczenia

Sposób przygotowania:

  1. Wrzucamy ugotowaną kaszę i banana do blendera, by dobrze połączyć składniki.

  2. Ubijamy białka na pianę, następnie dodajemy ją wraz z pozostałymi składnikami (kakao, proszkiem, jajkami i odżywką) do blendera. Całość należy dobrze wymieszać.

  3. Uzyskaną masę przekładamy do foremek na babeczki. Pieczemy je około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

  4. Po upieczeniu babeczki można posypać płatkami migdałów.

Przepisy z kaszą w roli głównej


Wartość odżywcza (całość):

  • energia: 732 kcal,
  • białko: 54 g,
  • tłuszcze: 18 g,
  • węglowodany: 88 g.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Autor przepisu: Jakub Mościcki

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Odchudzone fast-foody Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Zdrowe desery z nasion chia Bananowe „sushi” – śniadanie, które przygotujesz w 10 minut Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Marchewkowy serniczek Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Czy warto używać syropu klonowego na diecie? Co jeść po porannym bieganiu? Propozycje na zdrowe i pożywne śniadanie Chia nasion czar Pieczone sajgonki wegetariańskie Tych produktów nie jedz przed treningiem Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Dietetyczna nutella Wegańska wuzetka idealna! Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Babeczki trójkolorowe bez pieczenia

Popularne w tym tygodniu:

Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Bananowe „sushi” – śniadanie, które przygotujesz w 10 minut Racuszki z jabłkiem Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania