Dietetyczne muffiny czekoladowe z kaszy gryczanej

Muffiny z kaszy gryczanej o smaku czekoladowym to zdrowsza wersja słodkości dostępnych w cukierniach czy supermarketach. Z podanych ilości składników otrzymamy 12 sztuk. Każda babeczka dostarcza około 60 kcal.

Muffinki czekoladowe

Muffinki czekoladowe (Instagram (zzuuziikk))

Składniki:

  • 200 gramów kaszy gryczanej (ugotowanej),
  • banan,
  • 2 białka,
  • 2 całe jajka,
  • 40 gramów kakao,
  • 30 gramów odzywki białkowej (o smaku mlecznej czekolady),
  • stewia (do smaku),
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia.

Zobacz także: Babeczki trójkolorowe bez pieczenia

Sposób przygotowania:

  1. Wrzucamy ugotowaną kaszę i banana do blendera, by dobrze połączyć składniki.

  2. Ubijamy białka na pianę, następnie dodajemy ją wraz z pozostałymi składnikami (kakao, proszkiem, jajkami i odżywką) do blendera. Całość należy dobrze wymieszać.

  3. Uzyskaną masę przekładamy do foremek na babeczki. Pieczemy je około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

  4. Po upieczeniu babeczki można posypać płatkami migdałów.

Przepisy z kaszą w roli głównej


Wartość odżywcza (całość):

  • energia: 732 kcal,
  • białko: 54 g,
  • tłuszcze: 18 g,
  • węglowodany: 88 g.

Autor przepisu: Jakub Mościcki

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki LOW CARBOWA BOMBA SMAKOWA! :):) Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Dietetyczny koktajl witaminowy Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Bananowy chleb Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Przepis na koktajl proteinowy Korzyści wynikające z picia ciepłej wody z cytryną. Zacznij to robić już dziś!