Zdrowe niskokaloryczne przekąski na zabawę karnawałową

Przekąski na zabawę karnawałową to m.in.: łódeczki z cukinii, bruschetta czy hummus z czarnej fasoli. Poniższe propozycje dostarczają niewielu kalorii (zamiast smażenia zostały upieczone w piekarniku). To zdrowa alternatywa dla często serwowanych w trakcie spotkań towarzyskich chipsów czy gotowych dipów nabytych w sklepie.

Ten artykuł ma 5 stron:

Przekąski na karnawał — ostry hummus z czarnej fasoli

Hummus z czarnej fasoli

W sklepach znajdziemy wiele wariantów hummusu, m.in. z czerwonej papryki czy ze szpinakiem. Ta domowej produkcji przekąska jest zdrowa, niskokaloryczna, a jej przygotowanie nie zajmuje wiele czasu.

Zastąpienie ciecierzycy czarną fasolą sprawia, że przekąska dostarcza większych ilości błonnika (pół szklanki tego warzywa strączkowego zawiera 6 gramów błonnika, ciecierzycy zaś 5 gramów). Ponadto czarna fasola jest bogata w witaminę B1, żelazo, potas i magnez. Hummus z tego warzywa podajemy z surowymi warzywami lub pieczywem.

Zdrowe i lekkie przepisy


Lista składników:

  • ząbek czosnku,
  • mała papryka jalapeno (posiekana),
  • 45 gramów czarnej fasoli (wypłukanej i osuszonej),
  • łyżka pasty tahini,
  • sok z cytryny,
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • sól i pieprz do smaku.

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki umieszczamy w malakserze i łączymy do uzyskania gładkiej masy. Z podanych składników otrzymamy przystawkę dla 8 osób. Serwujemy tuż po przygotowaniu lub przechowujemy w lodówce w szczelnie zamkniętym szklanym naczyniu przez około tydzień.

Jedna łyżka stołowa hummusu z czarnej fasoli dostarcza 43 kalorii. Jest źródłem 1,5 grama błonnika pokarmowego, 3 gramów białka i 5 gramów węglowodanów. Porcja tej przystawki (2 łyżki) zawiera 5 gramów tłuszczów.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Niskokaloryczne wegańskie śniadania Bezpieczne odchudzanie Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Wpływ diety na odporność organizmu, część 1 Co zawierają płatki śniadaniowe? Najgorsze śniadania na diecie odchudzającej Przepisy na zdrowe świąteczne drinki Zdrowe gorące napoje na zimę, które nie mają wpływu na wagę Jak nie stracić formy podczas świąt? Czym jest BMI? Fajnie być na diecie, jak się ma pieniądze? Zdrowie nie musi dużo kosztować DIETA OXY - na czym polega dieta proteinowa? Święta - jak przetrwać, nie przytyć i cieszyć się jedzeniem :) Dieta płynna — zalecane produkty spożywcze Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Najbardziej i najmniej kaloryczne wigilijne potrawy Diagnozowanie Hashimoto - jakie badania wykonać i jak je interpretować? Metamorfoza Macieja (-30 kg) Planowanie i skrupulatność kluczem do Twojej metamorfozy 8 błędów przez które nie możesz schudnąć. SPRAWDŹ, co ROBISZ ŹLE Wartość odżywcza potraw wigilijnych Jak odchudzić wigilijne menu? Dieta MIND

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Schudła 36 kilogramów w rok! Metamorfoza Mariki Matusiak Wpływ diety na odporność organizmu, część 2 Zdrowe niskokaloryczne przekąski na zabawę karnawałową Co gorsze na diecie odchudzającej: alkohol czy słodycze? Najlepsze i najgorsze diety 2017 roku Olejki eteryczne, dzięki którym zrzucisz zbędne kilogramy Przepis na serek homogenizowany light Kaloryczność alkoholi Jaką wodę wybierać? Ziemniaki na diecie – jeść czy nie jeść Najgrubsze kłamstwa i największe mity o odchudzaniu ! To zmieni twój punkt widzenia