Zdrowe niskokaloryczne przekąski na zabawę karnawałową

Przekąski na zabawę karnawałową to m.in.: łódeczki z cukinii, bruschetta czy hummus z czarnej fasoli. Poniższe propozycje dostarczają niewielu kalorii (zamiast smażenia zostały upieczone w piekarniku). To zdrowa alternatywa dla często serwowanych w trakcie spotkań towarzyskich chipsów czy gotowych dipów nabytych w sklepie.

Ten artykuł ma 5 stron:

Przekąski na karnawał — ostry hummus z czarnej fasoli

Hummus z czarnej fasoli

W sklepach znajdziemy wiele wariantów hummusu, m.in. z czerwonej papryki czy ze szpinakiem. Ta domowej produkcji przekąska jest zdrowa, niskokaloryczna, a jej przygotowanie nie zajmuje wiele czasu.

Zastąpienie ciecierzycy czarną fasolą sprawia, że przekąska dostarcza większych ilości błonnika (pół szklanki tego warzywa strączkowego zawiera 6 gramów błonnika, ciecierzycy zaś 5 gramów). Ponadto czarna fasola jest bogata w witaminę B1, żelazo, potas i magnez. Hummus z tego warzywa podajemy z surowymi warzywami lub pieczywem.

Zdrowe i lekkie przepisy


Lista składników:

  • ząbek czosnku,
  • mała papryka jalapeno (posiekana),
  • 45 gramów czarnej fasoli (wypłukanej i osuszonej),
  • łyżka pasty tahini,
  • sok z cytryny,
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • sól i pieprz do smaku.

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki umieszczamy w malakserze i łączymy do uzyskania gładkiej masy. Z podanych składników otrzymamy przystawkę dla 8 osób. Serwujemy tuż po przygotowaniu lub przechowujemy w lodówce w szczelnie zamkniętym szklanym naczyniu przez około tydzień.

Jedna łyżka stołowa hummusu z czarnej fasoli dostarcza 43 kalorii. Jest źródłem 1,5 grama błonnika pokarmowego, 3 gramów białka i 5 gramów węglowodanów. Porcja tej przystawki (2 łyżki) zawiera 5 gramów tłuszczów.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Dziś o zajadaniu emocji słów kilka Jak ograniczyć liczbę kalorii w codziennym menu? Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz! Sok z pokrzywy - naturalny detoks Deser wspomagający odchudzanie Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Makaron bez kalorii? Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Jak omijanie śniadania może zmienić Twoje życie i ciało? Dieta Intermittent Fasting (IF) w teorii i praktyce Proste ciasto z burakami Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Chlorella – multiwitamina natury Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Co podjadać, aby nie przytyć? Przepis na odchudzającą kawę Co pić na szybsze spalanie tłuszczu? Tygodniowy jadłospis Chodakowskiej w ramach przygotowań sylwetki do lata Sassy water – odchudzający napój, który przygotujesz w domu Schudła 10 kilogramów w 5 miesięcy. Metamorfoza Elizy Wydrych-Strzeleckiej, autorki bloga Fashionelka