Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz

Ten artykuł ma 4 strony:

Trening po świętach — trening w klubie fitness lub na siłowni

Kobieta biegnie na bieżni

W klubie fitness lub na siłowni warto przeprowadzić trening cardio (ćwiczenia aerobowe, w których trakcie serce pompuje do mięśni krew bogatą w tlen, co umożliwia produkowanie energii w procesie spalania tlenowego). Na początek należy ćwiczyć na sprzętach, które gwarantują zaangażowanie wielu partii mięśniowych ciała.

Co wybrać? Najlepiej sprawdzą się (w trakcie tych ćwiczeń tętno powinno mieścić się w przedziale od 110 do 140 uderzeń na 1 minutę):

  • bieg na bieżni,
  • jazda na klasycznym rowerze stacjonarnym lub rowerze eliptycznym (godzina ćwiczeń na tych urządzeniach skutkuje utratą 430 kcal),
  • ćwiczenia na stepperze (godzinny trening owocuje spaleniem 900 kcal),
  • ćwiczenia na orbitreku.

Zobacz też: 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze

Aby uniknąć przeforsowania organizmu po świątecznej przerwie, warto na bieżąco monitorować jego reakcje na ruchy. Ćwiczenia na bieżni i rowerze (można też wybrać zajęcia grupowe, czyli spinning — w trakcie treningu o wysokiej intensywności możemy spalić nawet 1000 kcal) pomagają organizmowi przyzwyczaić się na nowo do wysiłku. Niektórzy instruktorzy polecają też trening obwodowy (circuit), czyli różne ćwiczenia wykonywane na wielu stacjach.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Najgorsze ćwiczenia na brzuch Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank 15-minutowy trening całego ciała, który pozwala spalić 150 kalorii Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić?

Popularne w tym tygodniu:

Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Siłownia, w której się wyśpisz Sposoby na zakwasy: jak złagodzić ból mięśni? Zaskocz Swoje Pośladki - Skuteczny trening Pupy Odbyły się pierwsze treningi Women’s Run w tym sezonie