Sporty na długowieczność

Wedle wyników badań angielskich naukowców na miano „sportów na długowieczność” zasługują: tenis, aerobik i pływanie. Te dyscypliny obniżają ryzyko zgonu spowodowanego m.in. chorobami układu naczyniowo-sercowego.

Ten artykuł ma 4 strony:

Sporty na długowieczność — badanie

Wyniki badań, które zostały opublikowane w tytule prasowym „British Journal of Sports Medicine”, dowodzą, że celem przedłużenia życia powinniśmy uprawiać tenis, aerobik lub pływanie.

Naukowcy przeanalizowali zależności pomiędzy śmiertelnością a uprawianiem jednej z sześciu dyscyplin: sportów z użyciem rakiety (squash, tenis, badminton), pływania, aerobiku, biegania, jazdy na rowerze i gry w piłkę nożną (po uwzględnieniu płci, wieku i historii medycznej ochotników).

Aerobik na odchudzanie

Okazało się, że osoby, które uprawiały 3 wskazane wyżej aktywności, żyją dłużej niż te, które praktykują inne sporty lub nie ćwiczą w ogóle. Zatem jeśli szukamy nowego sportowego hobby, być może warto rozważyć zapisanie się do klubu fitness lub wykupienie karnetu na basen albo kort tenisowy. Oczywiście, uprawianie jakiegokolwiek sportu jest lepsze niż brak ruchu.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”