Jak odchudzić wigilijne menu?

Jak odchudzić wigilijne menu? To pytanie zadają sobie osoby na diecie odchudzającej i te, które dbają o to, by nie przybrać na wadze. Istnieje kilka sposobów na to, by potrawy świąteczne stały się mniej kaloryczne.

Stół wigilijny

Stół wigilijny (shutterstock)

Ten artykuł ma 5 stron:

Jak jeść, aby nie przytyć w święta?

Istnieje kilka sposobów, które pozwolą zapobiec przybraniu na wadze w okresie świątecznym:

  • Mimo że potrawy, które serwujemy na stół wigilijny, są postne, równocześnie są dość kaloryczne. Aby mieć kontrolę nad liczbą kalorii, których dostarczają, najlepiej przygotować je samodzielnie, nie kupować gotowych dań. Wówczas sami decydujemy o ich składzie: możemy wybrać ekologiczne produkty, a te tuczące zastąpić lżejszymi odpowiednikami.

  • Należy spożywać posiłki regularnie tak jak na co dzień. Jeżeli zasiądziemy do suto zastawionego stołu po kilku godzinach głodówki, zaowocuje to zaburzeniem poziomu glukozy i wyrzutami insuliny do krwi. W konsekwencji zjemy więcej, a posiłek odłoży się w organizmie w postaci zbędnej tkanki tłuszczowej. Zatem: nie zapominamy o zdrowym śniadaniu i nie pościmy w ciągu dnia.

    Zdrowe odżywianie

  • Nie musimy rezygnować z niektórych potraw wigilijnych, wystarczy, że zjemy niewielką ich porcję. Spróbujmy każdego dania, ale z umiarem. Nie nakładajmy sobie zatem kolejnej porcji ciasta — już wiemy, jak smakuje. Wybierzmy inne danie, mniej kaloryczne.

  • Kolejnym trikiem dietetycznym jest wypicie wody przed posiłkiem. Płyn wypełni żołądek, w związku z tym apetyt na pokarmy stałe będzie mniejszy i zjemy mniejszą porcję.

  • Najlepiej rozpocząć degustację potraw od tych najmniej kalorycznych — zaspokoją pierwszy głód, dzięki czemu tych wysokokalorycznych, po które sięgniemy w dalszej kolejności, nie zjemy w nadmiarze. Co ważne, brak umiaru w jedzeniu w trakcie kolacji wigilijnej skutkuje przyswojeniem nawet 5 tysięcy kalorii!

Zobacz również: Wiosenny detoks

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Dziś o zajadaniu emocji słów kilka Jak ograniczyć liczbę kalorii w codziennym menu? Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz! Sok z pokrzywy - naturalny detoks Deser wspomagający odchudzanie Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl oczyszczający z pieprzem, który spala tłuszcz Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Odpowiednia dieta odmładza skórę. Codziennie spożywanie rzeżuchy może zredukować zmarszczki nawet o 40 proc. Napoje odtruwające wątrobę, które należy pić wieczorem Pięć zaskakujących przyczyn spowolnionego metabolizmu Zobacz, co dietetycy jedzą na lunch Jak dopasować strój kąpielowy do sylwetki? Zalety wody bakłażanowej. Zrób samodzielnie w domu Gdzie podziewa się twój tłuszcz, gdy chudniesz? Wygląd brzucha może świadczyć o konkretnej chorobie Przepisy w diecie na trądzik Kolor bananów a odchudzanie