Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe

Deser czekoladowy może być dietetyczny. Wystarczy do jego przygotowania użyć zdrowych produktów: fasoli, kaszy jaglanej, gorzkiej czekolady lub awokado. Poniższe przepisy są dedykowane osobom na diecie odchudzającej, ale nie tylko — ich smakiem może delektować się każdy, kto lubi czekoladę.

Podziel się:

Dietetyczne desery czekoladowe — czekoladowe ciasto z fasoli

Ciasta, do których wypieku wykorzystuje się warzywa, nie są już novum. Ten czekoladowy deser z fasoli wpisuje się w nurt dietetycznych wypieków. Dodanie tego warzywa w miejsce mąki pszennej powoduje, że dostarcza on większych ilości białka, a mniejszych węglowodanów. Ograniczona zostaje liczba pustych kalorii.

To czekoladowe brownie powstaje z połączenia fasoli, banana z kakao i jogurtem naturalnym. Dodajemy jeszcze jaja, tłuszcz (masło klarowane) i spulchniacz (proszek do pieczenia). Niespodzianką dla kubków smakowych jest suszona żurawina.

Dietetyczne desery czekoladowe — shake czekoladowy

Gdy mamy zły humor, często sięgamy po czekoladopodobne łakocie. Na poprawę nastroju najlepiej przygotować shake czekoladowy, który jest zdrowszy od gotowych produktów, które nabędziemy w sklepie. To źródło: witamin (z grupy B i C) i składników mineralnych (wapnia, magnezu, cynku). Kolejną zaletą tego przepisu jest szybkość i prostota przygotowania.

Potrzebujemy jedynie 3 składników: 2% mleka, banana i gorzkiego kakao. Tuż po zmiksowaniu wszystkich produktów możemy przejść do etapu poprawiania humoru. Shake dostarcza około 250 kcal, ponad 2 gramy błonnika pokarmowego, 10 gramów białka, 42 gramów węglowodanów i 6 gramów tłuszczu.

Dietetyczne desery czekoladowe — czekoladowy budyń jaglany

Walory prozdrowotne i dietetyczne tego deseru to zasługa obecności kaszy jaglanej, zwanej królową kasz — ma pozytywny wpływ nie tylko na sylwetkę, zdrowie (odkwasza organizm), ale i na urodę. Jest polecana osobom z nietolerancją glutenu, bogata w witaminę B i E oraz krzem. Deser dostarcza m.in.: 45 gramów węglowodanów, 8,5 gramów białka i ponad 3 gramy błonnika pokarmowego.

Osoby, które lubią słodkie śniadania, mogą ten deser zjeść również o poranku w towarzystwie kawy — jest bardzo sycący. Oprócz jaglanki potrzebujemy: daktyli, prawdziwego kakao, banana, orzechów włoskich i żurawiny do posypania. Gotujemy kaszę, miksujemy z pozostałymi składnikami i gotowe!

Dietetyczne desery czekoladowe — krem czekoladowy

Do przygotowania tego przepisu (podobnie jak w przypadku budyniu) wykorzystujemy kaszę jaglaną. Ponadto potrzebujemy: awokado, banana, kakao, daktyli i orzechów. Autorka — Paulina Styś-Nowak — poleca wykorzystać ten deser jako zamiennik dla typowych kremów na bazie śmietany do przekładania ciast.

Krem czekoladowy dostarcza witamin z grupy B, C i E oraz składników mineralnych: potasu, magnezu i żelaza. Zawiera również błonnik pokarmowy (około 5 gramów). Jego wartość energetyczna wynosi 303 kcal. Deser najlepiej smakuje po schłodzeniu w lodówce.

Dietetyczne desery czekoladowe — czekoladowy pudding z awokado

Choć połączenie czekolady z awokado wedle opinii wielu osób może zakończyć się kulinarną katastrofą, to autorka bloga Jadłonomia.com udowadnia, że tak nie jest. Efekt to słodki, kremowy i bardzo czekoladowy pudding.

Do jego przygotowania potrzebujemy jedynie blendera i 4 składników: dojrzałego awokado, kakao, miodu i mleka roślinnego. Wszystkie produkty spożywcze wystarczy zmiksować, by po chwili móc cieszyć się smakiem tego dietetycznego i zdrowego deseru.

Dietetyczne desery czekoladowe — czekoladki z migdałami i pistacjami

Domowej produkcji czekoladki są zdrowe — pozbawione tłuszczów trans, szkodliwych dodatków i ogromnych ilości cukru. To idealny pomysł na prezent handmade dla bliskiej naszemu sercu osoby.

Bazę tego przepisu stanowi gorzka czekolada — najlepiej wybrać taką, która zawiera minimum 70% kakao. Wybór dodatków to kwestia indywidualna, uzależniona od naszych gustów. Paulina Styś-Nowak rekomenduje orzechy (pistacje, włoskie, nerkowca), suszone owoce i aromatyczne przyprawy: cynamon, kardamon i wanilię.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Smaczne produkty spożywcze poniżej 50 kalorii 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć Składniki diety na masę mięśniową 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Odchudzanie... octem. Jaki ma wpływ na zdrowie? Koktajl na płaski brzuch Przekąski, które zmniejszają apetyt Pięć herbat ułatwiających odchudzanie Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Nowe rośliny wspomagające odchudzanie Jak ograniczyć liczbę kalorii w codziennym menu? 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Czy zastanawiałeś się już nad swoimi postanowieniami na Nowy Rok? Dieta a somatotyp — ektomorfik, mezomorfik, endomorfik Metamorfoza Rafała Święta bez dodatkowych kilogramów DIETA PALEO, czyli człowiek pierwotny powraca do łask Brak efektów odchudzania? Planowanie posiłków bez codziennego liczenia kalorii Odchudzasz się, trenujesz, a efektów brak? Oto dlaczego

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl na płaski brzuch Schudła 70 kilogramów w 1,5 roku. Metamorfoza Danuty Awolusi Domowej produkcji sok, który oczyszcza jelita i pomaga schudnąć Domowe zielone smoothies, które oczyszczają organizm Smaczne produkty spożywcze poniżej 50 kalorii Blogerka Fenella Scarlett McCall wygląda szczuplej, ważąc więcej 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi, cz. 2 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć Przekąska z awokado i pestek słonecznika na utratę wagi Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią POŻYWIENIE HAMUJĄCE NADMIERNY APETYT