Dieta a somatotyp — ektomorfik, mezomorfik, endomorfik

Wyróżnia się trzy podstawowe somatotypy (typy budowy ciała rozumianej jako całość): ektomorfik, mezomorfik i endomorfik. To one determinują reakcje organizmu na dietę i ćwiczenia. Przyczyn problemów ze zredukowaniem masy ciała, jak również przybraniem kilku kilogramów na wadze upatruje się w braku dostosowania diety i treningu do typu sylwetki. Jak określić somatotyp? Wystarczy spojrzeć w lustro.

Przedstawiciele somatotypów

Przedstawiciele somatotypów (123RF)

Ten artykuł ma 8 stron:

Na typ budowy ciała mają wpływ uwarunkowania genetyczne. To one decydują o tym, czy łatwo tracimy na wadze, jak dużo czasu musimy poświęcić na trening, aby rozbudować tkankę mięśniową. Dlatego też, choć zapotrzebowanie na składniki odżywcze, witaminy i składniki mineralne jest podobne, rekomendowane diety i ćwiczenia nie sprawdzają się w przypadku każdej osoby (wpływa na to m.in. tempo przemiany materii i hormony).

Ustalenie somatotypu (trzy typy opracował W. H. Sheldon w 1940 roku) pozwala dowiedzieć się, dlaczego dotychczasowy trening i sposób odżywiania się nie przyniósł oczekiwanych rezultatów oraz opracować plan treningowy i zapotrzebowanie energetyczne. Odpowiednia dieta i sport zapewnią prawidłowe funkcjonowanie organizmu i zredukowanie tkanki tłuszczowej.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Sok z pokrzywy - naturalny detoks Deser wspomagający odchudzanie Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Makaron bez kalorii? Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Chlorella – multiwitamina natury 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole Przepisy na napary odchudzające z ziół, owoców i warzyw 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Słodka prawda o gorzkiej czekoladzie Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Błyskawiczna redukcja masy ciała na diecie jajecznej Stres - co jeść i co ćwiczyć? Grzyby zamiast mięsa. Pieczarki jako składnik diety odchudzającej Guarana - gorzka moc i zastrzyk energii! Pasta śniadaniowa na smukła talię! Jak stosować olej kokosowy?

Popularne w tym tygodniu:

Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Deser wspomagający odchudzanie Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć Sok z pokrzywy - naturalny detoks Twoja własna Przemiana, czyli dzień z Moniką Honory Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie Żółty shot na lepsze trawienie Poznajcie historię trenera Przemka, który schudł 20 kilogramów Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe