Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery

Cztery składniki wystarczą, aby przygotować zdrowy deser o niskiej kaloryczności. Poniższe przepisy mogą wypróbować osoby na diecie odchudzającej, a także te, które nie mogą jeść produktów mlecznych lub są uczulone na gluten.

Podziel się:

Niskokaloryczne desery — Czekoladowe kuleczki

Ten przepis to propozycja dla osób z alergią na gluten, a także tych, które nie mogą spożywać produktów mlecznych. Co więcej, czekoladowe kuleczki można jeść na diecie odchudzającej — porcja zawiera jedynie 51 kalorii.

Do przygotowania tego deseru potrzebujemy: surowych migdałów, rodzynków, płatków owsianych i kropelek czekoladowych do zapiekania. Czekoladowe kuleczki dostarczają błonnika i białka. Trzy sztuki wystarczą jako przekąska po treningu. Czas przygotowania tego deseru wynosi około 40 minut.

Wegańskie wiśniowo-czekoladowe niskokaloryczne lody

Te domowej produkcji lody są wolne od cholesterolu i tłuszczów nasyconych. Do ich przygotowania potrzebujemy jedynie: świeżych wiśni (bogate w przeciwutleniacze, błonnik pokarmowy i potas), banana, niesłodzonego mleka migdałowego i kilku łyżek bezmlecznych groszków czekoladowych.

Wegański wiśniowo-czekoladowy lodowy deser jest niskokaloryczny — porcja dostarcza jedynie około 126 kcal. Jeżeli wstawimy owoce do zamrażarki na noc, to jego przygotowanie zajmie nam 10 minut.

Słony karmel w czekoladzie

Czekoladki ze słonym karmelem, które możemy kupić w sklepie, zawierają około 95 kalorii każda. Ten zmodyfikowany przepis pozwala obniżyć kaloryczność deseru o ponad 30%. Wystarczy przygotować składniki: niesolone prażone nasiona słonecznika, daktyle bez pestek, sól morską i połączyć je w malakserze.

Uzyskaną masę mrozimy, a następnie dzielimy na kwadraty i polewamy czekoladą (przygotowaną z bezmlecznych groszków czekoladowych). Na koniec posypujemy je solą i wkładamy do lodówki. Te wegańskie czekoladki mogą jeść zarówno osoby uczulone na gluten, jak i na orzechy.

Bananowo-orzechowe lody

Te wegańskie lody są niskokaloryczne (150 kalorii na porcję), zawierają niewielką ilość tłuszczu (1 gram tłuszczów nasyconych) i cholesterolu. Ponadto porcja dostarcza 4 gramy błonnika i 3 gramy białka.

Receptura bananowo-orzechowych lodów pozwala zużyć dojrzałe owoce, które zazwyczaj wykorzystujemy do upieczenia chlebka bananowego. Do przygotowania tego deseru oprócz bananów (mrożonych) potrzebujemy kilku łyżek stołowych naturalnego masła orzechowego. Można je jeść tuż po zblendowaniu na gładką masę.

Babeczki jogurtowe

Mrożone babeczki jogurtowe to alternatywa dla lodów, która nie dostarczy wielu kalorii, cholesterolu i tłuszczów. Lista składników niezbędnych do ich przygotowania jest niezbyt długa: truskawki, banany i jogurt grecki o smaku waniliowym.

Do posypania wierzchu wykorzystujemy kropelki czekoladowe. Choć ten deser jest niskokaloryczny (każda babeczka to 30 kalorii), pozostaje słodki. Z podanych w przepisie ilości składników otrzymamy 12 sztuk.

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Domowe batoniki musli (bez pieczenia) 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Gorąca woda – najtańszy lek świata Wegańskie ciasteczka Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać? Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Sałatka z fasolką mung Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz

Popularne w tym tygodniu:

5 fit śniadań z płatków owsianych 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Co się stanie, jeżeli będziesz pić lampkę wina dziennie? 6 przekąsek poniżej 250 kcal – przygotuj dietetyczny poczęstunek dla swoich gości Oreo fit Co znajdziemy w wędlinach sklepowych? Sposób jedzenia zdradza twoją osobowość Powody, dla których wakacje all inclusive są niezdrowe Jedzenie, które uzależnia Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje?