Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami

Desery z jabłkami o niskiej kaloryczności to m.in. kruche ciasto i tarta z tymi owocami. Osoby na diecie odchudzającej mogą przygotować również pieczone jabłko lub jabłecznik z karmelem. Ile kalorii znajduje się w porcji każdego z tych deserów?

Podziel się:

Niskokaloryczne desery z jabłek — dlaczego warto je jeść?

Jabłka możemy wykorzystać w kuchni nie tylko do upieczenia klasycznego jabłecznika. Istnieje wiele zdrowych i niskokalorycznych receptur, których rezultat nie wpłynie na stan naszej wagi.

Jabłka powinniśmy jeść, ponieważ są sycące, bogate w błonnik pokarmowy, pełne przeciwutleniaczy przeciwdziałających chorobom. Poniższe propozycje deserów z jabłek są niskokaloryczne, cechują się niską zawartością tłuszczu.

Niskokaloryczne desery z jabłek — kruche ciasto z jabłkami

To ciasto ma idealnie chrupiący i kruchy spód (za sprawą mąki pełnoziarnistej i dodatku niskotłuszczowej śmietany) i jest zdrowszą wersją klasycznej szarlotki. Dla wzbogacenia smaku jabłek dodano dżem morelowy. Dodatkowe doznania dla kubków smakowych zapewni cynamon i ekstrakt z wanilii.

Ciasto to zaspokoi apetyt na słodycze bez wpływu na sylwetkę i wprowadzania zamętu do dietetycznego planu. Można je serwować na ciepło, jak i na zimno. Kawałek klasycznego kruchego ciasta z jabłkami z dodatkiem dżemu z moreli to 298 kalorii. Porcja zawiera 8 gramów tłuszczu, 4 gramy białka i 54 gramy węglowodanów.

Niskokaloryczne desery z jabłek — aromatyczny placek z jabłkami

Przyprawy to sprzymierzeńcy osób na diecie odchudzającej. Poprawiają smak potraw bez podnoszenia kaloryczności dań lub poziomu tłuszczu. W tym przepisie wykorzystujemy gałkę muszkatołową i goździki. Olej roślinny lub niskotłuszczowa maślanka to zastępstwo masła — składnika tradycyjnych wersji tego deseru. Dodatek cynamonu nie tylko poprawia walory smakowe, ale i metabolizm.

Jeden kawałek tego aromatycznego placka z jabłkami ma 205 kalorii. Porcja zawiera: prawie 6 gramów tłuszczu, ponad 4 gramy białek i 33 gramy węglowodanów.

Niskokaloryczne desery z jabłek — karmelowy jabłecznik

Jabłecznik z karmelem to alternatywa dla typowej wersji tego ciasta. Urozmaiceniem dla kubków smakowych jest właśnie słodki syrop karmelowy. Natomiast dodatek płatków owsianych zapewnia odpowiednią podaż błonnika pokarmowego.

Kawałek jabłecznika z karmelem dostarcza 276 kalorii. Ponadto zawiera on: 9 gramów tłuszczu, niecały gram białek i ponad 49 gramów węglowodanów.

Niskokaloryczne desery z jabłek — pieczone jabłko

Jabłko to jedna z najpopularniejszych i zdrowych słodkich przekąsek. W wersji pieczonej smakuje jak deser i dostarcza taką samą dawkę witamin i błonnika jak na surowo. Aby wzbogacić smak tego owocu, możemy dodać szczyptę cynamonu (poprawi też przemianę materii). Porcja tego deseru na ciepło ma około 100 kcal.

Niskokaloryczne desery z jabłek — tarta z jabłkami

Za sprawą wykorzystania gotowego ciasta francuskiego jest to prosty i szybki słodki deser. Inne wersje tego przepisu zakładają użycie dużych ilości masła (pół lub nawet całą kostkę), ten jedynie 2 łyżeczki. Tarta jest też mniej słodka — wykorzystujemy jedynie ¼ szklanki cukru brązowego.

Kawałek tarty z jabłkami na cieście francuskim to 201 kalorii. Porcja dostarcza również: 10 gramów tłuszczu, 26 gramów węglowodanów i 2 gramy białek.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Domowe batoniki musli (bez pieczenia) 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie? Najlepsze orzechy na utratę wagi Kwaśny smak w zdrowej diecie. Właściwości szczawiu Rabarbar- czy warto go jeść ? Fit ciasto marchewkowe Gorąca woda – najtańszy lek świata Wegańskie ciasteczka Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać? Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Sałatka z fasolką mung Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Co się stanie, jeżeli będziesz pić lampkę wina dziennie? 6 przekąsek poniżej 250 kcal – przygotuj dietetyczny poczęstunek dla swoich gości Co znajdziemy w wędlinach sklepowych? Powody, dla których wakacje all inclusive są niezdrowe Sposób jedzenia zdradza twoją osobowość Jedzenie, które uzależnia Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? 9 rzeczy, których nie powinno się robić przed seksem