Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami

Desery z jabłkami o niskiej kaloryczności to m.in. kruche ciasto i tarta z tymi owocami. Osoby na diecie odchudzającej mogą przygotować również pieczone jabłko lub jabłecznik z karmelem. Ile kalorii znajduje się w porcji każdego z tych deserów?

Podziel się:

Niskokaloryczne desery z jabłek — dlaczego warto je jeść?

Jabłka możemy wykorzystać w kuchni nie tylko do upieczenia klasycznego jabłecznika. Istnieje wiele zdrowych i niskokalorycznych receptur, których rezultat nie wpłynie na stan naszej wagi.

Jabłka powinniśmy jeść, ponieważ są sycące, bogate w błonnik pokarmowy, pełne przeciwutleniaczy przeciwdziałających chorobom. Poniższe propozycje deserów z jabłek są niskokaloryczne, cechują się niską zawartością tłuszczu.

Niskokaloryczne desery z jabłek — kruche ciasto z jabłkami

To ciasto ma idealnie chrupiący i kruchy spód (za sprawą mąki pełnoziarnistej i dodatku niskotłuszczowej śmietany) i jest zdrowszą wersją klasycznej szarlotki. Dla wzbogacenia smaku jabłek dodano dżem morelowy. Dodatkowe doznania dla kubków smakowych zapewni cynamon i ekstrakt z wanilii.

Ciasto to zaspokoi apetyt na słodycze bez wpływu na sylwetkę i wprowadzania zamętu do dietetycznego planu. Można je serwować na ciepło, jak i na zimno. Kawałek klasycznego kruchego ciasta z jabłkami z dodatkiem dżemu z moreli to 298 kalorii. Porcja zawiera 8 gramów tłuszczu, 4 gramy białka i 54 gramy węglowodanów.

Niskokaloryczne desery z jabłek — aromatyczny placek z jabłkami

Przyprawy to sprzymierzeńcy osób na diecie odchudzającej. Poprawiają smak potraw bez podnoszenia kaloryczności dań lub poziomu tłuszczu. W tym przepisie wykorzystujemy gałkę muszkatołową i goździki. Olej roślinny lub niskotłuszczowa maślanka to zastępstwo masła — składnika tradycyjnych wersji tego deseru. Dodatek cynamonu nie tylko poprawia walory smakowe, ale i metabolizm.

Jeden kawałek tego aromatycznego placka z jabłkami ma 205 kalorii. Porcja zawiera: prawie 6 gramów tłuszczu, ponad 4 gramy białek i 33 gramy węglowodanów.

Niskokaloryczne desery z jabłek — karmelowy jabłecznik

Jabłecznik z karmelem to alternatywa dla typowej wersji tego ciasta. Urozmaiceniem dla kubków smakowych jest właśnie słodki syrop karmelowy. Natomiast dodatek płatków owsianych zapewnia odpowiednią podaż błonnika pokarmowego.

Kawałek jabłecznika z karmelem dostarcza 276 kalorii. Ponadto zawiera on: 9 gramów tłuszczu, niecały gram białek i ponad 49 gramów węglowodanów.

Niskokaloryczne desery z jabłek — pieczone jabłko

Jabłko to jedna z najpopularniejszych i zdrowych słodkich przekąsek. W wersji pieczonej smakuje jak deser i dostarcza taką samą dawkę witamin i błonnika jak na surowo. Aby wzbogacić smak tego owocu, możemy dodać szczyptę cynamonu (poprawi też przemianę materii). Porcja tego deseru na ciepło ma około 100 kcal.

Niskokaloryczne desery z jabłek — tarta z jabłkami

Za sprawą wykorzystania gotowego ciasta francuskiego jest to prosty i szybki słodki deser. Inne wersje tego przepisu zakładają użycie dużych ilości masła (pół lub nawet całą kostkę), ten jedynie 2 łyżeczki. Tarta jest też mniej słodka — wykorzystujemy jedynie ¼ szklanki cukru brązowego.

Kawałek tarty z jabłkami na cieście francuskim to 201 kalorii. Porcja dostarcza również: 10 gramów tłuszczu, 26 gramów węglowodanów i 2 gramy białek.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Racuszki z jabłkiem Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Oreo fit 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Domowe batoniki musli (bez pieczenia) Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Smoothie - sposób na zdrowie?

Popularne w tym tygodniu:

Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 6 przepisów na odchudzające sałatki Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery