PiYo - zasady treningu Chalene Johnson, ćwiczenia, efekty

PiYo to zestaw ćwiczeń łączący elementy i zalety pilatesu i jogi. Został opracowany przez amerykańską trenerkę Chalene Johnson. To trening dla osób, które chcą zredukować tkankę tłuszczową, wyrzeźbić sylwetkę i ujędrnić ciało. Efekty PiYo są widoczne w niedługim czasie po rozpoczęciu treningów.

Trening PiYo w grupie

Trening PiYo w grupie (123RF)

PiYo — zasady treningu

PiYo to zestaw ćwiczeń opracowany przez Chalene Johnson — trenerkę amerykańskiego pochodzenia. Trening ten może wykonywać każda osoba — bez względu na wiek, typ sylwetki i kondycję fizyczną (jest szczególnie polecany tym, które nie mogą wykonywać ćwiczeń o wysokim poziomie intensywności). Jego nazwa to połączenie pierwszych sylab dwóch nazw form aktywności: pilatesu i jogi.

Trenerka proponuje ćwiczyć 6 dni w tygodniu (jeden dzień przeznaczamy na odpoczynek) przez 2 miesiące. Nie wykonujemy codziennie tych samych ćwiczeń. Plan treningowy jest urozmaicony i nie jest monotonny. Johnson przygotowała 7 treningów na 3 płytach DVD, które realizuje się naprzemiennie. W tym celu nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu sportowego (wystarczy trochę miejsca, ręcznik, butelka z wodą i opcjonalnie mata do ćwiczeń).

Ćwiczenia w ramach treningu PiYo

PiYo — ćwiczenia

Jak sygnalizuje nazwa treningu Johnson, PiYo to ćwiczenia łączące elementy pilatesu i jogi. Ponadto w planie treningowym uwzględniono ćwiczenia cardio. Wykonuje się je dynamicznie w dość szybkim tempie — nie tu jednak miejsca na podskoki.

To odróżnia trening PiYo od tradycyjnych zajęć jogi i pilatesu — te wymagają bowiem utrzymania ciała w danej pozycji przez określony czas i powtarzania tych samych ruchów. Zestaw ćwiczeń opracowany przez Johnson łączy elementy statyczne z dynamicznymi, które należy wykonywać (jedne po drugich) płynnie.

Co warto wiedzieć o pilatesie?

Trenerka kładzie nacisk na technikę ćwiczeń — niezwykle ważne dla niej jest prawidłowe ich wykonywanie, dlatego poświęciła temu tematowi cały pierwszy trening (to szczególnie ważny punkt programu dla osób, które do tej pory nie miały do czynienia z jogą i pilatesem). Dobra technika to gwarancja udoskonalenia formy i osiągnięcia świetnych wyników.

Jakie bloki ćwiczeń znajdują się w planie treningowym? Są to:

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

  • ćwiczenia wzmacniające dolne partie ciała — dzięki nim wysmuklimy i wydłużymy łydki oraz wzmocnimy mięśnie pośladków,
  • ćwiczenia wzmacniające górne partie ciała — kształtują ramiona i barki oraz pomagają wyrzeźbić triceps,
  • ćwiczenia cardio,
  • ćwiczenia interwałowe — trwają 25 minut, nie wymagają użycia ciężarów, a skutkują wyrzeźbieniem mięśni i spaleniem tkanki tłuszczowej,
  • trening wytrzymałościowy, który oddziałuje na wszystkie partie mięśniowe — poprawia metabolizm i umożliwia spalanie wielu kalorii,
  • trening modelujący sylwetkę — ćwiczenia wykonywane w różnym tempie, czasami wymagające wytrwania w jednej pozycji przez określony czas.

Taniec i joga w jednym? To możliwe!

Poszczególne zestawy ćwiczeń trwają od 25 do 45 minut (na większość z nich musimy przeznaczyć pół godziny).

PiYo — efekty

Trening Chalene Johnson pozwala spalić jednorazowo od 250 do 400 kcal. Skutkuje wyrzeźbieniem mięśni (efektem typowym dla pilatesu) i uelastycznieniem ciała (co oferuje joga), jednak jego efekty są widoczne szybciej niż w przypadku praktykowania każdej z tych form aktywności fizycznych z osobna. Jakie są pozostałe rezultaty regularnego wykonywania PiYo?

Co więcej, trening ten wiąże się z minimalnym ryzykiem wystąpienia dolegliwości bólowych, które często towarzyszą treningom charakteryzującym się wysokim stopniem intensywności.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank

Popularne w tym tygodniu:

Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Przestała robić kardio i... schudła 17 kg! Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Julia Dutkiewicz: do działania motywuje mnie porażka Uprawianie seksu spowalnia proces starzenia Kocha czekoladę, nie stroni od alkoholu. Oto dlaczego zachowuje perfekcyjną sylwetkę Instagramowy Fitness Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Kiedy odpuścić trening?