Stretching górnych partii ciała, który wykonasz na uczelni

Ćwiczenia rozciągające na uczelni pozwolą uniknąć bólu kręgosłupa, drętwienia rąk czy zesztywnienia karku. Stretching górnych partii ciała warto wykonywać przez wzgląd na fakt, że w tym miejscu pozostajemy w bezruchu (w pozycji siedzącej) przez kilka godzin dziennie. Jakie ćwiczenia możemy zrobić, aby rozciągnąć ramiona, plecy i barki?

Podziel się:

Ćwiczenia rozciągające — stretching ramion (mięśnia dwugłowego)

Mięsień dwugłowy to biceps — odpowiada za ruchy kończyny górnej, na przykład zginanie przedramienia w stawie łokciowym. Aby rozciągnąć tę partię ciała, stajemy na lekko zgiętych w kolanach nogach (możemy też przyjąć pozycję siadu skrzyżnego).

Następnie prostujemy jedną rękę w łokciu i wyciągamy ją przed siebie (nie powinna znajdować się wyżej niż na wysokości barków). Wnętrze dłoni musi być skierowane ku górze, palce zaś — w dół. Dalej drugą ręką należy naciskać na palce, kierując je jeszcze mocniej do dołu. Po kilku chwilach zmieniamy kończynę i powtarzamy ćwiczenie.

Ćwiczenia rozciągające — stretching ramion (mięśnie trójgłowe)

Stajemy w niedużym rozkroku (stopy rozstawione na szerokość bioder). Unosimy jedną rękę ku górze — ramię powinno znaleźć się obok ucha.

Następnie zginamy ją w stawie łokciowym tak, żeby przedramię znalazło się za naszą głową. Dalej drugą ręką chwytamy łokieć i przyciągamy go do tyłu (za głowę). Po kilku powtórzeniach zmieniamy kończynę.

Ćwiczenia rozciągające — stretching klatki piersiowej

Aby wykonać stretching klatki piersiowej, przyjmujemy pozycję stojącą. Plecy powinny być wyprostowane. Splatamy dłonie z tyłu tułowia.

Następnie ściągamy łopatki w tył. Równocześnie delikatnie unosimy splecione dłonie ku górze (ręce wyprostowane w łokciach). Wykonujemy około dziesięciu powtórzeń tego ćwiczenia.

Ćwiczenia rozciągające — stretching obręczy barkowej

Przyjmujemy pozycję stojącą, stopy rozstawione — w niewielkim rozkroku. Jedną rękę wyciągamy przed siebie i prostujemy tak, aby stanowiła linię równoległą do podłoża. Drugą chwytamy podchwytem jej łokieć i przyciągamy do siebie.

Najważniejsze, aby nie zmieniać położenia wyprostowanej ręki — powinna być cały czas w pozycji równoległej do powierzchni podłogi. Po chwili zmieniamy stronę.

Ćwiczenia rozciągające — stretching karku i pleców

Pozycja wyjściowa do wykonania tego ćwiczenia rozciągającego (zwanego słonikiem) to pozycja stojąca. Nogi rozstawione w niewielkim rozkroku. Pochylamy tułów do przodu tak nisko, aby dłonie dotknęły stóp.

Następnie wykonujemy kilka (od 5 do 10) kroków przed siebie — dłonie powinny cały czas mieć kontakt ze stopami. Wracamy do pozycji startowej i po chwili przerwy powtarzamy ćwiczenie.

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Sposób na płaski brzuch w 28 dni – wystarczą cztery minuty dziennie Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Od wychudzonej do wysportowanej sylwetki. Przemiana Abby Pollock Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”