Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić?

Ab crack to określenie pionowej linii na brzuchu, która eksponuje mięśnie tej partii ciała. Jest to jeden z najnowszych trendów fitness, który spopularyzowały modelki i trenerki w social mediach. Wpisuje się on w modę na wysportowane i umięśnione sylwetki. Czy i w jaki sposób można wypracować ab crack?

Ab crack — definicja

Angielskie wyrażenie ab crack odnosi się do pionowej linii (przerwy, załamania) biegnącej wzdłuż płaskiego brzucha w środkowej jego części — od pępka aż po mostek (przypomina ona bliznę dzielącą brzuch na dwie części). Stanowi jeden z najnowszych trendów w świecie fitnessu i alternatywę dla typowego sześciopaku.

Linia ta bardzo dobrze podkreśla mięśnie brzucha. Modę na ab crack zapoczątkowały i rozpowszechniły blogerki, trenerki fitness, modelki (m.in. Emily Ratajkowski) i gwiazdy, publikując zdjęcia zgrabnych sylwetek w serwisie społecznościowym Instagram.

Ab crack — jak wyrzeźbić?

Uzyskanie ab crack na brzuchu wymaga systematycznych treningów na siłowni i przestrzegania zasad restrykcyjnej diety (jest to efekt m.in. niskiej zawartości tłuszczu w organizmie).

Eksperci twierdzą, że mogą go osiągnąć jedynie kobiety o bardzo szczupłych (genetycznie) i wysportowanych sylwetkach, dlatego w przypadku niektórych osób ze względu na budowę ciała ten efekt jest nieosiągalny (niemożliwe jest tego typu rozdzielenie mięśni poprzez trening). Ponadto dążenie do jego uzyskania może być niebezpieczne dla zdrowia.

Ab crack — widoczny na zdjęciach publikowanych na Instagramie — to również (zdaniem niektórych) rezultat przyjęcia właściwej pozy ciała i pozowania do fotografii na bezdechu, w odpowiednim świetle, z wykorzystaniem makijażu i nierzadko retuszu.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Do pewnego stopnia na ten efekt można zapracować samodzielnie, wykonując szereg ćwiczeń angażujących mięśnie brzucha. W planie treningowym, którego efektem ma być ab crack, znajdują się następujące ćwiczenia fizyczne:

  • nożyce pionowe i poziome,
  • skręty obustronne w pozycji leżącej z przenoszeniem nóg na przemian,
  • skośne brzuszki,
  • unoszenie nóg i bioder w podporze ku górze,
  • unoszenie nóg wyprostowanych w kolanach ku górze w klęku podpartym,
  • unoszenie kolan ku klatce piersiowej w klęku podpartym,
  • superman,
  • mały mostek (z unoszeniem nogi na zmianę),
  • plank (z unoszeniem jednej nogi, z unoszeniem ręki i nogi sobie przeciwstawnych, deska na boku),
  • russian twist,
  • ćwiczenia na mięśnie brzucha na piłce gimnastycznej, na przykład klasyczne brzuszki.

Ze względu na fakt, że ab crack zależy od uwarunkowań genetycznych, można ćwiczyć całe życie i nadal nie osiągnąć upragnionej linii wzdłuż brzucha. Nawet wiele godzin spędzonych na rowerku stacjonarnym i tysiące brzuszków nie gwarantują sukcesu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Ćwiczenia na poprawę kondycji fizycznej - burpees, przysiady Jak samodzielnie sprawdzić poziom tkanki tłuszczowej Sposoby regeneracji organizmu po treningu Najpopularniejsze treningi Mel B - trening brzucha, nóg, cool down Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty