Trening 3x3x30 - zasady, efekty, ćwiczenia na nogi i brzuch

Trening 3x3x30 to ćwiczenia wzmacniająco-aerobowe, które angażują wiele partii mięśni. Nie jest czasochłonny, ale efektywny. Rezultatem treningu 3x3x30 jest zgrabna sylwetka pozbawiona zbędnej tkanki tłuszczowej.

Przyciąganie kolana do klatki piersiowej

Przyciąganie kolana do klatki piersiowej (123RF)

Trening 3×3x30 — zasady

Trening 3×3x30 to zestaw intensywnych ćwiczeń aerobowych i wzmacniających. Praktykując je, nie musimy wybierać pomiędzy budowaniem tkanki mięśniowej a redukowaniem zbędnych kilogramów. Trening 3×3x30 jest wszechstronny — ciało pracuje w kilku płaszczyznach, angażuje do pracy wiele partii mięśni, dzięki czemu w rezultacie możemy pochwalić się szczupłą i zgrabną sylwetką.

Ćwiczenia na różne partie ciała


Ten zestaw ćwiczeń jest nieskomplikowany — mogą go zatem wykonywać zarówno osoby początkujące, jak i ćwiczące od dłuższego czasu. Najczęściej podczas treningu 3×3x30 wykonuje się następujące ćwiczenia fizyczne: tradycyjne brzuszki, pompki, przysiady, burpees i podskoki. Stopień ich trudności nie jest wysoki, więc powtórzenie poszczególnych ruchów nie powinno nikomu sprawić trudności.

9 przepisów na zgrabną sylwetkę

Istotą treningu 3×3x30 jest wykonywanie trzech różnych ćwiczeń, które powtarzamy w trzech seriach. Czas na ich zrobienie wynosi 30 sekund. Łącznie wykonanie wszystkich ćwiczeń w ramach treningu3×3x30 zajmie nam maksymalnie kilkadziesiąt minut.

Z tego względu jest on polecany osobom, które nie mają czasu, aby chodzić na siłownię lub do klubu fitness, a chciałyby zadbać o swoją sylwetkę. Można go praktykować w domu, zwłaszcza że do wykonania poszczególnych ćwiczeń nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu sportowego — wystarczy mata.

Trening 3×3x30 — efekty

Co ważne, pierwsze efekty treningu 3×3x30 zauważalne są bardzo szybko od momentu rozpoczęcia ich przeprowadzania. Oprócz tego, że w trakcie jednej sesji spalamy około 400 kcal, rezultaty ćwiczeń wzmacniająco-aerobowych to:

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Trening 3×3x30 — ćwiczenia na nogi

  • Ćwiczenie 1 - przysiady oraz wymachy nóg i rąk w tył (naprzemiennie),
  • Ćwiczenie 2 — przysiady sumo (na szeroko rozstawionych nogach),
  • Ćwiczenie 3 — wypad nogi do tyłu z podporem.

Ćwiczenie 1, 2 i 3 wykonujemy w trzech seriach. Każdorazowo przeznaczamy na nie 30 sekund.

Trening 3×3x30 — ćwiczenia na brzuch

  • Ćwiczenie 1 — przyciąganie kolan do splecionych nad klatką piersiową dłoni na przemian w pozycji leżącej na plecach,
  • Ćwiczenie 2 — przyciąganie ramion i nóg (zgiętych w kolanach) w pozycji na plecach,
  • Ćwiczenie 3 - skośne brzuszki.
Ćwiczenie na brzuch - brzuszki skośne

Podobnie jak w przypadku ćwiczeń na nogi, trenując brzuch, wykonujemy trzy ćwiczenia w trzech seriach. Na każde ćwiczenie przeznaczamy 30 sekund. Pamiętajmy, że trening 3×3x30 powinna poprzedzić rozgrzewka. W tym celu możemy na przykład skakać na skakance.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Jak samodzielnie sprawdzić poziom tkanki tłuszczowej Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Tygodniowy trening Ewy Chodakowskiej — wyzwanie bikini Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie