Russian twist na płaski brzuch

Russian twist to ćwiczenie angażujące mięśnie proste, skośne i poprzeczne brzucha. Wykonuje się je celem zredukowania tkanki tłuszczowej i wyrzeźbienia mięśni - to również sposób na talię osy.

Russian twist

Russian twist (123RF)

Czym jest russian twist?

Russian twist (inaczej skrętoskłony w pozycji siedzącej) to ćwiczenie, które można określić jako jeden z rodzajów popularnych brzuszków.

Wyróżnia je możliwość wykorzystania akcesoriów sportowych — piłki lekarskiej albo innego ciężaru, na przykład talerza lub hantli (chociaż można ćwiczyć również bez sprzętu). W trakcie wykonywania russian twist mięśnie brzucha są cały czas napięte, podczas gdy w przypadku klasycznych brzuszków na przemian napinamy je i rozluźniamy.

Jak wymodelować sylwetkę?


Russian twist — technika wykonania

To ćwiczenie na mięśnie brzucha jest proste technicznie. Jego zaletą jest fakt, że mogą je wykonywać zarówno osoby, które dopiero zaczynają ćwiczyć, jak i te zaawansowane, o bardzo dobrej kondycji. Dlaczego?

Poziom trudności można dostosować do indywidualnych możliwości. Należy rozpocząć wykonywanie ćwiczenia ze sprzętem o niewielkiej wadze i stopniowo ją zwiększać. Ponadto z czasem można zwiększać liczbę powtórzeń w ramach jednej serii.

Istnieją trzy warianty russian twist: dla osób początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych. Pierwsza grupa wykonuje to ćwiczenie z nogami umiejscowionymi na podłodze, druga lekko unosi obie kończyny nad powierzchnię podłoża, natomiast trzecia — unosi nogi i porusza nimi na przemian tak, jak podczas jazdy na rowerze.

Jak zrobić russian twist? Siadamy na macie do ćwiczeń. Zginamy lekko nogi w kolanach, stopy złączone, plecy lekko odchylone. Chwytamy w dłonie piłkę i przenosimy ją z jednej strony na drugą, kierując ku ziemi. Pamiętajmy, aby równocześnie wykonywać skręt całego ciała. Cały czas należy śledzić piłkę wzrokiem.

6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Dlaczego warto wykonywać russian twist?

Russian twist to ćwiczenie wszechstronne. Oznacza to, że w trakcie jego wykonywania uaktywnia się kilka partii mięśni. W tym przypadku oddziałujemy na mięśnie proste, poprzeczne i skośne brzucha. Dodatkową korzyścią jest wzmocnienie mięśni pleców, a konkretnie tych położonych w dolnej ich części.

Kolejną zaletą russian twist jest wzmocnienie mięśni głębokich, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie kręgosłupa. To ćwiczenie na brzuch jest jednym z niewielu, które pozwala na zwiększenie ich siły.

Jest to jedno z najbardziej skutecznych ćwiczeń pozwalających pozbyć się oponki na brzuchu i stracić kilka centymetrów w pasie (dzięki czemu uzyskamy efekt talii osy). Warunek jest jeden: musimy wykonywać russian twist regularnie, w szybkim tempie i z obciążeniem.

Jeżeli zwalczyliśmy tkankę tłuszczową z okolicy brzucha, russian twist pomoże nam zrobić krok dalej i wyrzeźbić mięśnie tej partii ciała. Jak zostało wspomniane, w trakcie wykonywania tego ćwiczenia pracują wszystkie mięśnie brzucha, jest to intensywny wysiłek fizyczny. Te czynniki decydują o jego wysokiej skuteczności.

Osoby, które mają tendencję do nietrzymania prawidłowej postawy ciała i garbienia się, również powinny wykonywać russian twist. Dlaczego? Aby prawidłowo zrobić to ćwiczenie, należy trzymać proste plecy (to klucz do utrzymania równowagi). W efekcie mięśnie przykręgosłupowe zostają wzmocnione, a my uczymy się zachowania wyprostowanej sylwetki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Dlaczego nie ćwiczymy? Najczęstsze wymówki Sauna - przed czy po treningu? Tak ćwiczą sławne modelki Jak ćwiczy Bianca Anchieta – trenerka i modelka bikini fitness? Skok po szczupłą sylwetkę: jumping fitness Praca siedząca a kolana 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj zasady treningu metodą Tabata Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Zalety TRX Zalety indoor cycling Efekty biegania po schodach Stopień po stopniu. Bieg po schodach na wzmocnienie nóg Trening na plaży. Ćwiczenia na leżąco i stojąco 7 ćwiczeń do wykonania na plaży Kreatyna Co z tym ABS-em ? CZAS ZMIAN...... Zalety low impact aerobic Dwa oblicza aerobiku: high i low impact aerobic Szczupłe uda? Możesz je mieć!

Popularne w tym tygodniu:

Gdy nie mam ochoty na trening..., czyli jak wytrwać w postanowieniach noworocznych? Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Duże bicepsy w 3 prostych ruchach! 7 najczęstszych błędów popełnianych na siłowni Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę Kiedy można wrócić do ćwiczeń po porodzie? Najlepsze piosenki do ćwiczeń według użytkowników Spotify Kontrola sylwetki Ćwiczenia weekendowe również obniżają ryzyko zgonu Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego?