Russian twist na płaski brzuch

Russian twist to ćwiczenie angażujące mięśnie proste, skośne i poprzeczne brzucha. Wykonuje się je celem zredukowania tkanki tłuszczowej i wyrzeźbienia mięśni - to również sposób na talię osy.

Russian twist

Russian twist (123RF)

Czym jest russian twist?

Russian twist (inaczej skrętoskłony w pozycji siedzącej) to ćwiczenie, które można określić jako jeden z rodzajów popularnych brzuszków.

Wyróżnia je możliwość wykorzystania akcesoriów sportowych — piłki lekarskiej albo innego ciężaru, na przykład talerza lub hantli (chociaż można ćwiczyć również bez sprzętu). W trakcie wykonywania russian twist mięśnie brzucha są cały czas napięte, podczas gdy w przypadku klasycznych brzuszków na przemian napinamy je i rozluźniamy.

Jak wymodelować sylwetkę?


Russian twist — technika wykonania

To ćwiczenie na mięśnie brzucha jest proste technicznie. Jego zaletą jest fakt, że mogą je wykonywać zarówno osoby, które dopiero zaczynają ćwiczyć, jak i te zaawansowane, o bardzo dobrej kondycji. Dlaczego?

Poziom trudności można dostosować do indywidualnych możliwości. Należy rozpocząć wykonywanie ćwiczenia ze sprzętem o niewielkiej wadze i stopniowo ją zwiększać. Ponadto z czasem można zwiększać liczbę powtórzeń w ramach jednej serii.

Istnieją trzy warianty russian twist: dla osób początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych. Pierwsza grupa wykonuje to ćwiczenie z nogami umiejscowionymi na podłodze, druga lekko unosi obie kończyny nad powierzchnię podłoża, natomiast trzecia — unosi nogi i porusza nimi na przemian tak, jak podczas jazdy na rowerze.

Jak zrobić russian twist? Siadamy na macie do ćwiczeń. Zginamy lekko nogi w kolanach, stopy złączone, plecy lekko odchylone. Chwytamy w dłonie piłkę i przenosimy ją z jednej strony na drugą, kierując ku ziemi. Pamiętajmy, aby równocześnie wykonywać skręt całego ciała. Cały czas należy śledzić piłkę wzrokiem.

6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Dlaczego warto wykonywać russian twist?

Russian twist to ćwiczenie wszechstronne. Oznacza to, że w trakcie jego wykonywania uaktywnia się kilka partii mięśni. W tym przypadku oddziałujemy na mięśnie proste, poprzeczne i skośne brzucha. Dodatkową korzyścią jest wzmocnienie mięśni pleców, a konkretnie tych położonych w dolnej ich części.

Kolejną zaletą russian twist jest wzmocnienie mięśni głębokich, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie kręgosłupa. To ćwiczenie na brzuch jest jednym z niewielu, które pozwala na zwiększenie ich siły.

Jest to jedno z najbardziej skutecznych ćwiczeń pozwalających pozbyć się oponki na brzuchu i stracić kilka centymetrów w pasie (dzięki czemu uzyskamy efekt talii osy). Warunek jest jeden: musimy wykonywać russian twist regularnie, w szybkim tempie i z obciążeniem.

Jeżeli zwalczyliśmy tkankę tłuszczową z okolicy brzucha, russian twist pomoże nam zrobić krok dalej i wyrzeźbić mięśnie tej partii ciała. Jak zostało wspomniane, w trakcie wykonywania tego ćwiczenia pracują wszystkie mięśnie brzucha, jest to intensywny wysiłek fizyczny. Te czynniki decydują o jego wysokiej skuteczności.

Osoby, które mają tendencję do nietrzymania prawidłowej postawy ciała i garbienia się, również powinny wykonywać russian twist. Dlaczego? Aby prawidłowo zrobić to ćwiczenie, należy trzymać proste plecy (to klucz do utrzymania równowagi). W efekcie mięśnie przykręgosłupowe zostają wzmocnione, a my uczymy się zachowania wyprostowanej sylwetki.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Jak pozbyć się bryczesów za pomocą ćwiczeń? Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego?

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Tygodniowy trening Ewy Chodakowskiej — wyzwanie bikini Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie