Redukcja tkanki tłuszczowej w rytm muzyki. Fat burning

Jak szybko zredukować zbędną tkankę tłuszczową? Najlepszym rozwiązaniem jest trening zwany fat burning. To sposób na zgrabną sylwetkę bez grama tłuszczu. Fat burning jest dedykowany fanom fitnessu, którzy lubią ćwiczyć przy dźwiękach muzyki i tańczyć.

Fat burning

Fat burning (123RF)

Czym jest fat burning?

Angielskie wyrażenie fat burning oznacza spalanie tkanki tłuszczowej. Są to grupowe zajęcia fitness (choć można je wykonywać samodzielnie w domu), w trakcie których ćwiczymy w rytm energetycznej muzyki. Fat burning jest dedykowany osobom aktywnym fizycznie, które lubią muzykę i lubią taniec.

Efektem takich prostych ćwiczeń jest zredukowanie masy ciała i poziomu tłuszczu, mimo że jest to forma aktywności o umiarkowanym stopniu intensywności w porównaniu do tradycyjnego aerobiku.

Więcej o aerobiku


Istotą treningu fat burning są ćwiczenia wzmacniające poszczególne partie ciała (największy nacisk w trakcie zajęć kładzie się na dolne części, czyli nogi, pośladki i brzuch). Oprócz tego wykonuje się ćwiczenia rozciągające. Co ważne, jest to trening o charakterze tlenowym.

W trakcie zajęć wykonuje się choreografię opracowaną przez instruktora, w skład której wchodzą kroki znane z tańca i elementy sportowe, na przykład podskoki, przysiady, skoki na jednej nodze, marsz w miejscu i rowerek w pozycji leżącej na plecach.

Kiedy warto ćwiczyć? Aby przyspieszyć tempo przemiany materii, najlepiej ćwiczyć w godzinach porannych albo wieczornych. Idealny trening to ten wykonany jeszcze przed zjedzeniem pierwszego śniadania lub poprzedzający lekkostrawną kolację.

Ile kilogramów możemy schudnąć, uczestnicząc w zajęciach fat burning? Wszystko zależy od tego, jak często będziemy ćwiczyć. Efekt jest związany z prostą zasadą: im więcej, częściej trenujemy, tym lepsze będą rezultaty ćwiczeń, zatem więcej tkanki tłuszczowej spalimy. Kluczową kwestią jest systematyczność w wykonywaniu tego treningu.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Najlepiej ćwiczyć od 3 do 4 razy w tygodniu przez minimum pół godziny (tkanka tłuszczowa zaczyna być spalana dopiero po upływie 20 minut od rozpoczęcia treningu). Wedle niektórych źródeł po tygodniu treningów fat burning możemy stracić na wadze około 1 kilograma.

Fat burning low a fat burning high

Jeżeli zdecydujemy się trenować fat burning w klubie fitness, będziemy mieć do wyboru dwa rodzaje zajęć: fat burning low i fat burning high. Różnica między nimi polega na poziomie trudności wykonywanego układu choreograficznego.

Fat burning low charakteryzuje się spokojnym tempem, zatem w tych zajęciach może wziąć udział każda osoba bez względu na stopień sprawności fizycznej. W trakcie tego typu ćwiczeń fitness nie wykonuje się skoków i nie biega się w miejscu.

Grupowe zajęcia fat burning

Dla osób o lepszej kondycji poleca się zajęcia fat burning high, w trakcie których wykonuje się choreografię o wyższym poziomie trudności. Układ jest bardziej dynamiczny i wymaga robienia podskoków. Z tego względu nie poleca się go osobom, które narzekają na dolegliwości bólowe ze strony układu kostnego i stawów.

Przed zapisaniem się na zajęcia fat burning warto skonsultować stan zdrowia z lekarzem i dowiedzieć się, czy w naszym przypadku istnieją przeciwskazania do wykonywania tego typu aktywności fizycznej.

Aerobik na odchudzanie

Strój sportowy na zajęcia fat burning

Jak ubrać się na zajęcia fat burning w klubie fitness? Najlepszy będzie strój sportowy, a więc spodnie i top, wykonany z tkaniny odprowadzającej wilgoć o luźnym fasonie. Dzięki temu nasza skóra będzie mogła swobodnie oddychać, a my będziemy czuć się komfortowo pomimo wysiłku fizycznego.

Oprócz stroju do ćwiczeń niezbędne jest odpowiednie obuwie sportowe. Najlepiej wybrać model wyposażony w air system, który ma zadanie zapewnić odpowiednią amortyzację w trakcie ćwiczeń.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować?

Popularne w tym tygodniu:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Gigant seria – sposób na efektywny trening w krótkim czasie Zarządzanie przez cele, czyli marketing w karierze sportowca. Bądź SMARTER! Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Jak regularny seks wpływa na zdrowie? Forma Anny Lewandowskiej po ciąży - motywuje czy denerwuje? Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej 7 momentów, w których powinnaś uprawiać seks Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają