Redukcja tkanki tłuszczowej w rytm muzyki. Fat burning

Jak szybko zredukować zbędną tkankę tłuszczową? Najlepszym rozwiązaniem jest trening zwany fat burning. To sposób na zgrabną sylwetkę bez grama tłuszczu. Fat burning jest dedykowany fanom fitnessu, którzy lubią ćwiczyć przy dźwiękach muzyki i tańczyć.

Fat burning

Fat burning (123RF)

Czym jest fat burning?

Angielskie wyrażenie fat burning oznacza spalanie tkanki tłuszczowej. Są to grupowe zajęcia fitness (choć można je wykonywać samodzielnie w domu), w trakcie których ćwiczymy w rytm energetycznej muzyki. Fat burning jest dedykowany osobom aktywnym fizycznie, które lubią muzykę i lubią taniec.

Efektem takich prostych ćwiczeń jest zredukowanie masy ciała i poziomu tłuszczu, mimo że jest to forma aktywności o umiarkowanym stopniu intensywności w porównaniu do tradycyjnego aerobiku.

Więcej o aerobiku


Istotą treningu fat burning są ćwiczenia wzmacniające poszczególne partie ciała (największy nacisk w trakcie zajęć kładzie się na dolne części, czyli nogi, pośladki i brzuch). Oprócz tego wykonuje się ćwiczenia rozciągające. Co ważne, jest to trening o charakterze tlenowym.

W trakcie zajęć wykonuje się choreografię opracowaną przez instruktora, w skład której wchodzą kroki znane z tańca i elementy sportowe, na przykład podskoki, przysiady, skoki na jednej nodze, marsz w miejscu i rowerek w pozycji leżącej na plecach.

Kiedy warto ćwiczyć? Aby przyspieszyć tempo przemiany materii, najlepiej ćwiczyć w godzinach porannych albo wieczornych. Idealny trening to ten wykonany jeszcze przed zjedzeniem pierwszego śniadania lub poprzedzający lekkostrawną kolację.

Ile kilogramów możemy schudnąć, uczestnicząc w zajęciach fat burning? Wszystko zależy od tego, jak często będziemy ćwiczyć. Efekt jest związany z prostą zasadą: im więcej, częściej trenujemy, tym lepsze będą rezultaty ćwiczeń, zatem więcej tkanki tłuszczowej spalimy. Kluczową kwestią jest systematyczność w wykonywaniu tego treningu.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Najlepiej ćwiczyć od 3 do 4 razy w tygodniu przez minimum pół godziny (tkanka tłuszczowa zaczyna być spalana dopiero po upływie 20 minut od rozpoczęcia treningu). Wedle niektórych źródeł po tygodniu treningów fat burning możemy stracić na wadze około 1 kilograma.

Fat burning low a fat burning high

Jeżeli zdecydujemy się trenować fat burning w klubie fitness, będziemy mieć do wyboru dwa rodzaje zajęć: fat burning low i fat burning high. Różnica między nimi polega na poziomie trudności wykonywanego układu choreograficznego.

Fat burning low charakteryzuje się spokojnym tempem, zatem w tych zajęciach może wziąć udział każda osoba bez względu na stopień sprawności fizycznej. W trakcie tego typu ćwiczeń fitness nie wykonuje się skoków i nie biega się w miejscu.

Grupowe zajęcia fat burning

Dla osób o lepszej kondycji poleca się zajęcia fat burning high, w trakcie których wykonuje się choreografię o wyższym poziomie trudności. Układ jest bardziej dynamiczny i wymaga robienia podskoków. Z tego względu nie poleca się go osobom, które narzekają na dolegliwości bólowe ze strony układu kostnego i stawów.

Przed zapisaniem się na zajęcia fat burning warto skonsultować stan zdrowia z lekarzem i dowiedzieć się, czy w naszym przypadku istnieją przeciwskazania do wykonywania tego typu aktywności fizycznej.

Aerobik na odchudzanie

Strój sportowy na zajęcia fat burning

Jak ubrać się na zajęcia fat burning w klubie fitness? Najlepszy będzie strój sportowy, a więc spodnie i top, wykonany z tkaniny odprowadzającej wilgoć o luźnym fasonie. Dzięki temu nasza skóra będzie mogła swobodnie oddychać, a my będziemy czuć się komfortowo pomimo wysiłku fizycznego.

Oprócz stroju do ćwiczeń niezbędne jest odpowiednie obuwie sportowe. Najlepiej wybrać model wyposażony w air system, który ma zadanie zapewnić odpowiednią amortyzację w trakcie ćwiczeń.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Dlaczego nie ćwiczymy? Najczęstsze wymówki Sauna - przed czy po treningu? Tak ćwiczą sławne modelki Jak ćwiczy Bianca Anchieta – trenerka i modelka bikini fitness? Skok po szczupłą sylwetkę: jumping fitness Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Majesty Collection. Odzież sportowa Cardio Bunny dla kobiet, które zmieniają świat Za nami pierwsze w historii Tour de Pologne Women! Jak wybrać trenera personalnego? Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Jak utrzymać cele fitness? Jedziemy dalej! Kortyzol - hormon stresu Nowa gwiazda świata jogi na Instagramie - Meddy Teddy Efekty pilatesu 4 ćwiczenia pilates na szczupłe uda i łydki Pokemon Go zmusza do aktywności fizycznej Modelki plus-size w kampanii Nike Sports Bra Collection Women's Run - FUN RUN łączy przyjemne z pożytecznym! Testy na wydolność 3 proste testy na wydolność, które przeprowadzisz samodzielnie

Popularne w tym tygodniu:

Gdy nie mam ochoty na trening..., czyli jak wytrwać w postanowieniach noworocznych? Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Duże bicepsy w 3 prostych ruchach! 7 najczęstszych błędów popełnianych na siłowni Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę Kiedy można wrócić do ćwiczeń po porodzie? Najlepsze piosenki do ćwiczeń według użytkowników Spotify Kontrola sylwetki Ćwiczenia weekendowe również obniżają ryzyko zgonu Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego?