Czekolada w diecie osoby odchudzającej się

Jeżeli jesteśmy na diecie odchudzającej, od czasu do czasu możemy pozwolić sobie na zjedzenie słodyczy. Wówczas najlepiej sięgnąć po kawałek gorzkiej czekolady. Tabliczka o zawartości co namniej 70% kakao ma mniej tłuszczu niż mleczna czekolada. Ponadto wyróżnia się niższym indeksem glikemicznym. Kilka kawałków gorzkiej czekolady nie wywoła zatem ataku wilczego głodu. A jakie dietetyczne desery z wykorzystaniem czekolady możemy przygotować?

Podziel się:

Oreo fit

Wielbiciele ciasteczek mogą przygotować te słodkości w domowym zaciszu w wersji fit. Te własnej roboty słodkości są łatwe do wykonania, więc ich produkcja nie zajmuje wiele czasu.

Co ciekawe, do ich przygotowania nie będziemy potrzebować piekarnika, jedynie lodówki. Jak zrobić czekoladowo-kokosowo-orzechowe ciasteczka?

Zdrowy krem czekoladowo-orzechowy

Krem czekoladowo-orzechowy w wersji fit brzmi jak oksymoron, ale ten przepis dowodzi, że nawet na diecie odchudzającej nie musimy rezygnować ze słodkości.

Co więcej, przygotowany samodzielnie krem będzie zdrowy, bogaty w witaminy i minerały. To zasługa wykorzystanych do jego produkcji składników: orzechów laskowych i kakao. Jak go przygotować i do czego wykorzystać?

Czekoladowe trufelki z nutą migdałową

Idealne trufle są na zewnątrz delikatnie twarde, a w środku kryją miękką masę. Niewielkie kuleczki można przygotować na wiele różnych sposobów — z nutą chilli, z posypką z migdałów lub nutą kokosa.

Jak zrobić trufle we własnej kuchni? Swój sposób na ten czekoladowy smakołyk zdradza Agata Struzik.

Dietetyczna domowa czekolada bez mleka

Jeżeli nie lubimy mleka albo nie możemy go spożywać, wypróbujmy przepis na domową czekoladę bez użycia tego produktu. Smakołyk wzbogacono o owoce suszone i orzechy, takie jak śliwki, rodzynki i migdały.

Jak przygotować tabliczkę czekolady w warunkach domowych? Okazuje się, że jest to dużo łatwiejsze, niż zwykło się wydawać.

Brownie z batatem i rodzynkami

Ciasta, do wykonania których wykorzystuje się warzywa, nie są już nowością. W ten nurt kulinarny wpisuje się czekoladowe brownie z batatem.

Do dekoracji wykorzystano płatki migdałów i płynną czekoladę. Ten przepis dowodzi, że dobrymi cukiernikami są nie tylko kobiety, ale i mężczyźni.

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Marchewkowy serniczek Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Czy warto używać syropu klonowego na diecie? Co jeść po porannym bieganiu? Propozycje na zdrowe i pożywne śniadanie Chia nasion czar Pieczone sajgonki wegetariańskie Tych produktów nie jedz przed treningiem Dietetyczna nutella Wegańska wuzetka idealna! Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Babeczki trójkolorowe bez pieczenia Bananowy chleb Dietetyczna chałwa w 10 minut Zdrowe ciasto z kaszy Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Prawdopodobnie najzdrowsza mąka na świecie - mąka kokosowa Smaczne i odchudzające przekąski 4 przepisy, które sprawią, że pokochasz warzywa strączkowe Co pić zamiast kawy żeby dodać sobie energii? Oryginalne przepisy na zdrową kolację Dietetyczna domowa czekolada bez mleka Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem

Popularne w tym tygodniu:

FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Szarlotka na diecie ? Ależ TAK (i to bez glutenu) Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Racuszki z jabłkiem Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Marchewkowy serniczek