Warzywno-owocowa dieta dr Dąbrowskiej

Jeżeli chcemy oczyścić organizm z toksycznych substancji, a przy okazji obniżyć masę ciała, powinniśmy rozpocząć stosowanie diety dr Dąbrowskiej. To dieta warzywno-owocowa, której etapami są: głodówka i zdrowa dieta. Na czym polega ten sposób na odchudzanie?

Warzywa

Warzywa (123RF)

Na czym polega dieta warzywno-owocowa dr Dąbrowskiej?

Dieta dr Dąbrowskiej (doktor nauk medycznych) to dieta oczyszczająca, odtruwająca i dieta odchudzająca (wraz z usunięciem złogów dosyć szybko pozbywamy się nadmiaru tkanki tłuszczowej). Efektem jej stosowania jest usunięcie z organizmu toksycznych substancji i zrzucenie zbędnych kilogramów. Czas trwania diety jest uzależniony od indywidualnych potrzeb człowieka.

Składa się ona z dwóch etapów — pierwszy to lecznicza głodówka, a drugi to przestrzeganie zasad zdrowej diety. W trakcie głodówki możemy skarżyć się na ból głowy, wymioty lub osłabienie organizmu. Dolegliwości te pojawiają się jako rezultat odtruwania organizmu. Metodą wspomagającą oczyszczanie z toksyn jest aktywność fizyczna.

Diety dr Dąbrowskiej (nowatorskiej metody leczenia i profilaktyki) nie mogą stosować osoby z niedowagą, dzieci, młodzież w okresie dojrzewania i kobiety w ciąży oraz matki karmiące piersią. Przeciwskazaniem do praktykowania tego sposobu oczyszczania organizmu i odchudzania jest m.in.: cukrzyca typu 1, nadczynność tarczycy, anoreksja, depresja i nowotwory.

Głodówka lecznicza — pierwszy etap diety dr Dąbrowskiej

Głodówkę przeprowadza się celem oczyszczenia organizmu. Wówczas przywrócimy mu zdolność do samoleczenia. Aby tak się stało, należy przyjmować do około 800 kcal dziennie (jest to zatem dieta niskokaloryczna; wedle badań obniżenie energetyczności posiłków wpływa na wydłużenie życia i zapobiega rozwojowi schorzeń). Pierwszy etap diety dr Dąbrowskiej trwa od 10 do 40 dni.

W tym czasie możemy spożywać jedynie (najlepiej na surowo, ale również w postaci gotowanej) warzywa niskoskrobiowe i owoce o niskiej zawartości cukru. Są to m.in. następujące produkty spożywcze: marchew, kalafior, cebula, sałata, ogórki, pomidory oraz grejpfruty, jabłka i jagody. Należy przyjmować dużo płynów — łącznie około 2–3 litrów pod postacią wody niskozmineralizowanej, herbat, soków z warzyw i owoców.

Soki z warzyw

W czasie głodówki zostaje zredukowany nadmiar tkanki tłuszczowej, a także niepotrzebne, zniszczone komórki i te, w których skumulowały się toksyny. Wówczas zaczynają działać naturalne mechanizmy samoleczenia.

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Zdrowa dieta — drugi etap diety dr Dąbrowskiej

Po okresie oczyszczania organizmu zaleca się wprowadzić w życie zasady zdrowej diety. Najlepiej zmienić nawyki żywieniowe i jeść nadal warzywa i owoce, a także: kasze, razowe pieczywo i produkty mleczne. Konieczne jest wyeliminowanie z jadłospisu produktów wysoko przetworzonych, sztucznie barwionych i pełnych konserwantów.

Co można jeść? Na śniadanie możemy spożyć surówkę z białej kapusty z dodatkiem jabłka i herbatę ziołową, na obiad przygotować zupę ogórkową bez dodatku śmietany, a na kolację zjeść mus z jabłek podany na ciepło.

Owoce w diecie


Ten etap diety dr Dąbrowskiej powinien trwać co najmniej tyle, ile dni spędziliśmy na głodówce. Jednak rekomenduje się, aby czas wychodzenia z diety trwał dwukrotnie dłużej niż okres oczyszczania organizmu z toksyn.

Efekty diety dr Dąbrowskiej

Dieta oczyszczająco-odchudzająca dr Dąbrowskiej dostarcza enzymów, mikroelementów oraz witamin, a ponadto:

  • poprawia funkcjonowanie układu nerwowego, hormonalnej i odpornościowego,
  • skutkuje lepszą jakością snu,
  • wzmacnia kondycję ogólną organizmu,
  • daje zastrzyk energii,
  • poprawia samopoczucie,
  • ulepsza pamięć.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Jak zacząć? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole Przepisy na napary odchudzające z ziół, owoców i warzyw 5 suszonych owoców, które pomagają schudnąć 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć? Guarana - gorzka moc i zastrzyk energii! Jak stosować olej kokosowy?

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl oczyszczający z pieprzem, który spala tłuszcz Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Odpowiednia dieta odmładza skórę. Codziennie spożywanie rzeżuchy może zredukować zmarszczki nawet o 40 proc. Napoje odtruwające wątrobę, które należy pić wieczorem Pięć zaskakujących przyczyn spowolnionego metabolizmu Zobacz, co dietetycy jedzą na lunch Jak dopasować strój kąpielowy do sylwetki? Zalety wody bakłażanowej. Zrób samodzielnie w domu Gdzie podziewa się twój tłuszcz, gdy chudniesz? Wygląd brzucha może świadczyć o konkretnej chorobie Przepisy w diecie na trądzik Kolor bananów a odchudzanie