Jak pozbyć się bryczesów za pomocą ćwiczeń?

Aby zwalczyć bryczesy na udach, należy wykonywać ćwiczenia wyszczuplające tę partię ciała. Trening obejmuje m.in.: przysiady sumo, wykopy w bok i jeden z wariantów deski (z unoszeniem nogi). Oprócz ćwiczeń modelujących nogi warto wykonywać trening cardio i rozważyć wprowadzenie zmian do nawyków żywieniowych.

Ćwiczenia na bryczesy

Ćwiczenia na bryczesy (123RF)

Co to są bryczesy?

Mianem bryczesów określa się tak zwane nieestetyczne bułeczki (tłuszcz), które znajdują się po zewnętrznej stronie ud. To wynik skumulowania się w tym miejscu tkanki tłuszczowej.

Bryczesy to przedmiot kompleksów wielu kobiet, zarówno tych o obfitych kształtach, jak i pań szczupłych. Z tym defektem pozwolą poradzić sobie ćwiczenia na zewnętrzną stronę ud.

Ćwiczenia na nogi


Jak wyszczuplić uda?

Efekt wymodelowanych ud, a także sprężystej i pozbawionej cellulitu skóry zapewnią regularnie wykonywane ćwiczenia na bryczesy w połączeniu z odpowiednim sposobem odżywiania się. Na trening powinniśmy poświęcić około 2–3 dni w tygodniu, pamiętając o przerwach (nie trenujemy dzień po dniu).

W kwestii diety warto wprowadzić zasady charakterystyczne dla trendu żywieniowego - eat clean, który zakłada m.in. zrezygnowanie z produktów przetworzonych i ograniczenie ilości spożywanego cukru. Warto wypijać około 2 litrów wody mineralnej niegazowanej. Najlepsze efekty treningu na bryczesy uzyskamy, na zmianę wykonując trening cardio.

Jakie ćwiczenia warto wykonywać? Przede wszystkim wskazana jest jazda na rowerze stacjonarnym oraz półgodzinne bieganie. Ćwiczenia cardio przyspieszają pracę serca i pobudzają przemianę materii, dzięki czemu proces spalania zbędnej tkanki tłuszczowej przebiega w szybszym tempie. Efekt wzmocnią masaże odchudzające.

Ćwiczenia na bryczesy

Trening na bryczesy powinny poprzedzić ćwiczenia rozgrzewające. Na rozgrzewkę wystarczy poświęcić kwadrans, może być to trucht w miejscu lub skakać na skakance. Sprawi ona, że ćwiczenia będą bardziej efektywne. Zwieńczeniem treningu właściwego muszą być ćwiczenia rozciągające kończyn dolnych.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Ćwiczenie pierwsze — przysiad sumo

Przyjmujemy pozycję stojącą. Rozstawiamy stopy szerzej niż wynosi szerokość bioder. Opuszczamy biodra niezbyt nisko, uginamy kolana, które nie powinny przekraczać linii wyznaczonej przez palce stóp.

Kąt pomiędzy udem a łydką powinien wynosić około 90 stopni. Podczas wykonywania tego ćwiczenia powinniśmy odczuwać napięcie mięśni ud i pośladków. Zgodnie z tym schematem wykonujemy około 20 przysiadów sumo.

Oprócz przysiadów sumo możemy wykonywać klasyczne przysiady i przysiady z podciąganiem nóg.

Zobacz też: Ćwiczenia na nogi

Ćwiczenie drugie — deska na boku z uniesioną jedną nogą

Przyjmujemy pozycję leżącą na macie do ćwiczeń, kładziemy się na jednym boku. Podpieramy się na przedramieniu, które na całej długości przylega do podłoża. Unosimy biodra ku górze. Całe ciało — nogi, biodra, tułów — powinny tworzyć linię prostą.

Następnie unosimy wyprostowaną w kolanie nogę (tę, która znajduje się dalej od podłoża) do momentu, aż znajdzie się na wysokości naszej głowy. Wykonujemy 10 powtórzeń deski, dalej zmieniamy stronę i powtarzamy ruch nogą 10-krotnie.

Zobacz też: 15 wariantów bocznej deski

Ćwiczenie trzecie — przyciąganie kolana do klatki piersiowej w pozycji leżącej

Przyciąganie kolana do klatki

Pozostaje w pozycji leżącej. Tym razem kładziemy się na plecach. Zginamy nogę w kolanie, a następnie przyciągamy kolano do klatki piersiowej.

Następnie opuszczamy nogę do podłoża. Ten sam ruch wykonujemy, angażując drugą nogę. Na każdą kończynę dolną powinniśmy zrobić około 15 powtórzeń.

Poszczególne ruchy nogami w ramach treningu należy wykonywać powoli. Regularne wykonywanie ćwiczeń na bryczesy zaowocuje pierwszymi efektami (spalenie tłuszczu po zewnętrznej stronie ud, ujędrnieniem skóry i zredukowaniem cellulitu) po upływie około 1 miesiąca.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Dlaczego nie ćwiczymy? Najczęstsze wymówki

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty